Naar het strand met je pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Naar het strand met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:26

Ik zou heel graag een keer naar het strand willen met me pony van 1.47
Ze is 9 maanden kreupel geweest aan een peesblesure.. ( dat is denk ander half jaar geleden )
Daarom mag ik niet naar het strand, want me moeder denk dat ze weer kreupel word..
En me moeder is bang dat ik haar niet kan houden, maar ik wil met iemand die heel vaak met haar paard naar het strand gaat, dus dan moet dat wel lukken.. In de bak houd ik haar ook altijd, maar op het ruiterpad heeeel soms niet, maar dat is het laatste stukje en dan stopt ze aan het eind. En ik hoef echt niet persee te galoperen op het strand.. Hoe kan ik me moeder over halen? Dit is toch geen goede rede om niet naar het strand te gaan.. En als het mag wil ik er wel een hulpteugel aan..
Maar wat vinden jullie een goede hulpteugel voor als paard gaat rennen? Een thiedeman?

MyWishMax

Re: Naar het strand met je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:28

Ik vind het niet zo slim als je gaat. Vooral omdat je der op het ruiterpad soms niet kan houden. Het strand heeft geen einde..

Ik vind voor buitenritten een martingaal een beter idee.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:32

Een martingaal is toch alleen voor als die ze hoofd te ver omhoog doet?
Maar als ik met een ander paard ben blijft die altijd bij de andere op het ruiterpad en dan gaat die nooit rennen, maar wel als ik alleen ben. En op het strand ga ik ook samen

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:37

de meeste mensen als je hem niet kunt houden trekken ze hem in de duinen of het mulle zand in ik weet niet of ik het zou doen en als je er nou een slof aan hangt ik ben er ook geen fan van hoor maar toch je het meer te vertellen als met een martingaal
of een thiedeman teugel dat helpt ook en dat zit je niet te poedersuiker met twee teugels

XxX
Laatst bijgewerkt door wonderlover op 22-08-07 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:38

op het strand is het goed rijden met een paard die een peesblessure heeft gehad (als het eb is op het 'harde' zeg maar) alleen door de duinen is heel erg zwaar. Als jou pony niet te houden is zul je dr toch het zware zand in moeten sturen, en dan gaan de pezen er echt helemaal aan. ik denk dus niet dat het verstandig is, ook niet met hulpteugel.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:41

Maar ze is nog NOOIT gaan rennen als er meerdere pony's waren alleen als die gingen gaat zij mee..
En die andere is al heeeeel vaak naar het strand geweest en die gaat nooit rennen dus dan gaat de mijne ook niet en voor de zekerheid een hulpteugel.. Dan kan het toch niet mis gaan?

Nasty_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:43

Ja idd Als je een pony niet houd ik het gewoon gevaarlijk op het strand want dr is geen einde je kan dan wel een hulpteugel gaan gebruiken maar dan is het strand alleen leuk voor jou voor de pony is het geen vrijheid ik zou toch eerst even wachten totdat je dat beter lukt en ook kijken hoe het met de pezen van je pony gaat!;)

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:45

lOveWill schreef:
op het strand is het goed rijden met een paard die een peesblessure heeft gehad (als het eb is op het 'harde' zeg maar) alleen door de duinen is heel erg zwaar. Als jou pony niet te houden is zul je dr toch het zware zand in moeten sturen, en dan gaan de pezen er echt helemaal aan. ik denk dus niet dat het verstandig is, ook niet met hulpteugel.

ja en als je hem nou de zee instuurt in plaats van het mulle zanda dan remmen ze van zelf

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:45

nee als je gaat galopperen niet maar je zult toch een zware duin op en af moeten galopperen (die moeten worden gegaloppeerd), en met een zware blessure is dat zeker niet verstandig. ik heb zelf ook een pony met een peesblessure dus ik weet wel wat wel en niet kan. Als je zeker weet dat het een strand is zonder dat je een duin op moet zou ik gewoon gaan Lachen want t is wel supergaaf Lachen

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:46

wonderlover schreef:
lOveWill schreef:

ja en als je hem nou de zee instuurt in plaats van het mulle zanda dan remmen ze van zelf

ja dat is heel handig als je pony het water in durft. zee is toch anders dan een meertje en die golven en geluid zijn vaak de eerste keer erg eng, dus dan moet je het zand wel in

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:47

chanora schreef:
Maar als ik met een ander paard ben blijft die altijd bij de andere op het ruiterpad en dan gaat die nooit rennen, maar wel als ik alleen ben. En op het strand ga ik ook samen

De meeste paarden doen hun hoofd omhoog met rennen. En waar is een thiedemann voor dan? Juist dat ze der hoofd niet omhoog doet, of wilde je hem zo strak zetten dat ze constant in de krul loopt? Verward

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:47

Als je richting de zee gaat en hij vind het eng dan stopt die toch wel?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:48

MyWishMax schreef:
chanora schreef:

De meeste paarden doen hun hoofd omhoog met rennen. En waar is een thiedemann voor dan? Juist dat ze der hoofd niet omhoog doet, of wilde je hem zo strak zetten dat ze constant in de krul loopt? Verward

nee tuurlijk niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:49

Dan vind ik een martingaal beter als een thiedemann Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:50

Ik vind het nog niet zo`n probleem om naar het strand te gaan het kan juist heel goed zijn. Mits je met een andere pony gaat en gewoon rustig stappen en draven en niet als een achterlijke je uitleven maar daar ga ik niet van uit. Ik heb namelijk gewerkt voor een int. springruiter en ik ben juist met 1 van die paarden met een peesblessure een week naar het strand geweest en daar knapte hij echt van op. Hij loopt ondertussen weer volop mee in het international veld. Maar dan moet je wel net naast het water of in het water en niet in het mulle zand

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:50

chanora schreef:
Als je richting de zee gaat en hij vind het eng dan stopt die toch wel?

nee, dan galopperen ze gewoon door met stelling Lachen ik weet niet waar je woont, maar als je in haamstede gaat rijden is het wel goed te doen, daar staan namelijk om de 500 meter allemaal palen, en daar gaan ze echt niet doorheen, dus dan stoppen ze vanzelf Lachen alleen je moetn wel een heel eind door zwaar zand en ook nog die duin op, ik weet niet of dat gaat met die pezen Verward
daar is t in ieder geval wel super rijden, en je hoeft er dan dus ook geen hulpteugel om te gooien Lachen
Laatst bijgewerkt door lOveWill op 22-08-07 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:51

Ach de meeste stoppen echt wel en als je een brave andere pony mee neemt is er echt niks aan de hand.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:52

Ik woon in zuid-holland dus ik zou dan in hoek van holland naar het strand moeten.. Je moet een heeeeel klein stukje door de duinenn maar dat is echt niet stel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:53

Het gaat niet om hoe steil het is. Maar juist om hoe zwaar Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:54

klein stukje is te overzien.

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:54

ja idd hoe zwaar, maar als het maar een klein stukje is moet het wel kunnen hoor Haha!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:54

Maar als het niet te steil is kan je het rustig in stap doen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:55

En als het heel steil is, moet je het ook in stap doen hoor Knipoog Zijn wel mensen die gaan draven enzo dan, maar een steile helling op en af kan je het beste in stap doen

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:55

ja daarom Lachen als het mag van je ma zou ik het gewoon proberen Lachen

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:56

En hoe krijg je die overgehaald?