Hoeveel weken van te voren je coupon opsturen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Hoeveel weken van te voren je coupon opsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 09:59

Ik zit met een vraag:

Met name in de winter is het zaak om tijdig de coupons op te sturen als je wilt starten. Maar ik zit me af te vragen, hoe lang van te voren mag je dat doen? Vaak staat er wel een sluitingsdatum op het vraagprogramma, maar heel vaak geen openingsdatum. Ik weet wel dat als je je coupon te vroeg op stuurt je alsnog op de wachtlijst komt (hier in de omgeving in ieder geval wel), maar ben je bijvoorbeeld een week voor sluiting, dan ben je al te laat.

Dus hoeveel weken van te voren mag je je coupons op sturen? En zou het geen idee zijn om ook de openingsdatum op het vraagprogramma te vermelden?

Nibbit

Re: Hoeveel weken van te voren je coupon opsturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:02

Soms wordt er inderdaad wel een openingsdatum gegeven, vaak ook niet.
Ik doe het wedstrijdsecretariaat van onze club, en doe het in de winter vaak 2 maanden tot 6 weken voor de wedstrijddatum op de bus.

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:05

Als ik een wedstrijd zie waar ik kan rijden stuur ik gelijk mijn coupons op. Beter te lang van te voren dan te laat.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:07

Sommige wedstrijden hebben een begindatum, stuur je te vroeg op dan kom je (soms) ook op de wachtlijst. Kijk dus goed in het vraagprogramma!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:07

Ik zie meestal het bekend zijn van een vraagprogramma als openingstijd om op te geven. Een vraagprogramma geeft naar mijn idee aan dat men bezig is met de wedstrijd (of althans dus een begin heeft gemaakt) en dat je je dus kunt opgeven. In de winter willen vaak meer mensen meedoen en is er minder plek dan in de zomer (vind ik) en dan zou je de coupons beter snel op kunnen sturen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:12

Ik organiseer hier het zooitje voor de paardenconcoursen, en als ik het vraagprogramma op startlijsten zet, vind ik dat de mensen hun coupons ook mogen opsturen!

Wel voor de sluitingsdatum idd, tenzij ze dit hebben aangegeven via bijv. de mail.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:35

Maar als er nog geen vraagprogramma is?

En mocht je nu niet op tijd zijn met het opsturen van je coupons, sturen jullie ze dan terug of is het handig om toch even te bellen of er plek is?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:36

Als het vraagprogramma op startlijsten staat, daar staan ook de gegevens bij.
Het lijkt me eigenlijk wel normaal als je de vereniging laat weten dat je op wilt geven ipv zomaar je coupons op te sturen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:46

Maar er staan niet altijd vraagprogramma's bij. Ik stuur de coupons wle gewoon op met een briefje erbij. Als ik op een secretariaat zou zitten zou ik het niet waarderen als alle starters gaan bellen of er plek is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:48

Ik bel ook niet altijd, maar ik mail tegenwoordig staat er bijna overal een emailadres bij. Dan kan het secretariaat dat zelf bekijken als ze er tijd voor hebben.

Een vraagprogramma is er altijd, de organiserende vereniging is verplicht om dat naar alle verenigingen uit de kring te sturen. Ik heb het tot nu toe ook nog nooit mee gemaakt dat het vraagprogramma niet op startlijsten.nl komt te staan.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:52

Van dat bellen word ik zelf ook altijd een beetje gek Clown

Idd vraagprogramma's zijn er altijd! Je bent niet verplicht om het naar de kring te sturen, doe ik ook niet. Maar ze komen altijd op startlijsten.nl.

Als ik me opgeef, mail ik de vereniging of er plek is, en dan stuur ik na bevestiging de coupons op.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:31

Meestal plan ik mijn wedstrijden voor 2 maanden tegelijk, ongeveer een maand van tevoren. Dus begin augustus heb ik de wedstrijden voor september en oktober opgegeven.
Dan stuur ik bij de meeste wedstrijden direct de coupons op, als ik geen vraagprogramma kan vinden wacht ik soms nog even af.
Bij sommige verenigingen wordt de inschrijving pas een maand vantevoren geopend, die geef ik dus pas een maand van tevoren op. Hier in de buurt zijn dat er erg weinig dus normaal gesproken stuur ik gewoon een tot 2 maanden van tevoren de coupons in, ik bel niet vantevoren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:34

Er is dus niet iets van een (on)geschreven regel dat je vanaf bijvoorbeeld 6 weken van te voren kunt opsturen? Want als het ik zo lees hierboven is elke wedstrijd weer anders. Ik lees altijd de vraagprogramma's en die zijn dus ook lang niet altijd eenduidig in de inschijftermijn.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:38

