ontevreden met ariats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

ontevreden met ariats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:07

ik heb nog geen half jaar geleden ariats gekocht omdat mijn mondoni schoenen het niet lang volhielden.

voor 100 euro vond ik dat het wel goede schoenen moesten zijn, een vriendin van mij heeft ze al 3 jaar en zien er nog goed uit!

ik loop er veel op, maar ik vind dat voor 100 euro ze ook wel even mee mogen gaan!

nu begon het al met dat die knopjes waar je je veters omheen doet eraf vielen, zijn er nu op iedere schoen een af, daarna hielden de veters het al gauw voor gezien (dat kan ik dan nog wel accepteren, je hebt zomaar nieuwe gehaald) ik heb er de afgelopen tijd heel veel opgelopen, nu zag ik (en voelde ik) dat aan de binnenkant van de schoen bij mijn hak een heel 'gat' kwam, tijdens het lopen voelt het ook vervelend alsof ik op een rand sta.

ik wil morgen met de schoenen terug gaan, maar aangezien ik al wat ervaring heb met de winkel waar ik ze weg heb, betwijfel of ze iets voor mij gaan doen, maar ik klop niet zomaar 100 euro op om een paar nieuwe schoenen te gaan halen, en ik vind dat dit ook onder de garantie valt van ariats.

of is het handiger om de ariat fabriek te bellen en te vragen of ik hier garantie van kan verwachten?

groetjes lotte

Sunrise19

Re: ontevreden met ariats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:09

Ik heb ook ariat schoenen, de neus van mijn zool is afgebroken, had ze bij Mr Ed gekocht op concours, dus kon er niet meer mee terug. En ze verbruiken heel veel veters vind ik! Ik verwissel ze heel vaak. Verder heb ik er geen problemen mee. Maar als het goed is heb je er gewoon garantie op.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:11

Ik heb vorige week de Ariat® Women's Heritage II Zip Paddock gekocht, ik heb flinke blaren, maar hoop toch echt dat ze langgoed meegaan!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:14

dat is apart! bij mij zaten ze juist direct goed, integendeel tot de mondoni schoen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:18

Dat is dus het probleem met de Ariats.
De dure zijn echt hartstikke goed.
Maar aangezien dat voor veel mensen wel een heel groot bedrag is voor schoenen, hebben ze een goedkopere versie op de markt gebracht.
Oké, € 100,- is ook veel geld, maar veel mensen verwachten dezelfde kwaliteit van deze schoenen als van de dure versie.

Mijn dure versie gaat al meer dan 5 jaar probleemloos mee.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:19

Ook ik heb de ariat schoenen van €99,95.
Ik heb ze nu iets langer dan een jaar en ze raken nu op.Ik loop er dagelijks op.Er komt nu een gat in daarom moet ik nieuwe kopen.Mijn veters heb ik een paar weken geleden vervangen dus heb ik 1 jaar mee gedaan.Verder zat die precies goed en ze lopen heerlijk.
In het begin had ik ook blaren is een kwestie van uitlopen komt dus helemaal goed!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:21

He das bale zeg! Ik heb denk ik dezelfde als jou, maar dan met
een rits.. Die van mij gaan al ruim 2 jaar mee, en ik gebruik ze
echt iedere dag en ze hebben al heel wat moeten doorstaan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:28

hmm, nouja 100 euro vind ik een hoop geld ja, en ik ben ook nog maar 15 dus ik heb niet een vast salaris, en ik kan van mijn moeder ook niet verwachten dat zij zulke dure schoenen voor mij koopt, ze heeft deze al betaald! ik ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen en anders gai k denk ik ariat maar bellen. mijn vriendin heeft dezelfde, gebruikt ze en is er niet heel netjes mee ofzo en die zien er gewoon nog goed uit! (natuurlijk wel wat ouder maar alles is er nog goed van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:44

Gewoon mee terug gaan. Ik heb net zoiets gehad met een paar van die dure Ariats, na een half jaar vielen de gaten in het leer. Ben er mee terug gegaan naar de ruitersportzaak en zij hebben ze voor me naar de fabriek terug gestuurd. Een paar weken later (was midden in de kerst drukte) had ik een stel gloednieuwe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:03

Heb ook de dure gehad. Daar heb ik een jaar of 4, 5 mee gedaan. Dus niet verkeerd denk ik. Ben er ook wel tevreden mee geweest.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:27

Volgens mij is dit een heel bekend probleem met de geodkopere Ariats... Ik heb die dure (230 euro ofzo?) en daar loop ik al ruim 5 jaar probleemloos op. Omdat niet iedereen zoveel geld kan en wil betalen, hebben ze een goedkoop broertje bedacht, maar dan zonder de kwaliteit van Ariat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:21

Meestal is goedkoop duurkoop, maar bij de Ariats vind ik het niet opgaan. Met de goedkope doe ik ongeveer een half jaar en met de dure gemiddeld 9 maanden Clown

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:24

ik heb de 'goedkopere' versie nu al ruim een jaar en ik heb er geen klachten over, wel vet ik ze regelmatig in met een goed leerproduct, ze zien er nog prima uit ondanks intensief gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:28

Waarmee vet je ze in? Ik doe de mijne in het begin dagelijks en als ze eenmaal echt goed vet zijn een paar keer per week. Invetten doe ik met leervet met bijenwas.

