Eerste springwedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:19

Help! Ik heb zondag mijn eerste springwedstrijd.
Heeft iemand misschien tips? Ik ben wel eens mee geweest naar
een springwedstrijd. Maar hoe bereiden jullie je op de wedstrijd voor?

Marlou89

Re: Eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:10

Hier wat tips Knipoog

-Netjes naar de jury toerijden, recht ervoor stilstaan en groeten.
-probeer in 1 tempo te rijden
-netjes erop zitten

Succes!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:49

en nog een tip denk niet bij sommige hindernissen oeeh wat hoog of die is eng... Clown

xxmanouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:15

Succes ermee!

xlovelifex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:42

gewoon erop af en niet twijfelen ook al lijkt het zo hoog als jij gaat twijfelen wijgert jou paard (mijn eerste wedstrijd was bagger omdat ik dat wel deed met drie weigeringen de diskwalificeerd)

xlovelifex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:42

gewoon erop af en niet twijfelen ook al lijkt het zo hoog als jij gaat twijfelen wijgert jou paard (mijn eerste wedstrijd was bagger omdat ik dat wel deed met drie weigeringen de diskwalificeerd)

Caris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:51

ohhh, ik ben jaloers. Hopelijk kan ik ook binnenkort starten (nog even oefenen).
Vooral veel plezier hebben!! Mijn tip is al eerder gezegd... het gaat om het basistempo, ook wel grondtempo. Zet je paard zo recht mogelijk voor de hindernis en GAAN!!
Succes! Laat even weten hoe het was?!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:36

Bedankt voor de tips. Belangrijk is dus dat ik zelfverzerkerd over kom op mijn paard.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 00:58

Het is je eerste keer, dus ik zou me niet zo druk maken en gewoon voor de ervaring meedoen. Als het goed gaat super, zo niet ben je gewoon een ervaring rijker en weet je waar je aan moet werken.

Zorg ervoor dat je ruim op tijd aanwezig bent zodat je niet hoeft te stressen. Verken het parcours en kijk waar de lastige plekken (gladheid, scherpe bochten, enge hindernissen, etc.) zijn. Dan gewoon lol hebben. Haha!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:09

Veel succes alvast morge Tong uitsteken Ik heb toevallig ook mijn 1e officele springwedstrijd (en mijn 1e springwedstrijd met deze pony) dus ik vind het allemaal ook erg spannend! maar de eerste keer gewoon lekker mee doen en ik heb tege mezelf gezegt ik wil het hele parcours rondkomen maakt nie uit hoeveel balken of als hij 1x weigert als ik maar rond kom Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:10

ik heb ook nog wel een tip voor je, heb nl geschreven bij het BB springen en daar was iemand die nadat de bel was gegaan ( dus de 45 seconden af begint te tellen, en de startlijn aangaat) al een keer door de startlijn reed, dat was niet erg slim want dan gaat de tijd al tikken.

succes in ieder geval!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:42

Doe alsof je gewoon les hebt. Denk er niet te veel bij na dat je echt op de wedstrijd zit.
Denk ook niet bij elke hindernis van oeh zou hij het wel halen, je paard springt het wel. (wel benen geven als je hem voelt vertragen)
Heel veel succes bij je wedstrijd!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 14:09

Bedankt allemaal. Ik heb inmiddels vandaag mijn wedstrijd gehad. Eerste parcour 1 weigering en tijds overschrijding (door de weigering) en tweede parcour foutloos met 42 stijlpunten (niet heel veel)