Uitstappen geen kleine kinderen voor op zadel tijdens wedstr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Uitstappen geen kleine kinderen voor op zadel tijdens wedstr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:05

Na dat ik afgelopen week eerst over de omroepinstallatie aangesproken ben en later heel erg boos en opvliegend benaderd ben door een hoofdjurylid op een concours wil ik toch melding maken zodat een ander dit niet overkomt.

Geval is het volgende manlief moest een ander voorlezen nadat ik mijn eigen proef gereden had. En omdat mijn vier jaar oude dochtertje nogal doelloos tussen de paarden liep die aan het stappen waren voor de ringen heb ik haar zoals ik iedere dag doe voor bij mij op het zadel genomen. Wij waren uiteindelijk al klaar met rijden en zo kon zij een beetje uitrusten en had ik goed het oog op haar en vond het ook veiliger.

Afijn over de omroep werd geroepen wil die amazone dat kind voor van het paard afhalen.
En later komt een man al priemend met zijn vingertje rood van drift op me af benen, en bijt me toe of ik dat nooit meer wil doen en of ik werkelijk zo stom en onverantwoordelijk was.
Afijn hele discussie gevoerd volgens hem stond het in het beleid van de KNHS. Wat bij navraag dus niet zo blijkt te zijn.
Ik zie mijn fout ook wel in hoor, want ook al is mijn paard braaf, ze waren daar niet allemaal even braaf, heb er heel wat bokkerds en steigeraars gezien maar goed de manier waarop.

Afijn heb met de KNHS gesproken en ookal is het niet echt een regel toch wil men liever geen kleine kinderen voor bij mama of papa op het zadel op het wedstrijdterrein.

CM_

Re: Uitstappen geen kleine kinderen voor op zadel tijdens wedstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:07

sorry dat ik het zeg, maar dit keer kan ik me helemaal vinden in de knhs....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:08

Rood van drift is niet nodig
maar het lijkt me nogal logisch dat het niet mag Lachen

Wat jij thuis doet moet jezelf weten, daar ga je bij wijze van achterstevoren op je paard zitten, maar ik denk dat als je dat op wedstrijd doet ook wel wat te horen krijgt Lachen

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:10

Wat een gezeik zeg. Lekker thuis doen voortaan dan maar Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:12

Was ook meer de manier van waarop het gebracht werd.
Ik dacht later ook wel van oepsie. Maar ze lift wel vaken mee ook op het wedstrijdterrein al vanaf ze een jaar of twee is, was me dus van geen kwaad bewust was me ook nog nooit eerder wat van gezegd..

Daarom maak ik er hier ook melding van zodat de mama en pappabokkers hun kinderen op de wedstrijd geen lift meer aanbieden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:13

Inderdaad, ik vind het ook logisch dat je dat op wedstrijd niet doet, maar daar hoef je als ringmeester (?) nu ook weer niet meteen woedend om te worden, dat is dan weer het andere uiterste...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:13

Kafue schreef:
en bijt me toe of ik dat nooit meer wil doen en of ik werkelijk zo stom en onverantwoordelijk was.

Woehoeeee, dat zou iemand eens tegen mij moeten zeggen, dan zou ik me een keer stom en onverantwoordelijk gedragen Duivel

Ze hebben wel gelijk dat ze het op het losrijterrein liever niet zien (hoewel ze dan ook de 8-jarige buurmeisjes die met korte broek en sandalen het paard mogen uitstappen zonder welke begeleiding dan ook eens aan moeten pakken) maar de manier waarop je benaderd bent vind ik belachelijk.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:42

Ik heb gelukkig heel snel tot tien geteld.En ben heel netjes gebleven en heb de beste man telkens met U aangesproken maar van binnen kookte ik werkelijk.
Ja ik dacht ach ze kan beter bij mij zitten dan onder lopen maar klaarblijkelijk dacht hij er anders over. Hij riep me even nog toe dat kinderen op een concours helemaal niet toegestaan waren.

Er bestaat ook helemaal geen regel voor. En ja inderdaad die 8 jarig op dat huppelende springpaard is mischien nog wel erger dan die vierjarige bij mij voor op het zadel.

Officials kunnen zich wel netter opstellen dan weet je met wie je van doen heb. Heb later nog wel tegen manlief gezegd kan me nu voorstellen dat sommige officials ruzie krijgen en dan dat de ruiter in de paard en sport komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:00

Kafue schreef:
Hij riep me even nog toe dat kinderen op een concours helemaal niet toegestaan waren.

