Ik zou het leuk vinden om te weten of deze Fjord zowiezo nog in leven is.. Klinkt een beetje vreemd misschien, hier het verhaal:
Aïblin heb ik geboren zien worden in 2004 op de kinderboerderij bij ons in de buurt. Ik verzorg daar de Fjorden en toen er een veulentje op komst was, zijn we blijven slapen in de trailer naast de stal. Gelukkig waren we net op tijd om de geboorte te zien en hebben natuurlijk een heleboel foto's gemaakt.
De precieze geboortedatum heb ik niet bij de hand, maar de naam Aïblin komt natuurlijk niet heel erg vaak voor! Het is namelijk een samenstelling van de namen van zijn ouders: Taïga en Blinken. Ik weet in elk geval zeker dat hij dit jaar drie is geworden.
Hij is toen hij gespeend werd en werd verkocht, heeft tijdelijk bij een Fries veulen gestaan als gezelschap en is toen hij ongeveer anderhalf/twee was verkocht naar Breda. Hij was toen al een hele stoere vent en eigenlijk had ik hem toen willen kopen. Maar tegelijkertijd kreeg ik de sleutels van mn nieuwe huisje dus echt handig zou dat niet zijn om daar allebei tegelijk aan te gaan beginnen. Hij heeft nog een poosje in Breda gestaan en is daarna weer doorverkocht. Ik weet dus niet of hij particulier is verkocht of de handel is ingegaan..
Dus als iemand een Fjordenhengst (hij zal zeer waarschijnlijk inmiddels geruind zijn, mits hij niet in de kroketten zit...) heeft of iemand kent met een Fjord die volgens zijn veulenstamboek Aïblin heet, neem alsjeblieft contact met mij op! Ik zou het erg leuk vinden om hem nog een keer te zien!!
Groetjes van Marianne