Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 15:32

Je ziet ze steeds meer, de BP's.
Wie rijd er allemaal met een BP?
En waarom rijden jullie er wel of niet mee?
Voor de mensen die er mee rijden of ervaringen mee hebben,; Wat vinden jullie van de BP?
Zelf wil ik er misschien ook een gaan kopen, maar ik twijfel nog vandaar dit topic.

Angela

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:51

Ik rijd niet met een BP. Persoonlijk vind ik het maar een lomp ding, en ik kan me niet voorstellen dat ik me er niet aan ga ergeren tijdens het rijden.

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:00

ik rijdt er ook niet mee.elke keer zo'n ding om tijdens het rijden vind ik niks. ik besteed mn geld liever ergens anders naar uit.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:02

Dat is misschien zo. Maar mijn idee is wel, het is veiliger. Zelf heb ik nog nooit iets ergs mee gemaakt qua rijden. Maar een kennis heeft haar rug gebroken door het paardrijden en ze heeft er nu wel angst voor dus rijden aar dochtertjes ook met BP. Het lijkt mij ook erg irritand met rijden, maar het is toch veilig?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:03

Ik heb er wel een, vroeger reedt ik er nooit mee maar nu ik met een nieuwe pony wat meer en hoger spring geeft het mij een veel veiliger gevoel. En ik ben er ook al helemaal van overtuigd dat hij echt nuttig is want ik ben al een aantal keer hard gevallen waarvan 1 x plat op mijn rug en ik had nergens last van. (ook een keer midden met mijn rug in een hindernis en ook toen nergens last van).
Met rijden heb ik niet eens door dat ik hem aan heb, ik vind ze echt geweldig Haha!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:05

Ik ga der zeker een kopen. Was ik al een hele tijd van plan. Heel handig+Veilig. Nou ga ik ook hoger springen enzo. Dus vind ik het veilig!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:05

Hier ook nog iemand die zonder rijd..

Ik heb er welleens een aangehad, ivm jonge paarden beleren, maar ik vind ze vreselijk.. Ze irriteren en als je valt kunnen ze soms meer kwaad dan goed doen.. Knipoog

Maar ik ga dit topic wel even volgen om te zien wat de voor en tegens zijn! Ja

@TS : Waarom wil je met gaan rijden? Ben ff nieuwschierig! Haha!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:06

Met springen idd. Maar ik ga mijn merrie beleren en een 3 jarige krack c inrijden. dan lijkt het me ook een veiliger gevoel of niet?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:07

@Nanne: Omdat ik er steeds meer mee zie rijden, en zelf vaak jonge of drukke paarden rijd. En lijkt het me dus veiliger. Alleen toch hoor ik ook vaak dat ze erg onhandig zitten dus vndaar dat ik erg benieuwd ben Lachen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:09

Ik kan alleen maar zeggen, je moet doen waar je jezelf het veiligst bij voelt.

Als je jonge en drukke paarden rijd, en je voelt je veiliger met kan ik met dat wel voorstellen! Ja

Als ik mezelf prettiger met zou voelen, zou ik er ook cker een gaan halen. Maar ja ik ben er zo eentje die het weer hardleers moet leren.. Sigaar Knipoog

Florisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:11

Ik reed er vroeger mee, op de manege...
maar nu ik een vz pony heb, die ik vertrouw niet meer

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:13

ik heb der 1 maar heb je zeker al wel een x gezien op de stal:)
ik heb er geen erg in het is veiliger en voorkomt dat de meeste schade tijdens een val beperkt blijft

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:15

Ik rijd er alleen mee bij de springles en bij de cross....maar het zit helemaal niet naar je hebt er ook geen last van, alleen het is soms een beetje warm

Syrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:21

Ik heb er ook een. Het is verplicht in de springles waar ik reed. De eerste keer is het even wennen, maar daarna merk ik het niet omdat ik helemaal geconcentreerd ben en er niet op let. Maar het kan zijn dat je minder bewegingsvrijheid hebt.

