Petrie standaard of petrie perfect, hoe te herkennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rooz_89

Petrie standaard of petrie perfect, hoe te herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 13:49

Ik heb 2e hands laarzen gekocht, inmiddels alweer 2 maanden geleden. Ik vroeg duidelijk nog of de verkoper zeker wist dat het om de standaard ging, dit was zo.
Nu lees ik in een ander topic, dat wanneer de laars een vlak stukje heeft in de overgang wreef/schacht, het om de perfect gaat.( het gestikte gedeelte is bij mijn laars inderdaad recht en niet in een ruitvorm zoals bij het plaatje van de standaard op http://www.petrie.nl )
Ik wilde perse geen perfect omdat ik hoorde dat deze vaak afbladeren, wat ik, nu ik ernaar kijk, ook denk te zien op mijn laars. Net boven de zool lijkt het leer een beetje opgepropt ( het bovenste laagje leer mocht het de perfect zijn, daaronder lijkt het leer wat lichter van kleur)...
Zijn er nog meer dingen waaraan je kan herkennen om welk model het gaat? Ik heb de aankoopsbon niet, er staat wel een nummer achter de maten in de laars, ik weet niet waar die voor staan?
Iemand ervaring hiermee? Ik heb er natuurlijk al vrolijk mee rond gelopen en 3 keer mee gereden...voel me wel een beetje genept als het echt om de perfects gaat Bloos , ze waren nog niet eens ingezakt, leken net nieuw. Nu zijn ze al aardig gezakt...
Wat is dan slimmer, verkopen en andere petrie´s kopen, of deze houden en hopen dat het niet afbladerd? Frusty

rooz_89

Re: Petrie standaard of petrie perfect, hoe te herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:04

Nou ik heb inmiddels een bericht van petrie gehad, het blijkt dat ik een windsor laars heb gekocht die ze voor het laatst 8 jaar geleden hebben gemaakt. Aan het afbladeren van de laars is dus ook niets te doen omdat het model te oud is. Daar zit je dan mooi mee.... ik zal de verkoper wel even mailen vind het niet helemaal kunnen. Bloos Sigaar

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:59

Nou, dat is zeker niet netjes van de verkoper.
Ik heb trouwens al jaren type Perfect en daar is niets van afbladderen aan te bekennen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:40

Met de perfect heb ik er ook nog geen last van.
Ik heb idd 8 a 9 jaar geleden ook windsor laarzen gehad. Na een jaar of 6 kwam daar wel de coating van los. Kan ook door het vele oprekken zijn van de kuit.
Verder vond ik het wel een fijnere laars als de perfect.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:29

oke, nou in ieder geval mooi dat er ook goede verhalen zijn over de coating. Ik denk dat ik ze maar hou en als ze "af" zijn goede 2ehandse koop Vork ...
nog geen reactie gehad van de verkoper Clown Tong uitsteken

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:06

De eerste eigenaar heeft je laarzen dan wel netjes verzorgd, als je er als nieuw uitzien en 8 jaar oud zijn, petje af!

Natuurlijk is het niet erg netjes van de verkoper dat deze je een ander model heeft aangesmeerd.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:08

Waarschijnlijk hebben ze gewoon 5 jaar in de winkel gelegen ofzo, ze had ze 10 keer aangehad en had ze echt pas een jaar ofzo...
Beetje raar verhaal maarja, niks aan te doen..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:41

Ik heb ook een paar laarzen wat nog in het oude matensysteem viel. Dat wordt al 4 jaar niet meer gebruikt door petrie, maar ik heb de laarzen pas 1,5 jaar. Het kan dus idd prima zijn dat ze daar al heel lang op de schap hebben gelegen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:47

niet echt netjes van de verkoper inderdaad, ben benieuwd naar zijn of haar reactie! ik zou de laarzen zelf ook houden, je hebt het geld er nu al in zitten en het is altijd weer de vraag of je dat er weer voor krijgt. gebruik ze gewoon zolang ze goed zijn, en spaar ondertussen voor andere laarzen.