Nou wordt ie nog mooier Nors opkijken

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:03

Ik kan het me eigenlijk goed voorstellen dat het niet mag.
Je bent, ook voor je paard, in een vreemde omgeving met veel andere paarden erbij.
Had ze trouwens een cap op???

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:06

shan schreef:
Ik kan het me eigenlijk goed voorstellen dat het niet mag.
Je bent, ook voor je paard, in een vreemde omgeving met veel andere paarden erbij.
Had ze trouwens een cap op???

Nee maar ze was geen deelnemer dus dat scheelt alleen deelnemers moeten een cap op.
Ga overigens wel een cap voor haar aanschaffen.
Natuurlijk is het een vreemde omgeving maar ik ben echt heel gek met de kleine meid dus doe ik geen ondoordachte dingen.
En bedenk zo tussen de paarden lopen is ook gevaarlijk om daar nog maar te zwijgen van de ringen en de losrijterreinen die afgezet worden met dranghekken en wapperend tentje, ijzeren oprijdplaten en dergelijke.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:07

Urielle schreef:
Kafue schreef:
Hij riep me even nog toe dat kinderen op een concours helemaal niet toegestaan waren.

Nou wordt ie nog mooier Nors opkijken

Ik doe haar de volgende keer gewoon een zwaailicht op haar hoofd een reflecteren vest aan en een vlag in de hand.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:09

Ow dat heb ik ook eens gehad Ja
Ik had een proef gereden op een onofficiële wedstrijd.
Daarna kwam het meisje aan wie ik lesgaf bij mij voorop zitten voor de foto, met cap..
Zij leste bij mij op het paard waar ik op reed, eentje waar bij wijze van spreken een bom naast kan laten afgaan en die nog niet reageert... (Ja ik weet dat er altijd wat kan gebeuren Knipoog )
We namen de foto, en ze klom er weer af, vervolgens komt de ringmeester pisnijdig naar me toe of hij me moet diskwalificeren want dit was absoluut níet toegestaan, en vervolgens deed hij alles nog eens dunnetjes over via de microfoon.... Scheve mond

Ik heb daarna nooit meer iemand voorop gehad Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:10

Citaat:
Nee maar ze was geen deelnemer dus dat scheelt alleen deelnemers moeten een cap op.
Ga overigens wel een cap voor haar aanschaffen.

Het gaat er toch niet om of je een cap op moet, het gaat om de veiligheid van je kind!
voortaan kind misschien thuislaten met oppas oid?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:18

ik had het iig niet gedaan.....kind voorop.....

neit omdat ik mezelf of mn paard niet vertrouw, maar er zijn meer mensen op paarden en sommige , klappen zo bij je op......galoperen je volgas voorbij, of iets anders.....

ik was laatst op concours slaat er een paard op hol.....

die raasde ook overal doorheen....

oj en kind doelloos over concours terreinlaten lopen, komt op mij nogal onverantwoordelijk over.....ken je prioriteiten zou ik zeggen.....

kan imo al helemaal niet....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:24

kinderen niet toegestaan lijkt me héél raar!
hoe bedoelde hij dat?
misschien niet binnen de ring, oke dat is goed wat mij betreft,
maar als ik met mn zusje meeloop, met mn kindje aan de hand,
zou dat dan ook niet mogen?
bij de trailers enzo maar niet in de ring.
vaag hoor allemaal, mischien kunnen ze er beter offciele regels voor opstellen.
en voor jou, misschien is het handig als je iemand mee kan krijgen naar concour, die steeds bij je dochter kan blijven, zodat je er niet zelf op hoeft te letten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:27

shan schreef:

Is goed, ik moet vannacht om half 5 weg, ben jij om 4 uur bij me?
Als ik word geselecteerd voor een zondag, zondag hetzelfde, maar dat kan ik niet van te voren zeggen dus je moet het voor de zekerheid maar vrijhouden Cool

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:29

Natuurlijk zijn kinderen wel toegestaan op een concoursterrein, maar niet in ringen en losrijdt ringen. Verder hoort er natuurlijk wel iemand bij het kind te zijn. Wie laat er nu een kind van 4 of 5 jaar oud, tussen de paarden doorkarren, soms moet je zelf nog heel goed uitkijken. Gewoon oppas meenemen dus of thuislaten bij oppas.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:31

