wanneer eindigt het 'zomerexeemseizoen' ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

wanneer eindigt het 'zomerexeemseizoen' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:42

Zoals de titel al zegt, wanneer zijn we eindelijk van die rotbeesten af?

Eirikur

Re: wanneer eindigt het 'zomerexeemseizoen' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:45

Ik denk dat daar niet echt een maatstaf voor is. Dat ligt maar helemaal aan wat voor weer het in de nazomer en herfst wordt.
Ik neem daar zelf geen enkel risico mee, mijn eczemer blijft iig. t/m eind oktober met eczeemdeken lopen en als ik denk dat het nodig is nog langer.

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:35

ik zou het niet weten want ik heb een haffie die erg veel last heeft van die dierjtejs niet normaal maar ja daar kun je niets aan doen mmmmm minder we doen dan maar dekens op dus en ja insmeren en knoflook geven dat helpt een beetje dus mmmm maar ja niks is minder dan dat ze zonder dit alles zou kunnen maar dat is en zou wel een droom blijven

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:48

Maffehafling, heb jij wel eens van hoofdletters en leestekens gehoord? Sorry hoor, maar dit is amper te lezen.

Bovendien, als je geen antwoord op de vraag van de TS hebt, waarom dan een reactie geven die helemaal niets zinnigs aan het topic toevoegt?

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:06

Is inderdaad afhankelijk van het weer (zomereczeem vind ik dan ook geen goed woord; de kwaal duurt langer dan de zomer.. Knipoog Mijn paard laat ik ook onder de halsdeken staan zolang ik het niet vertrouw. Als de temp een aantal dagen onder de 10 graden is, dan gaat ie af en dat werkt al jaren goed. Wel in de gaten houden natuurlijk, liever een week te lang onder de deken dan te kort. En bij harde wind (vanaf windkracht 5) durf ik de halsdeken ook af te laten, want de mugjes zijn erg slechte vliegers en dus dan niet actief. Wij wonen midden in de polder, dus het waait hier best vaak hard.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:56

ik merk nu dat het schuren op zijn "hoogst" is. zouden die muggen nu het actiefst zijn? Heel de zomer had ze een mooie staart en gisteren heeft ze hem op 1 avond kappot geschuurd...

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:16

bij ons begint het schuren ook later in de zomer en duurt tot ongv. eind oktober, heeft ook wel met het weer te maken vaak met een "warme'nazomer blijfen ze langer schuren

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:04

dus ook al het 15 graden is is het verstandiger om de eczeemdeken op te laten ipv een gewone deken ( zonder hals) vind dat nl zo ongeveer wel de temperatuur waarbij ik ga wisselen van dekens, maar dan heb ik dus wel een grote kans dat ze dr manen dr af schuurt? ik heb hier totaal geen ervaring mee dus ben wel benieuwd wat jullie doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:07

na een paar mooie dagen is het vaak weer ineens heel erg,die van mij heeft sinds enkele weken ook weer flink geschuurt.
ik denk dat de periode steeds langer word, vanwege de slappe winterperiodes

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:10

Ik zie de vliegjes nog volop dus voorlopig zit je er nog wel mee.
Mijn paardje heeft het niet maar is wel heel gevoelig voor jeuk Knipoog
tot nu toe hoeft hij nog niet met vliegendeken te staan gelukkig!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:03

bruine schreef:
bij ons begint het schuren ook later in de zomer en duurt tot ongv. eind oktober, heeft ook wel met het weer te maken vaak met een "warme'nazomer blijfen ze langer schuren

idd.... meestal is het rond oktober wel minder/over.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:42

Als de eerste nachtvorst is geweest dan zijn al die vervelende beestjes doodgevroren zei mijn dierenarts.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:37

Hmh, mijn deken is kapotgeschuurd. Zou ik nog een nieuwe gaan halen? of kan hij die paar weken nog met een gatenkaas-deken blijven staan?
Er zit een groot gat ergens op zijn manenkam,en het is vooral daarvoor dat ik bang ben...

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:24

Ik doe de mijne ook de deken af, zodra het echt koeler is buiten. Ben toch bang dat ze zich weer gaat schuren als er ook maar een klein zonnetje is.

En nu heeft ze weer mooie manen, dus ben heel alert met de deken als ze ook wel echt af zou kunnen Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:16

Aline_17 schreef:
Als de eerste nachtvorst is geweest dan zijn al die vervelende beestjes doodgevroren zei mijn dierenarts.

Kom maar op met "die ene nachtvorst" Haha!. Je kunt al wel merken dat de dazen zo langzamerhand beginnen te verdwijnen Lachen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:22

Het vorige seizoen heb ik mijn paard tot november in moeten smeren :S ik hoop dat het dit jaar eerder stopt :p maar ben er zelf bang voor dat het weer zolang gaat duren Knipoog want Neon lijkt juist vanaf deze periode de ergste last te hebben...

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:43

mijn haffie cindy heeft een hoofd dat niet normaal eruit ziet, ze heeft zich tijdens mijn verjaardag zo erg geschuurd dat de korsten en stukjes huid eraf waren toen ik voor haar stond ben ik in tranen uitgebarsten niet normaal nu moet ik haar drie x per dag insmeren, en om de dag helemaal wassen de dekens wassen en helemaal desinfecteren niet leuk meer hoop voor mijn poppetje dat het gauw voorbij is xx

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:44

Vorig jaar was het nog heel lang mooi weer, wel tot november zowat, dus dan gaat het ook langer door. Zodra het onder de 10 graden gaat 's nachts dan verdwijnen ze meestal.

Mirjam