Overstappen vereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Overstappen vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:19

Ik wil graag stoppen met lessen bij de vereniging waar ik nu zit, en zelf les nemen of eventueel naar een andere vereniging toe. Tot nu toe leek niet-rijdend lid bij mijn oude vereniging blijven het handigst want dan hoeven mijn startkaarten ook niet vernieuwd te worden..
Maar nu zegt iemand net dat je per 1 januari zowieso over kunt naar een andere vereniging, en dan kost het niks extra's want dan krijg je dus zowieso een compleet nieuwe startkaart..
Ik wil eigenlijk gewoon de optie met het minste rompslomp, dus als overstappen nou een héél erg in de papieren loopt blijf ik liever bij mijn oude vereniging..
Klopt dit?

TeeGee

Re: Overstappen vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:01

Ik heb al 4 jaar dezelfde startkaart, hij bleef dus gewoon geldig. Je krijgt iig niet een nieuwe toegestuurd begin van het jaar.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:40

Ga je naar een nieuwe vereniging dan krijg je een nieuwe startkaart. Het ligt er een beetje aan in welke tijd van het jaar je dit doet, maar reken dat dit een maand tijd kost.

Sommige verenigingen kan je per half jaar afzeggen en andere alleen per jaar en sommige zelfs per maand. Dit kan wel schelen in de kosten.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:40

Ik ben al eerder overgestapt naar een andere vereniging.
Zelf heb ik dat per 1 januari gedaan, ruim optijd laten weten bij de 'oude' vereniging dat ik per 31 dec. wilde opzeggen en me per 1 jan. aangemeld bij de nieuwe vereniging.
Dit ook per 1 jan. laten ingaan bij de KNHS.
Je krijgt dan gewoon een nieuwe startkaart en coupons.

Aan het begin van een nieuw jaar overstappen is handiger denk ik, aangezien de meeste lidmaatschappen van jan tot dec. lopen.

Let erop, je mag als je eenmaal bent over gestapt níet meer met oude coupons starten, dus zorg dat die op zijn Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:42

Indien je overstapt moet je er voor zorgen dat je oude vereniging je voor 1 december afmeld, en de nieuwe vereniging je voor 1 december aanmeld. Dan krijg je per januari een nieuwe startkaart en coupons.