Achterhoekers opgelet: Overnachten tussen Aalten en Wintersw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glimworm

Achterhoekers opgelet: Overnachten tussen Aalten en Wintersw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:19

We willen met z'n tweeen in september a.s. een klein trektocht door het Achterhoek gaan doen.
Nu zijn we bezig om adresses te vinden, waar we kunnen overnachten met twee mensen en twee paarden maar niet in een tentje. Lijkt me in deze "zomer" Huilen niet echt leuk en in september ook niet meer. En omdat het ons eerste trektocht zonder trossauto is, willen we ons paarden ook niet helemaal met nog meer spul belasten. We hebben dus ook geen Slapen-zak bij...
We zijn op zoek naar een overnachtingsmogelijkheid tussen Aalten en Winterswijk voor ons paarden: 160cm en 154cm (stuk wijdje zul leuk zijn maar wel zonder prikkeldraad; als het alleen maar regend zijn twee stalletjes ook wel aantrekkelijk), en ook voor ons (het liefst wel een matras en dekens; mag ook op de grond of zo). Maar het belangrijkste is een goed plekje voor ons paarden.

Zijn er mensen hier, die een adres kennen of misschien ook zelfs een mogelijkheid hebben?

ikke

Re: Achterhoekers opgelet: Overnachten tussen Aalten en Wintersw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:21

Hhmm, in Winterswijk weet ik misschien wel een plekje. Plek zat, ook weiland, alleen zelf draadje meebrengen.
Adres: Honesweg 14 Extreme duivel

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:29

ik woon niet echt tussen aalten en winterwijk maar vlak bij lichtenvoorde-groenlo dus als dat niet te ver is kun je hier wel overnachten.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:16

Harstikke bedankt voor jullie reakties.

@ikke: Jammer genoeg woordt het die dag dan voor de paarden en ons een te lange rit. Misschien mag ik jouw adres wel onthouden voor een andere trektocht?

@MRmichiel: We komen die dag van tevoren prezies iets boven Lievelde langs op weg naar ons slapplek. Misschien mogen we langskomen voor een grashapje voor de paarden en een kopje koffie voor ons? Koffie (of thee)!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:06

http://www.lutjekossink.com/
Dit is in het buitengebied van Winterswijk, errug mooi gebied!
Hopelijk niet te ver van jullie route af, zeker de moeite waard om route daar te rijden met de paarden. Lachen
Fijne vakantie!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:30

@fielychi: ziet er wel mooi uit, maar dan zijn we bijna thuis. Het moet wel aan de andere kant van winterswijk liegen want we komen die dag uit richting Halle. Maar toch bedankt voor de tip.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:33

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:54

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 13:11

@IkbenMarije: Die adres sla ik ook wel op voor een ander rit. Maar bij deze zoek ik een adres iets meer tussen Aalten en Winterswijk. Toch bedankt ervoor.

@fjordnina: Heb ik alles al bekeken en in een kaart ingetekend. Maar diegenen in de omstreek liggen alle maar in het westen van Aalten of het Oosten van Winterswijk. Dat zul voor ons betekenen, of de eene dag wordt te lang of de andere. Maar ook aan jou bedankt.

We starten bij een vriendin van mij in Vreden (Duitsland), overnachten de eerste keer in Reken, dan bij een ander vriendin van mij in de buurt van Halle (dat wordt en lange rit voor ons). Daroom zoeken wij voor de laatste overnachting iets tussen Aalten en Winterswijk om dan de laatste dag weer naar Vreden te komen.
Nog iemand hier die iets kennt of weet?

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:42

Glimworm schreef:
@MRmichiel: We komen die dag van tevoren prezies iets boven Lievelde langs op weg naar ons slapplek. Misschien mogen we langskomen voor een grashapje voor de paarden en een kopje koffie voor ons? Koffie (of thee)!

kom maar langs voor een kopje koffie!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:17

Stal de Vlijt aan de legtersdijk in Aalten??? Kleine pensionstal, plaats voor jullie paarden hebben ze vast wel en voor een plekje voor jullie moet je even overleggen.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 21:23

@MRmichiel: ik heb je een pm gestuurt.

