ONEE, WATER!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie_Lass

ONEE, WATER!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 09:08

Heejj,
Ik een maand geleden mijn pony gekocht. Toen zijden ze dat ze Vorig jaar in de vijver was gevallen en bijna verdronken. Er was iemand ingesprongen voor haar hoofd boven te houden en ondertussen hadden ze de brandweer gebeld. Ze kregen haar er niet uit en toen de brandweer aankwam sprong ze er ineens vanzelf uit.. Oke dit is niet echt interessant maar sinsdien heeft ze enorm veel schrik van water! Wil ik haar afspuiten begint ze heel hard te trekken en weglopen, een plas krijg ik haar niet in ( afentoe wel). Ik wil haar niet forceren om dit allemaal te doen, maar als ik ga wandelen in het bos en er ligt een plas is dit heel vervelend! Voor haar aftespoelen ben ik bezig met een spons nat te maken en over haar doen. Dit lukt wel! Weet iemand hoe ik ze er verder aan kan laten wennen??

haan

Re: ONEE, WATER!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:12

Heel rustig aan laten wennen, neem er ruim de tijd voor en beloon haar veel zodat ze zich op haar gemak blijft voelen.

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:27

Daar zit je nou wel met een lastig probleem ..
Ik zou met veel geduld er haar laten aan wennen, eerst zoals je nu al doet, met een spons, dan een beetje water over haar heen 'gieten' (nuja niet echt gieten), en heel er veel belonen! Na een tijdje kan je het wat meer opbouwen en eens met een tuinslang over haar heen gaan.
Ook zou ik haar laten wennen aan de hand, het bos eens intrekken en haar meenemen naar een plas, dan kan je haar goed laten wennen en gerust stellen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:33