Is er veel vraag naar instructeurs in de Regio Drenthe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Is er veel vraag naar instructeurs in de Regio Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:02

Is er veel vraag naar instructeurs + Z in de regio Drenthe/Groningen/Overijssel?
En dan voorname voor de privelessen en/of verenigingslessen.
Of is er eigenlijk weinig vraag naar?

Barbara_m

Re: Is er veel vraag naar instructeurs in de Regio Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:22

Ligt eraan wie de lessen geeft denk ik...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:32

Tja, er zijn hier veel mensen met paarden, maar er zijn ook veel instructeurs. Voor goede instructeurs is volgens mij altijd werk. Ik denk dat je het wel een beetje van mond-tot-mond reclame moet hebben, dus eerst een naam opbouwen.

Als vereniging is het soms wel eens lastig om goede instructie te krijgen. De één vraagt een te hoog salaris, de ander is kwalitatief niet goed genoeg. En dan moet de instructeur natuurlijk ook nog maar kunnen op de dag/avond dat je als vereniging lesgeeft. Bij onze plaatselijke ponyclub is dat ook een probleem. Daar wordt in de winter op zaterdag lesgegeven (andere dag is niet mogelijk ivm manegehuur) en daar krijg je moeilijk instructie voor. De meesten willen op zaterdag zelf op concours. Ik begrijp dat ook wel. Zelf geef ik daar zo af en toe les om in te vallen, maar ik wil daar ook niet voor vast aan het werk. Ik wil sowieso geen verplichtingen. Af en toe lesgeven vind ik leuk, maar ik wil niet iedere week. En al helemaal niet elke zaterdag!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:38

Ik denk dat mensen niet zitten te wachten op ongekwalificeerde instructeurs zonder diploma die 1x een winstpunt in het Z1 gereden hebben. Die vind je op iedere hoek van de straat.
Ervaring, opleiding en eigen rijkunst + prestaties is van groot belang.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:41

Barbara_m schreef:
Ik denk dat mensen niet zitten te wachten op ongekwalificeerde instructeurs zonder diploma die 1x een winstpunt in het Z1 gereden hebben. Die vind je op iedere hoek van de straat.

Mee eens Ja Weet niet of dit over de TS gaat of in het algemeen Knipoog Maar ik zie overal advertenties van mensen die net Z zijn zonder diploma en die gelijk willen lesgeven..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:43

Het is én blijft een penny-droom voor velen. Maar gelukkig maken een heleboel mensen een goede keuze door bij ervaren, gediplomeerde en gerenomeerde instructeurs te gaan lessen.
Anders was de paardensport nog een beetje het wilde westen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:45

liesje23 schreef:
Is er veel vraag naar instructeurs + Z in de regio Drenthe/Groningen/Overijssel?
En dan voorname voor de privelessen en/of verenigingslessen.
Of is er eigenlijk weinig vraag naar?

Goed lezen is blijkbaar moeilijk. Graag alleen inhoudelijke posts...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:07

't Is maar net hoe je "instructeurs + Z" leest: bedoel je daarmee instructeurs die zelf + Z zijn, of instructeurs om + Z les te geven?

Je ziet wel, goed lezen is moeilijk, maar goed schrijven ook! Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:13

Roxx schreef:
't Is maar net hoe je "instructeurs + Z" leest: bedoel je daarmee instructeurs die zelf + Z zijn, of instructeurs om + Z les te geven?

Je ziet wel, goed lezen is moeilijk, maar goed schrijven ook! Knipoog

Ik doelde niet op jou hoor.

Het gaat om beide.

Overigens is bekend dat er in deze provincies weinig of zeker minder ruiters en amazones actief zijn boven het Z2.
Dus zal er ook minder vraag zijn naar instructeurs die boven dat nivo les kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door Attitude op 22-08-07 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:19

Dat klopt! Bij verenigingen zal daar denk ik helemaal weinig vraag naar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:20

liesje23 schreef:
Overigens is bekend dat er in deze provincies weinig of zeker minder ruiters en amazones actief zijn boven het Z2.
Dus zal er ook minder vraag zijn naar instructeurs die boven dat nivo les kunnen geven.

Dit heeft weinig met het niveau qua lesgeven te maken, maar alles met het feit dat er hier nauwelijk ZZ-licht en hoger wedstrijden worden georganiseerd... Ja
Ik heb niet het idee dat hier extreem veel vraag is naar die hogere instructie, er zijn er een aantal waar veel mensen bij lessen, zoals Annemiek Vincourt, Annekee Oostra, Loes Corsel, Adelinde Cornelissen...

belmondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:55

Barbara_m schreef:

En ik denk dat alle goede instrutrices met of zonder opleiding,niet heel de dag op bokt zitten en alle forums na lopen en inderdaad penny dromen hebben .want die geven namelijk heel de dag les en hebben klanten zat. jij zit de hele godganselijke dag op bokt dus verschijnlijk geen klanten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:03

SA-tje??

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:12

@Belmondo: nou een beetje vriendelijker kan ook wel...

Ik denk dat of er vraag is naar instructeurs die boven het Z rijden, ook te maken heeft met de mentaliteit van de mensen. Ik en misschien wel meer mensen in deze regio nemen genoegen met een instructeur die geen grand prix rijdt, dat vind ik niet nodig voor mij als basisruiter. Dat gerenommeerd hoeft van mij niet zo nodig. Ik heb weleens het idee dat dat in andere delen van het land anders is (maar misschien zit ik er helemaal naast hoor).

Maar ik hoor nooit dat mensen geen instructeur kunnen vinden trouwens, er zijn idd verschillende mogelijkheden, ook hogerop.

belmondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:57

Rieja schreef:
@Belmondo: nou een beetje vriendelijker kan ook wel...

Ik denk dat of er vraag is naar instructeurs die boven het Z rijden, ook te maken heeft met de mentaliteit van de mensen. Ik en misschien wel meer mensen in deze regio nemen genoegen met een instructeur die geen grand prix rijdt, dat vind ik niet nodig voor mij als basisruiter. Dat gerenommeerd hoeft van mij niet zo nodig. Ik heb weleens het idee dat dat in andere delen van het land anders is (maar misschien zit ik er helemaal naast hoor).

Maar ik hoor nooit dat mensen geen instructeur kunnen vinden trouwens, er zijn idd verschillende mogelijkheden, ook hogerop.

Normaal ben ik ook heel vriendelijk Knipoog maar omdat ik een ander topic volg,van iemand die met paarden in duitsland is gaan wonen komt deze dame liesje even plagen met ook geen vriendelijke opmerkingen dus als deze dame, nou fijn in het iopic blijft waar ze haar eigen fantasie verhalen mag vertellen ,daar hadden ze ook een meisje uit belgie gevonden met onwaarschijnelijke verhalen.mischien wel een zusje van haar? Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:28

Moderatoropmerking:
en nu mag het weer on-topic blijven.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:40

Goede instructeurs vinden altijd wel klanten, maar ik denk niet dat we hier een gebrek aan hebben in het noorden. Relaxed noemt er een aantal op maar er zijn er nog wel meer. Ja

Heb je verhuisplannen, Liesje? Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:08

Ik vindt het hier niet makkelijk zoeken naar goede instructeurs. Ook als basis ruiter kan je veel meer leren van een instructeur die LT of PG rijdt of heeft gereden. Dan moet het ook met net passen en klikken. Zelf heb ik eens bij Jan Willem Vooren gereden en die beviel op zich goed. Al kon ik geen ijn ontdekken in het lesgeven.