Petrie perfect, nu ook de voet met coating?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Petrie perfect, nu ook de voet met coating?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 16:06

Ik heb nog oudere Petrie Perfect laarzen, dus nog zonder dressuurboog, uit het guldentijdperk. Deze laarzen zijn verder nog goed, alleen laat nu een stiksel van de balijn los. Verder heb ik 1 keer nieuwe zolen eronder laten zetten en zijn er vrij snel na aankoop nieuwe zolen door Petrie onder gezet (zat een constructiefout in waardoor ze scheurden). Maar op zich vind ik de Perfect een fijne laars, ik vind dat ze mooier blijven dan m'n kalfslederen Rectiligne Wien laarzen die ik nu 10 keer heb aangehad alleen op wedstrijden (en waar ik vandaag de hak van verloor Boos! )
Op de Perfects ben ik niet overdreven zuinig, ik loop er mee door de blubber, mest er mee uit, wandel er mee met m'n paard, enz. Eenmaal in de zoveel tijd spuit ik ze onder de kraan weer schoon en dan vet ik ze in. Die kalfslederen ben ik heel zuinig op en maak ik na elke wedstrijd schoon en indien nodig poets ik ze.
Omdat mijn perfect nu toch wat ouder worden wilde ik wel nieuwe. Het nieuwe model heeft een hogere boog, maar ook de voet is nu voorzien van een coating lijkt het wel. Klopt dit? Vroeger had je bij de perfect altijd zo'n doffe voet omdat dit gewoon rundleer was. Maar maakt het veel uit als de voet nu ook voorzien van een coating is?
En de zolen, deze lijken nog gelijk aan hoe het 8 jaar geleden was. Heb ik toen echt pech gehad met het scheuren van de zolen, of zijn de zolen nog steeds zo slecht? Ik vind ook dat de zolen van Petrielaarzen ontzetten snel slijten, binnen 3 maanden heb ik deze zolen weggelopen en als ik bij de schoenmaker er nieuwe onder laat zetten kan ik daar opeens 2 jaar mee doen. Daarom ook mijn vraag of de zool kwalitatief nog steeds zo slecht is.
Qua gevoel is het nieuwe model Perfect gelijk aan het oude. De maatvoering is wat veranderd, ik had altijd hoogte 54, maar nu is dat 51 geworden.
Zijn er nog meer verschillen met het oude model?
En je hoort nu veel over loslatende coatings, is de coating ook slechter geworden? Bij mijn oude laarzen is de coating nog helemaal 'perfect' en ik onderhoud de laarzen afgewisseld met gewoon blanke ledervet of met laarzenwas.
Ik heb ook nog de standaard gehad, en hier ben ik maar zozo over te spreken. Ik vind de perfect voor het geld minstens net zo goed. De standaard bleef zo enorm stug dat ik uiteindelijk de laarzen maar dagelijks geolied heb, pas na een half jaar zaten ze goed, zelfde maat als de perfect. Deze laarzen zijn na 4 jaar nog niet af, alleen ook nieuwe zolen eronder, binnen 3 maanden, die dingen waren gewoon versleten, zelfde verhaal als bij de standaard. En als je dagelijks op laarzen loopt vind ik 2 paar geen overdreven luxe (kan 1 paar uitwasemen). Als dus m'n oude perfects weggaan, dan wil ik eigenlijk weer nieuwe perfects. Knipoog

SkyMarian

Re: Petrie perfect, nu ook de voet met coating?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:43

De perfect is nu idd helemaal coating. De voet is hierdoor stugger geworden. Met inlopen had ik er verder geen last van. Mijn oude paar zijn 6 jaar goed gebleven en de coating is pas kapot gegaan door het veelvuldig oprekken.
De nieuwe perfect heb ik nu 1,5 jaar en naast het feit dat ze smerig zijn is de laars verder nog helemaal goed. coating houdt het prima. Ik doe ik verder niks aan deze laars aan onderhoud. Met concours ging en een nat doekie over en eventueel wat spray van de dolcis verder niks.
De boog is idd 3 cm en wordt in het matensysteem niet meer meegenomen. Vroeger telde de boog mee in de hoogte van de schacht.
De zolen slijten redelijk snel. Ik wandel er niet mee, maar al vrij vlot is de zool aan vervanging toe.
Verder helemaal geen problemen met deze laars.

Priscilla001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:24

Hoi,

Sinds wanneer is de maatvoering van Petrie veranderd??

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:26

4 jaar geleden. Kan wel zijn dat je bij toeval nog een oud exemplaar treft die bij de ruitersportzaak op de schappen lag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:19

Ik heb ze gehaald. Zitten goed, kon er direct mee op het paard stappen. Ze voelen verder hetzelfde aan als de oude laarzen. En dat de voet wat stugger is merk ik eigenlijk niet.