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:33

ik heb de dure variant maar die zijn ook echt BAGGER! heb ze nog geen jaar en ze zijn al 2 keer stuk gegaan. De 'mooie' gelkussen zijn stuk, het leer begint te barsten...ik had echt wel iets meer verwacht! Repareren bij de fabriek kostte al bijna 2 maanden (was wel gratis) maar ze zijn nu (maand verder) alweer stuk.... Boos!

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:36

ccccorine; ik heb het precies gedaan zoals jij , in het begin dagelijks en daar na een paar keer per week, met ledervet met bijenwas , wat ik ook voor mijn zadel gebruik.
Er zijn trouwens ook speciale producten voor onderhoud van Ariat in de handel.
Er word ook altijd geadviseerd om je schoenen goed te onderhouden, het is tenslotte wel leer, en als je dat niet onderhoud gaat het scheuren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:36

ik heb m'n ariats nu 2 jaar (die van 100 euro) en ze zijn nog prima. Ik heb ze veel een en ben er niet heel zuinig op geweest.
De veters zijn wel al een paar keer vervangen, maar dat vind ik niet erg

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:43

Ik heb mijn Ariats Cobalt Devon Pro nu al zeker 2,5 jaar en ga er nog net niet mee naar bed. O.k. ze zien er nu uit als vodjes maar lopen nog heerlijk...... En geloof me, de mijne moeten heel wat doorstaan (modder, water, mest, nog meer modder, nachtje in de regen..... wat eigenlijk niet?). Ik persoonlijk ben in ieder geval overtuigd van de kwaliteit van mijn Ariats. Heb ook maar meteen toen het oude model vernieuwd werd een nieuw paar (oud model) gekocht met 60% korting en die staan nog steeds in de kast te wachten tot mijn 1e paar echt is overleden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:52

Ik heb alle versies met rits gehad!
Vind het echt super fijne schoenen.
Alleen ging bij mij elke keer het leer scheuren aan de zijkant.
Ze hebben ook wel veel te verduren, vaak helemaal doorweekt en door de modder.
Maar nu bleek dat ik ze verkeerd poetste waardoor het leer dus ging scheuren. (wist ik veel Bloos ).
Heb nu de duurste, in de uitverkoop gekocht, en tot nu toe zien ze er nog steeds uit als nieuw!

De ritsen zijn nog nooit kapot gegaan.
En als de schoenen versleten zijn, dan haal ik de zooltjes eruit en leg die in andere goedkope schoenen.
Die zitten dan ook in een keer een heel stuk beter.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:54

Wat deed je dan verkeerd?

Greetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:00

Hier nog een gebruiker van de € 100 ariat schoenen. Ben ook niet tevreden! Schoenen zaten het eerste half jaar perfect, maar zijn nu echt helemaal uitgezakt. Zit geen stevigheid meer in. Ik loop ze richting de zijkant helemaal uit. Is de eerste keer dat ik dit heb met een paar schoenen! Ik weet niet of ik nog wel weer nieuwe Ariats koop. Boos!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:08

Lenneke_ schreef:
Wat deed je dan verkeerd?

Ik deed ze altijd helemaal zuivermaken, en er dan leerspul op.
Maar je moet ze dus eerst helemaal laten drogen, liefst een hele dag, voordat je er iets op kunt smeren.

Bij ariat adviseren ze ook om twee paar schoenen te kopen zodat je ze om de dag kunt wissellen, zo kunnen ze dus genoeg drogen!!
Maar ja daaaaaag, ik heb geen geldboom in mij tuin!

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:10

Ik heb ook ariats van 100,-. Ik heb ze al 3 jaar en gebruik ze toch best vaak en ze zien er nog hartstikke goed uit. Ik heb dan wel met rits i.p.v veter.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:14

Ik heb rijschoenen van ariat en heb er nooit problemen mee. Die van 99,95 met een rits. Ik ben er zeer over te spreken en ze zitten heerlijk. Ik maak ze wel regelmatig schoon.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:46

ik heb ook niet echt goede ervaring met dezelfde soort ariats als die van TS (denk ik)
heb nu al 1.5/2.5 jaar Mondoni en vind ze toch echt heerlijk lopen, en er nog netjes uitzien!