Urielle schreef:
shan schreef:

Is goed, ik moet vannacht om half 5 weg, ben jij om 4 uur bij me?
Als ik word geselecteerd voor een zondag, zondag hetzelfde, maar dat kan ik niet van te voren zeggen dus je moet het voor de zekerheid maar vrijhouden Cool

Dan neem je iemand mee die op de kleine kan passen, nogmaals: je kunt kleine kinderen niet zonder toezicht op een concoursterrein laten rondlopen, dat is gewoon gevaarlijk.
En anders maar even niet starten, je moet nu eenmaal keuzes maken, als je wilt is er altijd een mouw aan te passen.
Misschien een nachtje logeren bij familie oid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:40

In het dressuurreglement staat dat je op het voorterrein helpers/verzorgers je paard mag laten uitstappen, mits het aan een lange teugel is Clown Dus zolang het met lange teugel gebeurt, mag het volgens de reglementen.

(verstandig is het niet).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:42

Bij mij gaat mijn vriend mee maar ik weet niet hoe het bij Kafue gaat, maar op het kind letten, groomen en voorlezen komt erg nauw. De mijne is nog klein en blijft dus nog braaf in de auto maar met een ouder kindje is dat al moeilijker. Familie zit ook echt niet te wachten op dat jij elk weekend je kind komt dumpen (want daar komt het dan onderhand wel op neer), als ze al dichtbij genoeg wonen om zoiets mogelijk te maken. Niet starten is bij ons thuis iig geen optie, de sport gaat altijd door.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:58

Urielle schreef:
Bij mij gaat mijn vriend mee maar ik weet niet hoe het bij Kafue gaat, maar op het kind letten, groomen en voorlezen komt erg nauw. De mijne is nog klein en blijft dus nog braaf in de auto maar met een ouder kindje is dat al moeilijker. Familie zit ook echt niet te wachten op dat jij elk weekend je kind komt dumpen (want daar komt het dan onderhand wel op neer), als ze al dichtbij genoeg wonen om zoiets mogelijk te maken. Niet starten is bij ons thuis iig geen optie, de sport gaat altijd door.

ik mag hopen dat je kind niet alleen in de auto blijft, toch?

dus jou sport gaat boven je kind...?

en zal jou kind als er geen oppas is, ook alleen over concours terrein lopen....

onder het mom sport gaat door....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:19

Stel: ik zit op mijn paard op het losrijterrein, mijn paard schrikt en haalt uit naar een ander paard oid. Jouw kind loopt daar lekker tussendoor te banjeren en vangt de klap op. Kind hardstikke dood geslagen. En daar moet ik dan verantwoordelijk voorzijn als eigenaar van het paard zijnde. Dank je de donder.
Kinderen meenemen naar wedstrijden: Prima, maar wel aan het handje of op een meter afstand van Pa of Ma.
Ik snap niet dat mensen met kinderen die zelf paarden hebben er zo over denken. Je zou toch de gevaren moeten inzien.
Dat je de sport boven je kind stelt, ongeacht wat de gevaren zijn voor je kind???
Een B of en L proefje rijden dat is toch hobby, geen sport. (en hier bedoel ik niets minderwaardigs mee) Maar laat het dan ook een hobby blijven.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:24

janouk schreef:
In het dressuurreglement staat dat je op het voorterrein helpers/verzorgers je paard mag laten uitstappen, mits het aan een lange teugel is Clown Dus zolang het met lange teugel gebeurt, mag het volgens de reglementen.

(verstandig is het niet).

Wordt daar niet mee bedoeld aan de hand uitstappen??

Ik snap wel dat op een wedstrijdterrein je niet een kind op een paard mag zetten. Volgens mij moet iedereen te paard op een wedstrijdterrein iets op z'n hoofd hebben.
Ik denk dat je in zo'n situatie je kind maar moet leren ergens op een veilig plekkie te gaan zitten/staan en daar te blijven tot paps of mams weer terug is. En anders kan zo'n kind gewoon niet mee!
Ben wel met je eens dat ze het ook wel gewoon even tegen je hadden kunnen zeggen ipv om te roepen etc, maar gelijk hebben ze wel.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:27

Waarom is het onmogelijk om een kind een tijdje alleen in de auto te laten zitten? Mn broertje deed het ook altijd, boekje erbij en hij vond alles goed. Natuurlijk niet voor 3 uur. Maar een tijdje?