knotten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

knotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:20

ik ben wel benieuwd wat nou meet bij jury's in de smaak valt
dikke knotten met naald en draad (ongeveer 5 op rij)
of veel kleinen knotten met elastiekjes

Somebitch

Re: knotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:21

Dat is toch persoonlijk Lachen

Zelf vind ik rozetten erg mooi en dan natuurlijk niet te veel Lachen Te dicht opelkaar en rechtopstaande knotten vind ik niet mooi Bloos

jolandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:14

Ik kijk daar als jury nooit naar. Alleen of het paard en ruiter/ amazone er netjes verzorgd uitzien!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:48

Zolang het maar netjes gevlochten en opgestoken is, maakt het mij eigenlijk niet uit. Knotjes die schots en scheef staan, of niet van hetzelfde formaat zijn vind ik slordig, ongeacht of ze met elastiekjes of met naald en draad vastgezet zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:08

Ik maar grote knotten, dit omdat mijn paard vreslijke manen heeft die alle kanten op staan, en kleine knotten niet te doen is,
Ik doe het met naald en draad, werkt erg makkelijk en snel en het staat ook netjes.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:29

Je kan kijken wat voor hals je paard heeft. Als je paard een korte gedrongen hals heeft staan kleinere knotten mooier omdat hierdoor de hals langer lijkt. Andersom kan je een paard met een kange hals invlechten met wat grotere knotten. Verder is het mooi als het ronde rozetten zijn welke tegen de hals aanliggen en allemaal even groot. Alleen paarden welke ik de dag van tevoren invlecht of voor meerdaagse concoursen doe ik met touw, de rest vlecht ik allemaal met elastiek (grote en kleine knotten). Maar dit is maar net wat je zelf fijn vind werken.

Vroeger werd altijd gezegd dat men een oneven aantal knotten moest hebben, maar de jury gaat echt niet het aantal vlechtjes tellen!
Persoonlijk vind ik rechtopstaande knotten (en dan vooral nog met tape er omheen) geen gezicht.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:24

Ik zie ook liever grote en nette knotten dan kleine tegen elkaar aangeplakte kleine knotjes....

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:30

Ik sluit me aan bij Lien2. Kijk naar de halslengte en beslis aan de hand daarvan wat voor knotten je maakt

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:46

Ik kijk er eerlijk gezegt ook niet naar, als het er maar verzorgt uit ziet.. maar vind knotten met naald en draad wel mooier.
Het zal bij mij geen andere punten opleveren of je nu met elastiek of met naald en draad vlecht..