contract voor verzorgers.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauss_

contract voor verzorgers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:18

Heey.
De eigenaar van mijn verzorgpony. wil graag dat we een contract ondertekenen. Maar hij vroeg of wij ( ik en de andere verzorger) er een wouden maken zodat wij ook een beetje onze dingen er in konden zetten.
Maar nu weten we eigenlijk niet precies wat we er allemaal in moeten zetten. wie kan ons helpen?

DDDDDDD

Re: contract voor verzorgers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:31

wij weten niet wat jullie allemaal met de verzorgpony mogen doen. je zet er gewoon in wat jullie er mee mogen doen en als het paard blessure/ziekte krijgt + voer etc. allemaal voor de eigenaar blijft. tenzij je het zelf wilt betalen....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:33

Betalen jullie voor de verzorging? Zo ja hoe dat geregeld is. Daarnaast misschien welke dagen jullie verzorgen, welke paarden, wat jullie met de paarden (mogen) doen?

Jeetje een contract voor verzorging, dat iemand die moeite neemt (of doe ik nu ouderwets?).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:38

Ik vind het ook opmerkelijk, dit geldt meestal voor lease of half-pension.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:39

ik heb ook een contractje met het meisje dat mijn paard rijdt. maar puur omdat zij minderjarig is. daar staat in dat haar ouders verantwoordlijk zijn voor wat er met haar gebeurt. niet dat als zij bijvoorbeeld van mijn paard valt of een klap krijgt dat ze mij daar verantwoordelijk voor kunnen stellen. niet dat ik verwacht dat dat gebeurt maar het blijft tenslotte toch een levend dier

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:39

Wij betalen niks er voor. we mogen er eigenlijk alles mee, rijden, mennen,nar buiten gaan, wedstrijden. Maar wedstrijden en lessen enz. moeten we wel zelf betalen enzo (logisch). En als we nieuwe dingen willen die de pony niet echt nodig heeft dan moeten we het ook zelf betalen. maar als er bijv. iets is dat de pony nodig heeft dan moet de eigenaar het betalen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:40

Het kan wel handig/verstandig zijn, maar als de eigenaar een contract wil, kan die dan niet beter eentje maken. Als voorstel en dan kan jij nog dingen toevoegen, bespreken of veranderen en dan ondertkenenen.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:41

De eigenaar wou graag een contract. Met daarin ook dat hij niet verantwoordelijk is voor als er iets met ons gebeurd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:42

Het zijn zijn paarden en daar is hij toch verantwoordelijk voor, contract of niet. Maar als het goed is, vallen de paarden gewoon onder zijn verzekering.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:43

ik heb ook een contractje, paardje staat bij ons, is van iemand anders, maar paardje was niet helemaal goed in de achter benen, dus was beetje gevaarlijk.. wel/niet onderzoekskosten. gelukkig is het de goede kant op gegaan.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:43

marieke_ ; dat zij ik ook al of hij er niet beter een kon maken maar hij zij van ja als jullie hem maken dan kunnen jullie er een beetje inzetten wat jullie vinden enzo. en hij had opgeschreven wat hij er in wou hebben enzo

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:44

Laura_horse schreef:
De eigenaar wou graag een contract. Met daarin ook dat hij niet verantwoordelijk is voor als er iets met ons gebeurd.

jullie zijn toch minderjarig??? dan heeft het toch geen zin om er verantwoordelijke regels in te zetten voor het geval er iets met jullie gebeurd, of zie ik dat verkeerd

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:46

Laura_horse schreef:
marieke_ ; dat zij ik ook al of hij er niet beter een kon maken maar hij zij van ja als jullie hem maken dan kunnen jullie er een beetje inzetten wat jullie vinden enzo. en hij had opgeschreven wat hij er in wou hebben enzo

Dan zou ik er heel weinig inzetten Clown
Eigenlijk alleen je rechten en dan alleen wat plichten als uitmesten ofzo, maar dat heb je waarschijnlijk ook wel besproken

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:48

Itsmy1987 ; Ja maar onze ouders moeten ook ondertekenen en dat het zeg maar hun verantwoordelijkheid is dat ze osn op romy laten rijden enz. Zodat hij nietmeer verantwoordelijk is

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:49

Itsmy1987 schreef:
Laura_horse schreef:

jullie zijn toch minderjarig??? dan heeft het toch geen zin om er verantwoordelijke regels in te zetten voor het geval er iets met jullie gebeurd, of zie ik dat verkeerd

Ik denk dat je best een keer nakijkt hoe het zit met je verzekering. Want contract of niet... je kan maar beter écht zeker zijn.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:51

Oke Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:52

Laura_horse schreef:
Itsmy1987 ; Ja maar onze ouders moeten ook ondertekenen en dat het zeg maar hun verantwoordelijkheid is dat ze osn op romy laten rijden enz. Zodat hij nietmeer verantwoordelijk is

Dat is wettelijk helemaal niet mogelijk, hij blijft eindverantwoordelijk.
Ik heb zelf voor de zekerheid wel een wa-verzekering afgesloten voor 2 paarden omdat ik tweespan rijd met het span van een ander. Mocht ik ooit vierspan gaan rijden dat sluit ik er nog 2 af. Vraag dat anders eens na bij Hippos, wa-verzekring zijn jullie ouders namelijk verplicht af te sluiten volgens mij voor jullie dus dat is van misschien voor iets van 15 euro per polis per jaar een optie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:50

Dat contract is niet geldig hoor. Ik heb het zelf ook nog besproken toen ik voor een eigenaar ging rijden Lachen De eigenaar van het paard blijft verantwoordelijk tenzij jij er iets idioots mee doet.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:20

En aangezien kinderen en minderjarige mensen nog wel eens inschattingsfouten maken staat hij juridisch niet sterk want voor de wet blijven jullie handelingsonbekwaam.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:42

Een contractje is heus niet zo'n slecht idee.
Dat is makkelijk, want dan staat alles op papier.

Maar ik vind wel dat de eigenaar zoiets hoort te maken...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:44

LiNdA1986 schreef:
Een contractje is heus niet zo'n slecht idee.
Dat is makkelijk, want dan staat alles op papier.

Maar ik vind wel dat de eigenaar zoiets hoort te maken...

Het contract is NIET rechtsgeldig dus heeft verder geen zin.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:46

tjaa.. hij vond dat wij het moesten maken.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:47

daniella74 ; het is niet alleen voor de verantwoordelijkheid maar ook voor andere dingen. dat wij zeg maar op papier hebben staaan ovr de spullen en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:40

Het contract is volgens mij niet rechtsgeldig zoals jullie het willen doen Knipoog Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Zeker in het geval van aansprakelijheid heeft contract op deze manier weinig zin Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:03

Contract is zeker wel rechtsgeldig, alleen op het gebied waar het aansprakelijkheid betreft kan het nietig zijn.

Hoeveel paarden heeft de beste man eigenlijk en is hij niet toevallig bedrijfsmatig bezig met paarden? In dat geval zou hij namelijk een AVB verzekering moeten sluiten, want een AVP is dan niet genoeg.