[PG] paarden van oude manege in Purmerend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

[PG] paarden van oude manege in Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:10

Ik zoek de paarden en pony's van de oude manege in Purmerend, waar ik heb gereden. Ik heb er al een gevonden en die staat op het Paardenkamp in Soest. Volgens mij heette die manege Wheermolen. Hier een beschrijving van een aantal paarden wat ik van ze weet:

Barcas

Dit was een vos met een soort bliksemschicht als bles. Hij had iets aan z'n benen of rug, want je kon niet zelf opstappen dan zakte hij door zijn linkerbenen. Ik weet dus niet of hij nog leeft of niet. Hij was in de stal erg nijdig, en probeerde ook te bijten naar de meeste mensen. Hij heeft daar ook al een aantal getrapt met opzadelen. Hij was een ruin en ik denk gewoon normaal formaat paard.

Mistery

Dit was een donkerbruine ruin. Hij was erg lief met rijden en in de stal. Hij heeft een keertje zijn lip opengehaald, maar verder heeft hij geen aftekeningen.

Datinka

Dit is een hele donkerbruin paard (merrie) met een witte kol. In de stal was het een echte merrie, en met opzadelen ging ze tegen de ene kant van de stal aan trappen. Met rijden was ze een beetje sloom, en trapte ze naar andere paarden.

Imposant

Impo was een donkerbruin paard (ruin) van 1.80 ong. Hij was met rijden echt heel raar, de ene les was die lief en de andere les was die alleen maar aan het bokken. Spiegels vond hij helemaal niks, die heeft hij ook al een keer kapotgetrapt. Hindernissen vond hij geweldig. In de stal was die wel lief, maar toch onvoorspelbaar.

Hesko

Dit was een vos (ruin), met een bles die uitliep boven zijn ogen tot een halve cirkel en ook helemaal over zijn neus liep. Hij had ook altijd een wondje bij zijn oren, die altijd open lag. Met rijden gooide hij heel hoog op, en viel hij andere pony's aan als die in de buurt kwamen. Je kon hem wel inhouden, maar vooral Winnie had hij een hekel aan.

Griffith

Griffith was een vos, een ruin, die erg langzaam liep. Hij was ook altijd degene die ze gebruikten als we zonder zadel wouden galloperen. Je moest hem echt vooruit tikken, anders liep hij helemaal niet. Hij was wel heel erg lief.

Winnie

Winnie is een donkerbruine welsh-achtige pony. Ze is een merrie. Ze was met rijden echt een eigenwijze pony, en ze probeerde je altijd uit. Ze ging altijd in haar vaste hoek stilstaan, en als je een mep gaf gallopeerde ze er vandoor. Ze was niet altijd even lief in de stal, als je bang voor d'r was.

Wiske

Dit is een merrie, een vosje. Ze was altijd aan de magere kant, en volgens mij was ze niet zo jong meer. Met rijden was het echt een lieve kinderpony. In de stal was ze ook heel lief.

Goliath

Goliath is een valk kleurige pony, die echt ondeugend was. In de stal was die wel lief, maar met rijden eigenwijs. Hij gooide in draf altijd zijn kop naar beneden en stond tegelijk opeens stil, waardoor elke les een kindje er vanaf tuimelde. Dit deed hij elke keer weer.

Napoleon

Deze pony was echt een schat in de stal. Dit is een bruinbonte pony. Met rijden was hij ook heel lief, maar in de galop schoot hij opeens opzij. Dit veroorzaakte een hoop lachbuien! Hij werd heel vaak gewoon nappi genoemd.

Carlos

Carlos was een hele oude pony, hij was rond de 40 dat hij wegging. Ik denk daarom ook niet meer dat hij leeft, maar als iemand foto's of info heeft ofzo. Hij was een donkerbruine pony, die altijd een hele dikke vacht had. Hij was echt een hele lieve pony, en met rijden erg snel.

Gouverneur

Die werd heel vaak gouvi genoemd. Hij was waarschijnlijk een kruising shire met nog iets, want hij had ook een beetje sokken. Hij was ook heel erg groot, en met rijden heel lief. Hij is toen een keer in de stand op het tussenschot gevallen met zijn rug, en hierdoor had hij ook continu rugproblemen. Hij is tegelijk met Carlos meegegaan.

Als iemand maar iets denkt te weten over deze paarden en pony's, zeg het dan asjeblieft. Ook al blijkt het later vals alarm te zijn.

Binckydenice

Re: [PG] paarden van oude manege in Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:45

Ik heb zelf hier ook een topic over gehad. Ik zal je vertellen wat ik weet. Dit kan je ook in moijn profiel vinden met de foto's erbij!

Carlos is een aantal weken in ijzerdraad blijven hangen en ingelapen in zeeland. Deze stond daar voor bezigheden met gehandicapte mensen.

Napoleon staat in Enhuizen is een eigen pony

Magic staat in Enkhuizen op de manege als manege paard.

Goliath is van iemand hier op bokt.

Winnie is vorig jaar in het water beland en overleden. Ze stond in Purmerend.

Datinka is verkocht aan Bea, die staat nu in Kwadijk.

Ik heb zelf Candy gehad, deze handelaar had, Mistery, Griffith, Barcas en hesko ook gehad. Alleen Barcas en Hesko zouden het leven hebben werd er gezegd.

Barcas is waarschijnlijk gevonden in rotterdam in de buurt. Ik ga daar binnenkort even kijken of het hem werkelijk is...

En inderdaad Joris staat in Soest.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:46

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 10:28

Heel erg bedankt voor deze info. Ik zou het heel fijn vinden als je me even een berichtje stuurt als Barcas idd in Rotterdam staat! Wat zonde dat Winnie, Carlos en Candy overleden zijn Huilen Ik ben echt heel erg blij dat ik nu weet wat er met meerendeels is gebeurd. Wat weet jij trouwens nog veel manegepaarden. Ik was er al heel wat vergeten, of herinner ik me geeneens.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:51

Haha, in mijn topic staan ze allemaal. Je mag gerust reageren daar hoor en ook je vragen stellen die je hebt....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:54

kwam boomer toevallig ook niet van die manege?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:14

komt me niet bekend voor die naam maar zou best kunnen. Weten jullie misschien ook wat er met de 5 tinkers Jack, Harry, Oscar, Paddy en Rocky is gebeurd? Die stonden er nog in de tijd van Wendy, maar ze waren niet van haar. Ik heb gehoourd dat ze op de dam voor de koets staan, maar ik heb geeneen bedrijf gevonden die tinkers had. Jack was altijd een beetje schuw en sikkeneurig tegen de meeste mensen, en hij deed z'n oren ook altijd naar achter. Ik had helemaal geen problemen met hem, maar er waren weinig mensen die hem leuk vonden. Z'n manen zaten ook helemaal onder de klitten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:40

Nee Boomer kan ik niet, heb je daar een foto van?

Ga eens verder in mijn topic dan, daar zitten meerdere mensen die op de manege hebben gereden, en Anna weet zeker waar de tinkers zijn gebleven, zet die vraag even daar neer...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:02

Zie link naar het topic van Binckydenice, daar graag verder, hier een slotje.