okee uhm hoe ga ik dit uitleggen
ik heb cap gekocht van et merk TCN , jaar geleden ofzo, vond cap altijd niet echt heel belangrijk,, maar droeg em tijdens rijden wel altijd ( verplicht op manege ) aangezien ik eigenlijks nog nooooooit sirieus van pony was gevallen,,
nu heb ik sinds begin juni verzorgpony,, waar ik nu 2 keer van afgevallen ben,, 1 keer met die cap, had gelijk dikke bult op me kop want viel met me hoofd op een springbalk,, en 2e keer verloor ik me beugel + me evenwicht na de sprong ( we waren aan et springen ) dus njha toen viel ik ook, had toen wel andere cap op,, verder alleen blauwe plek aan overgehouden
okee nu het de reden waarom ik dit topic open
mijn TCN cap is verstelbaar, en steeds wanneer we gaan galoperen of gaan springen ofzo word me cap ineens groter,, schiet ie los zegmaar,, nu heb ik me keelbandje wel vast, maar cap gaat tog in je nek hangen, en op nou met 1 hand teugels vast te houden en met 1 hand de cap is ook niet alles,,
tegenwoordig rij ik met de cap van me zus ( casco cap ook verstelbaar ) en bij die gebeurd et zelfde
en voel me dan niet echt veilig
nou is me vraag,, gebeurd dit bij elke verstelbare caps ? en wie heeft hier nog meer ervaring mee ?