Regendeken over staldeken, of toch maar een outdoordeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Delinda

Regendeken over staldeken, of toch maar een outdoordeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:43

Omdat ik erover aan het denken ben om mijn pony deze winter voor het eerst te scheren, ben ik nu al een beetje aan het rondkijken voor nieuwe winterdekens, maar ik weet niet goed welke ik het beste kan nemen. Ze heeft in het verleden al eerder onder dekens gestaan (zonder te scheren) en toen had ik 3 outdoor dekens; een ongevoerde, een 150 grams en een 300 grams. Ze stond toen 24/7 buiten. Nu sta ik op een andere stalling waar de paarden 's nachts naar binnen gaan. Omdat mijn pony dus in de winter vaker op stal zal staan, had ik het idee om gewoon een aantal staldekens van verschillende diktes te nemen, en de uren dat ze buiten staat daar een goede kwaliteit (ongevoerde) regendeken overheen te doen. Want het lijkt mij persoonlijk niks als ze met een outdoordeken op stal moet staan (waar het dus uiteraard warmer is). Of maakt dat niet uit? Hoe doen jullie dat?

asjemenou

Re: Regendeken over staldeken, of toch maar een outdoordeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:45

De mijne staan gewoon met een outdoordeken binnen, ze hebben nooit ergens last van, en zweten dus ook niet.
Ik doe ook vaak een ongevoerde regendeken over een staldeken!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:08

ik zou liever gaan voor een regendeken over een staldeken. mits ze op stal steeds de regendeken op en af willen doen. of doe je dat zelf?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:59

Ik geef de voorkeur aan een goed ademende outdoor deken. Deze is voor beide situaties geschikt en scheelt een hele hoop gedoe met deken op/ deken af.
Voor onze jongens heb ik voor allemaal een bucas smartex rain en een bucas smartex all in one.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:20

Ik geef de voorkeur aan een ongevoerde regendeken over een staldeken (maar dan wel meerdere diktes aan staldekens te hebben). Zo kun je de dikte van de staldeken varieren, naarmate het kouder of warmer wordt. Het ligt er dan overigens wel aan of men op stal bereid is de regendeken over de staldeken te doen, of dat ze alleen maar buiten worden gezet en niet worden omgekleed.
Ik ga er van uit dat je het niet zelf doet, dat buitenzetten?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:44

Ik heb mijn paard 's nachts altijd binnen staan met een outdoordeken. Ik ondervind er geen nadelen van Lachen Het scheelt alleen maar al dat gedoe met dekens wisselen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:11

Bij ons staan ze 's nachts en met erg slecht weer ook binnen.
Omdat er geen dekens gewisseld worden met buiten en binnen zetten heb ik ze in de dekentijd altijd onder waterdichte dekens staan, binnen en buiten.
Ik heb er nog geen problemen van ondervonden...

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:10

Met een outdoordeken binnen staan kan geen kwaad lijkt mij. Toch gebruik ik zelf een regendeken over de staldeken omdat mijn ervaring is dat bij een deken bij regen toch de randen bij o.a. de hals van de deken natblijven, de regendeken haal je er dan binnen af en dan is de staldeken nog droog, met een outdoordeken staat het paard dan binnen nog met natte randen tegen de hals en billen.