Ik zoek de paarden en pony's van de oude manege in Purmerend, waar ik heb gereden. Ik heb er al een gevonden en die staat op het Paardenkamp in Soest. Volgens mij heette die manege Wheermolen. Hier een beschrijving van een aantal paarden wat ik van ze weet:
Barcas
Dit was een vos met een soort bliksemschicht als bles. Hij had iets aan z'n benen of rug, want je kon niet zelf opstappen dan zakte hij door zijn linkerbenen. Ik weet dus niet of hij nog leeft of niet. Hij was in de stal erg nijdig, en probeerde ook te bijten naar de meeste mensen. Hij heeft daar ook al een aantal getrapt met opzadelen. Hij was een ruin en ik denk gewoon normaal formaat paard.
Mistery
Dit was een donkerbruine ruin. Hij was erg lief met rijden en in de stal. Hij heeft een keertje zijn lip opengehaald, maar verder heeft hij geen aftekeningen.
Datinka
Dit is een hele donkerbruin paard (merrie) met een witte kol. In de stal was het een echte merrie, en met opzadelen ging ze tegen de ene kant van de stal aan trappen. Met rijden was ze een beetje sloom, en trapte ze naar andere paarden.
Imposant
Impo was een donkerbruin paard (ruin) van 1.80 ong. Hij was met rijden echt heel raar, de ene les was die lief en de andere les was die alleen maar aan het bokken. Spiegels vond hij helemaal niks, die heeft hij ook al een keer kapotgetrapt. Hindernissen vond hij geweldig. In de stal was die wel lief, maar toch onvoorspelbaar.
Hesko
Dit was een vos (ruin), met een bles die uitliep boven zijn ogen tot een halve cirkel en ook helemaal over zijn neus liep. Hij had ook altijd een wondje bij zijn oren, die altijd open lag. Met rijden gooide hij heel hoog op, en viel hij andere pony's aan als die in de buurt kwamen. Je kon hem wel inhouden, maar vooral Winnie had hij een hekel aan.
Griffith
Griffith was een vos, een ruin, die erg langzaam liep. Hij was ook altijd degene die ze gebruikten als we zonder zadel wouden galloperen. Je moest hem echt vooruit tikken, anders liep hij helemaal niet. Hij was wel heel erg lief.
Winnie
Winnie is een donkerbruine welsh-achtige pony. Ze is een merrie. Ze was met rijden echt een eigenwijze pony, en ze probeerde je altijd uit. Ze ging altijd in haar vaste hoek stilstaan, en als je een mep gaf gallopeerde ze er vandoor. Ze was niet altijd even lief in de stal, als je bang voor d'r was.
Wiske
Dit is een merrie, een vosje. Ze was altijd aan de magere kant, en volgens mij was ze niet zo jong meer. Met rijden was het echt een lieve kinderpony. In de stal was ze ook heel lief.
Goliath
Goliath is een valk kleurige pony, die echt ondeugend was. In de stal was die wel lief, maar met rijden eigenwijs. Hij gooide in draf altijd zijn kop naar beneden en stond tegelijk opeens stil, waardoor elke les een kindje er vanaf tuimelde. Dit deed hij elke keer weer.
Napoleon
Deze pony was echt een schat in de stal. Dit is een bruinbonte pony. Met rijden was hij ook heel lief, maar in de galop schoot hij opeens opzij. Dit veroorzaakte een hoop lachbuien! Hij werd heel vaak gewoon nappi genoemd.
Carlos
Carlos was een hele oude pony, hij was rond de 40 dat hij wegging. Ik denk daarom ook niet meer dat hij leeft, maar als iemand foto's of info heeft ofzo. Hij was een donkerbruine pony, die altijd een hele dikke vacht had. Hij was echt een hele lieve pony, en met rijden erg snel.
Gouverneur
Die werd heel vaak gouvi genoemd. Hij was waarschijnlijk een kruising shire met nog iets, want hij had ook een beetje sokken. Hij was ook heel erg groot, en met rijden heel lief. Hij is toen een keer in de stand op het tussenschot gevallen met zijn rug, en hierdoor had hij ook continu rugproblemen. Hij is tegelijk met Carlos meegegaan.
Als iemand maar iets denkt te weten over deze paarden en pony's, zeg het dan asjeblieft. Ook al blijkt het later vals alarm te zijn.