uitrijdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmandieJ

uitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:12

beetjeeen rare vraag misschien maar heb je een uitrijdeken alleen nodig als je paard is geschoren of ook als je paard bijvoorbeeld swinters een deken om heeft en je wilt na het rijden even buiten uitstappen o.i.d?

Tatjanaa

Re: uitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:46

Ik zou een uitrijddeken zeker gebruiken als je buiten gaat uitstappen. Helemaal als je paard dekens op heeft Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:47

Ja anders kan je paard last krijgen van zijn/haar spieren doordat ze te snel afkoelen als jij gaat uitstappen na het rijden.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:54

als je paard geschoren is zou ik zowiezo een uitrijdeke op doen bij het in en uitstappen
en bij een ongeschoren paard die snel last van zn spieren heeft ook dus kijk naar je paard Knipoog
beter een dekentje dan een stijf paard

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:26

Een uitrijdeken is niet alleen fijn bij het uitstappen maar ook bij het losrijden/losstappen als je paard fris van stal komt. Ik gebruik hem in de koudere maanden met losrijden en uitstappen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:32

SusanH schreef:
Een uitrijdeken is niet alleen fijn bij het uitstappen maar ook bij het losrijden/losstappen als je paard fris van stal komt. Ik gebruik hem in de koudere maanden met losrijden en uitstappen.

Ik ook. Mijn paard word niet geschoren maar het is gewoon lekkerder voor je paardje!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:53

ik gebruik ook een uitrijdeken, en mijn paard wordt nooit geschoren. Tong uitsteken
wel ga ik hem pas gebruiken zodra hij zijn dikke winterdeken weer op heeft. Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:00

Voor los- en uitstappen kan je er net zo goed een gewone zweetdeken overheen gooien.
Let er wel op dat je met uitstappen pas een deken op doet als je paard afgekoeld is.

Ik gebruik een waterdichte uitrijdeken als het regent. Ik heb namelijk geen overdekt iets. Dus als Anouar helemaal nat wordt tijdens het rijden moet hij z'n deken over z'n natte lijf en dat vind ik niet fijn

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:23

[quote="Lenneke_"]Voor los- en uitstappen kan je er net zo goed een gewone zweetdeken overheen gooien.

ja dat is wel zo maar ik vind een uitrijdeken gewoon makkelijker.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:38

ja ik gebruik eigenlijk altijd een gewone wollen zweetdeken maar voor de echt koude dagen wil ik toch nog een wollen uitrijdeken die er op kan blijven
bij regenachtig weer heb ik een waterdichte uitrijdeken die gewoon opblijft

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:40

Ik gebruik mijn uitrij deken in de winter altijd na het rijden.
Mijn paard is niet geschoren, maar als ze nat is van het zweet, wordt ze te snel koud en je hebt dus meer kans op een stijve rug, net of schouderbladen.
Ik laat het deken een uurtje opliggen en dan is het zweet erin getrokken en mijn paard droog. Winterdeken op en klaar.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:45

Als het echt heel koud was en het beneden het vriespunt was, liet ik hem altijd op met rijden als hij geschoren was. Met in- en uitstappen nog een zweetdeken met hals eroverheen.
Voor de rest gebruikte ik eigenlijk nooit een uitrijdeken, altijd alleen een gewone zweetdeken (met of zonder hals) zodat zijn borst ook beschermd was tegen de kou.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:50

die dekens verwisselen hoe doen jullie dat dan, even een uurtje een zweetdeken op, en helemaal als je paard niet bij huis staat..
doet een pensionhouder dat eventueel voor je of hoe doen jullie dat?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:53

Ik ga later idd een andere deken opdoen. Maar ik heb het geluk dat het maar 2 minuutjes fietsen is.

Toen hij hij verder van huis stond ging ik altijd lekker even in de kantine zitten ofzo

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:34

na het rijden dan stap ik eerst heel goed uit ( met uitrijdeken), en als ik hem op stal zet dan gaat er eerst een half uurtje een zweetdeken op en daarna zijn ademende winterregendeken, meestal is hij dan droog of anders zo goed als.
ik wacht hier altijd op want tussendoor naar huis te rijden daar staat hij te ver voor. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:51

Ik rij alleen buiten met een uitstapdeken op. In en uitstappen in de buitenbak doe ik een zweetdeken op.

Zet hem op stal en ga stallen uit mesten, dan is hij meestal goed afgekoelt en gaat hij weer naar buiten met deken op.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:56

Ik gebruik alleen een uitrijdeken als mn paard geschoren is