@suffie: We zijn al langs Stal de Vlijt gewezd. Een vriendin van mij stond er een tijdje met haar paarden. Van da wist ik dat er een manege is. Het zul ook geen probleem zijn met ons paarden bij hun voor een nachtje. Maar voor ons is er geen mogelijkheid. We willen natuurlijk wel dicht bij de paarden zijn en niet nog kilometers verder op. Dat heb ik thuis zo en moet het niet ook nog op paardenvakantie zo hebben. Daarom zijn we maar verder gaan zoeken. Maar toch harstikke bedankt voor de tip.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 20:14

@all: Vandag hebben wij een adres gevonden waar ons paarden en wij kunnen logeeren voor een nachtje. Ze staan ook bij paardentoerisme op de i-site maar ik had ze eerst niet gebelt omdat ze een heele vakantiewooning aanbieden en niet alleen een kamertje voor ons twee. Nu toch maar gedaan en langs gewezt. Harstikke aardige mensen en prima stallen. En voor ons of de wooning of als die bezet is met mensen die 3 weken willen blijven dan in een kamertje in hun eigen huis. Perfekt toch?
Nu nog een beetje droog weer en een beetje oefenen met de tassen en alles dan kunnen wij starten.
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:34

Bij wie heb je nu een plekje gevonden dan Glimworm?
(nee, ben helemaal niet nieuwsgierig hoor... Schijnheilig )

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:24

@Patricia: Bij Hoytink.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:38

dan heb je een superplek!

Zijn hele fijne mensen, met hart voor de dieren.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 20:40

@samirah: Die idee hadden wij ook als we gewezd zijn om te kijken.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:30

ik durf je te beloven dat zowel paarden als jullie het er goed naar hun zin zullen hebben.! OK dan!
M'n paard en ik heb goede herinneringen aan onze tijd daar.

veel plezier met jullie trektocht, en hopelijk hebben jullie mooi weer.

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 22:27

Hoi,

ons trektocht was hartstikke leuk OK dan!, ook al moesten wij op vrijdag avond weer naar huis Huilen van het lachen. Ons paarden hebben op ons tweede overnachtingsplek een beetje te grof met elkaar gespeelt Blauw oog. De eene had wat bijtplekken op de rug de andere wat schuurplekken bij de singel. Dus we konden niet verder rijden. Wel jammer, maar we doen het dan een andere keer nog een keer. We hebben nu al weer wat nieuwe ervaringen opgedaan en dat is toch ook prima. Mijn meerijdster was ook nog wat ziek Ziek. We hadden als het met de paarden niet was gebeurt toch ook zaterdag moeten stoppen met ons rit vanwegen de ziekte.

Groetjes Glimworm

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:02

ah, wat jammer van de afgelaste dagen!
Maar gelukkig hebben jullie nog wel samen gereden en lol gehad, daar gaat het toch om? Lachen
Volgende keer beter!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 18:03

@Fielychi:
Je hebt gelijk. Lol hebben we gehad. En ik heb vandag ook al weer gereden. Dus alles komt goed.
Nu nog kijken wanneer we de volgende poging kunnen doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:15

Glimworm schreef:
Hoi,

ons trektocht was hartstikke leuk OK dan!, ook al moesten wij op vrijdag avond weer naar huis Huilen van het lachen. Ons paarden hebben op ons tweede overnachtingsplek een beetje te grof met elkaar gespeelt Blauw oog. De eene had wat bijtplekken op de rug de andere wat schuurplekken bij de singel. Dus we konden niet verder rijden. Wel jammer, maar we doen het dan een andere keer nog een keer. We hebben nu al weer wat nieuwe ervaringen opgedaan en dat is toch ook prima. Mijn meerijdster was ook nog wat ziek Ziek. We hadden als het met de paarden niet was gebeurt toch ook zaterdag moeten stoppen met ons rit vanwegen de ziekte.

Groetjes Glimworm

Ehm, het is niet de kwantiteit, maar de kwaliteit die telt, toch?
Beter een afgebroken tocht die goede herrineringen en kennis oplevert, dan een volledig uitgereden tocht die je eigenlijk liever gelijk weer vergeet.