Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lOveWill schreef:op het strand is het goed rijden met een paard die een peesblessure heeft gehad (als het eb is op het 'harde' zeg maar) alleen door de duinen is heel erg zwaar. Als jou pony niet te houden is zul je dr toch het zware zand in moeten sturen, en dan gaan de pezen er echt helemaal aan. ik denk dus niet dat het verstandig is, ook niet met hulpteugel.
want t is wel supergaaf
wonderlover schreef:lOveWill schreef:op het strand is het goed rijden met een paard die een peesblessure heeft gehad (als het eb is op het 'harde' zeg maar) alleen door de duinen is heel erg zwaar. Als jou pony niet te houden is zul je dr toch het zware zand in moeten sturen, en dan gaan de pezen er echt helemaal aan. ik denk dus niet dat het verstandig is, ook niet met hulpteugel.
ja en als je hem nou de zee instuurt in plaats van het mulle zanda dan remmen ze van zelf
chanora schreef:Een martingaal is toch alleen voor als die ze hoofd te ver omhoog doet?
Maar als ik met een ander paard ben blijft die altijd bij de andere op het ruiterpad en dan gaat die nooit rennen, maar wel als ik alleen ben. En op het strand ga ik ook samen
MyWishMax schreef:chanora schreef:Een martingaal is toch alleen voor als die ze hoofd te ver omhoog doet?
Maar als ik met een ander paard ben blijft die altijd bij de andere op het ruiterpad en dan gaat die nooit rennen, maar wel als ik alleen ben. En op het strand ga ik ook samen
De meeste paarden doen hun hoofd omhoog met rennen. En waar is een thiedemann voor dan? Juist dat ze der hoofd niet omhoog doet, of wilde je hem zo strak zetten dat ze constant in de krul loopt?
chanora schreef:Als je richting de zee gaat en hij vind het eng dan stopt die toch wel?
ik weet niet waar je woont, maar als je in haamstede gaat rijden is het wel goed te doen, daar staan namelijk om de 500 meter allemaal palen, en daar gaan ze echt niet doorheen, dus dan stoppen ze vanzelf
alleen je moetn wel een heel eind door zwaar zand en ook nog die duin op, ik weet niet of dat gaat met die pezen 
Zijn wel mensen die gaan draven enzo dan, maar een steile helling op en af kan je het beste in stap doen
als het mag van je ma zou ik het gewoon proberen