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:06

ik ga me er een aanschaffen aangezien ik met een haflinger 1m05 spring zou ik toch niet graag op de balken terechtkomen zal hem enkel gebruiken voor het springen,inrijden van mijn paardje en andere paardjes en af en toe op wandel als ik het niet vertrouw.
denk dat ik gewoon een van decathlon neem het is trouwens toch maar om een beeje te beschermen en in de winter ook wel om me wat warm te houden.
hoefies elena

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:09

Ik rij sinds ik vorig jaar van een paard ben gevallen altijd met bodyprotector. Eerst moest ik er aan wennen, een aantal lessen. Nu voel ik de bodyprotector niet meer. Ik rij hoofdzakelijk dressuur en spring soms. Ik voel mij er veiliger bij.

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:15

ikzelf rij zonder, maar bij mijn paard denk ik niet dat ik me er veiliger door zou voelen, en in de manegeles vind ik het niet nodig, aangezien we niet erg hoog springen en de paarden redelijk betrouwbaar zijn.
Bij ons word in de springlessen wel door iedereen met BP gereden, daar springen ze ook hoog. maar dat manegeruitertjes die niet een half jaartje rijden, en dus op makke en kleine ponytjes zitten, er al een hebben, vind ik onzin.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:19

Laatst bijgewerkt door Perla op 26-08-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:21

Als ik mijn bodyprotector om heb wat niet zo heel vaak is, Voel ik me net een marsmannetje:P Maar verder heb ik er neit echt last van Hij is wel lekker warm

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:57

nee, ik rijd altijd zonder
ik heb er niet eens een
mij lijken die dingen echt iritant, en als je valt kan je net zo goed je been, als je rug breken

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:32

Ik heb er een tijd geleden één gekocht, omdat dat ding hier bij de LRV verplicht is voor de ponyruiters om mee te springen. Best duur in aanschaf (heb er zo'n € 120 voor betaald), en het zit voor geen meter (zeker niet voor mensen van het vrouwelijk geslacht Haha!)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:50

joketje schreef:
Ik heb er een tijd geleden één gekocht, omdat dat ding hier bij de LRV verplicht is voor de ponyruiters om mee te springen. Best duur in aanschaf (heb er zo'n € 120 voor betaald), en het zit voor geen meter (zeker niet voor mensen van het vrouwelijk geslacht Haha!)

Dan heb je geen waar voor je geld! Mijnes was dacht ik ergens in de 100 euro ook, en die voel je niet, en vormt zich perfect naar vrouwelijke rondingen! Ik heb tot toe alleen maar goede dingen mee gemaakt met BP, oke, op en afstappen is niet erg handig, maar als je er een x afknalt, je houd er niets aan over. Ik ben zelf heel wat xtjes op mn rug midden in oxers enzo gevallen ( naja, gelanceerd, letterlijk ) nooit iets aan over gehouden, geen spier/rugpijn of wat dan ook. Sinds kort ( zo;n 2 weken ) MOET ik hem niet meer om met het springen, omdat mn ouders vinden dat ik, en het paard, ondertussen ver genoeg zijn, ze stopt bijna nooit, en als ze stopt, is het heel makkelijk uit te zitten. Op mn pony doe ik hem op het lage werk niet aan, maar zodra ik weer wat hoger ga springen in het begin denk ik wel, hij kan nogal onverwachts en heel vuil stoppen, waardoor je gelanceerd wordt. Zodra hij weer helemaal terug is, zal ik hem wss ook wel zonder gaan springen. ( Hij heeft er 10 maanden uitgelegen, en is dus heerlijk jolig, en dan neem ik liever het zekere voor het onzekere )

Ik zou het zeker aanrijden, het heeft mij mn vertrouwen met het springen terug gegeven. Angst zit totaal niet in me, maar ben er zonder BP een aantal keer zo hard en pijnlijk afgevlogen, en mn broer ( 6 jaar ouder ) ook.. T enige was pony deed was hard op hindernis af, voorbenen optillen ( = ruiter meevouwen) op moment van afzet achterbenen vol op de rem, nou dan krijg je wel vliegles. Mn vertrouwen was helemaal weg, heb het geprobeerd met BP en voelde me gelijk veiliger! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:20