Middendraf in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Middendraf in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:44

Ik heb altijd geleerd dat in de B de nadruk ligt op het ontspannen paard en het in harmonie zijn met de ruiter. Bij de middendraf worden ENKELE passen middendraf op de diagonaal gevraagd. Ik bereid mijn paard dan voor in de hoek zodat mijn overgang goed is, dan enkele (3 of 4) passen middendraf. Dan netjes weer optijd voor de hoek de overgang naar de arbeidsdraf maken. Dit alles netjes in in het zelfde tempo (dus niet versneld) en netjes in aanleuning.
Veelal krijg ik dan een 6. Echter verbaaas ik mij er soms over dat ik een 5 krijg, met als commentaar, moet meer. Verwachten ze in de B tegenwoordig uitgestrekte draf?

natasja1991

Re: Middendraf in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:49

ze moeten duidelijk zien dat jij een paar passen midden draf doet, bijvoorbeeld. als je de hoek aan het doorrijden bent ga je een paar passen (na K bijv.) over na midden draf en een paar passen voor M weer over op arbeidsdraf

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:51

Ja precies dat bedoel ik. Zo rijd ik hem ook, je bent alleen zo snel aan de overkant. 2 passen voor de overgang, 3-4 passen middendraf, 2 passen overgang en je bent er.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:52

Misschien bedoelen ze dat je wat explosiever die overgangen moet maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:53

Ik denk dat ze met meer niet meer stappen, maar meer verruiming bedoelen. Misschien is je overgang naar middendraf na het rechtstellen niet duidelijk genoeg?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:04

Dat viel mij dus ook al op, ik startte een paard wat geen gigantische uitgestrekte draf heeft, zal de eerste zijn omdat toe te geven. Maar een fatsoenlijke middendraf is er best uit te rijden! En toch krijg je dan altijd een 5/6, terwijl mensen die hun paarden flink te benen laten wapperen (lees, voor volledig losgooien en schoppen maar zodat ze lekker gaan strekken maar wel uit elkaar vallen) een 7 of 8 krijgen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:38

mlvanmelle schreef:
Ik denk dat ze met meer niet meer stappen, maar meer verruiming bedoelen. Misschien is je overgang naar middendraf na het rechtstellen niet duidelijk genoeg?

dat is ook de bedoeling van een middendraf. Een uitgestrekte draf toont alleen spectaculairder en helaas wordt daar nog wel eens opgepunt ipv op een nette middendraf.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 08:02

Nou verruimen doet ze echt wel, alleen vertik ik het om zoals Ezumii als zei alles los te gooien en naar voren te schoppen. Dan gaat ze echt wel met haar voorbenen gooien, maar rijtechnisch lijkt me dat niet helemaal verantwoordt en je loopt altijd risico op onregelmatigheid (omdat het paard voor geen meter meer wordt ondersteunt).

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:28

Ik rijdt altijd een paar passen en krijg een 6 of een 7. Je moet wel duidelijk een verruiming laten zien