Moska: ik heb me dus even met je topic bemoeit omdat mijn vragen er mee te maken hadden.
Kylan dankjewel voor je antwoord.
Ik heb gisteren mijn wedstrijden tot eind november opgegeven, komt dus aardig overeen. Heb er wel een kort briefje bijgedaan dat ik me op wilde geven. Alleen coupons vond ik weer wat kaal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:56

Ik wil altijd even contact hebben gehad met de vereniging voordat ik zomaar iets opstuur. Meestal is dat telefonisch.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:35

Ik bel of mail altijd eerst om te vragen of er plaats is. Is er plaats, dan stuur ik direct de coupons op. Als dat niet mogelijk is, dan stuur ik ze ook zo snel mogelijk op, dan is de kans het grootste dat je ook daadwerkelijk mee kunt rijden.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:56

Hier in twente moet je voor sommige concoursen echt heel erg vroeg je coupons opsturen. Vol is Vol. Dus hoe eerder hoe beter, ik heb nu tot november op de bus gedaan.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:53

Meestal stuur ik ze tussen de 8 en de 6 weken van te voren op. Bij twijfel of als ik later dan zes weken van te voren ben bel ik meestal toch even (of ik mail als dat mogelijk is). Ik vind het zonde om coupons op te sturen en er dan later achter te komen dat ik op de wachtlijst sta.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:10

de vereniging waar ik nu lid van ben geworden stuurt de coupons op, je moet uiterlijk 4 weken(liever 6) van te voren aangeven welke wedstrijden je wilt rijden, zodat je nog enige zekerheid heb van een startplek..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:33

Bij ons doet het secretariaat het dus ook, alleen gaat dat niet altijd goed. Daarom vroeg ik me dus af of een een bepaalde vaste termijn is. Maar als ik het zo lees, dan denk ik dat 5 weken voor sluitingsdatum wel zou moeten kunnen.

ForrestFruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:27

Hey
in de winter kijk ik altijd ver vooruit op startlijsten en dan bel ik de vereniging met de vraag vanaf wanneer ik kan inschrijven en dat zet ik dan in mijn agenda en dan stuur ik meteen met de openstelling mijn coupons op soms is dat 12 weken van te voren maar de meest verenigingen houden 6 weken van te voren aan.
succes!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:36

Mik_ schreef:
Idd vraagprogramma's zijn er altijd! Je bent niet verplicht om het naar de kring te sturen, doe ik ook niet. Maar ze komen altijd op startlijsten.nl.

Onze vraagprogramma's staan ook niet op startlijsten.nl.
De wedstrijden die ik organiseer komen alleen op de regiokalender. Mensen die 'zomaar' coupons opsturen komen bij mij op de wachtlijst. Er moet eerst gebeld worden of gemaild worden of er nog plaats is. Dit kan vanaf 2 maanden voor de wedstrijd ( staat op onze site aangegeven ).
Ik ben het zo gaan doen, omdat het bij ons altijd zo verschrikkelijk druk is. In de winter heb ik soms wachtlijsten die langer zijn dan het aantal deelnemers. Zo zit ik momenteel al overvol voor een wedstrijd op 7 oktober. 4 weken van te voren je coupons opsturen is 100% zeker weten dat je op de wachtlijst komt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:23

en toch moet je ook uitkijken dat je het niet te ver va tevoren doet. ik kan voor een bepaalde plaats al opgeven voor januari, maar voor november ga ik dat niet doen, veel te bang dat mijn coupons kwijtraken of wat dan ook.
tussen de 6 en 15 weken voor het concours vind ik een mooie tijd om alles op te geven, waarbij de populaire zo'n 2 maand van tevoren op de bus gaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:23

Als een secretariaat mijn coupons zou kwijtraken, denk ik dat het de laatste keer is dat ik daar gestart heb. Dat vind ik echt slordig Boos! Het gaat wel om 'waardepapieren'. Ik heb het één keer gehad dat ik thee over een stel coupons heb gemorst, dan krijgt die deelnemer dus gewoon het geld terug ( toen in korting gebracht op het startgeld). Ze moeten er van uit kunnen gaan dat je er zuinig mee omgaat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:27

erleyne. Zo ben ik ooit op een buitenconcours geweest waar het secretariaat zowel onze dressuur- als springcoupon had kwijt gemaakt (achteraf bleek dat ze ze gewoon bij een andere jury ertussen gestopt hadden.
Ze beweerden bij hoog en laag dat ze geen coupons van ons hadden gekregen en toen moesten we bij de TA voor 12,50 Euro per stuk 2 blanco coupons kopen. Toen ze daar aan het einde van de dag achter kwamen kregen we het geld niet terug.
Nu heb ik mijn lesje geleerd. Er gaan altijd reservecoupons mee naar de wedstrijd.