Nu lees ik in een ander topic, dat wanneer de laars een vlak stukje heeft in de overgang wreef/schacht, het om de perfect gaat.( het gestikte gedeelte is bij mijn laars inderdaad recht en niet in een ruitvorm zoals bij het plaatje van de standaard op http://www.petrie.nl )
Ik wilde perse geen perfect omdat ik hoorde dat deze vaak afbladeren, wat ik, nu ik ernaar kijk, ook denk te zien op mijn laars. Net boven de zool lijkt het leer een beetje opgepropt ( het bovenste laagje leer mocht het de perfect zijn, daaronder lijkt het leer wat lichter van kleur)...
Zijn er nog meer dingen waaraan je kan herkennen om welk model het gaat? Ik heb de aankoopsbon niet, er staat wel een nummer achter de maten in de laars, ik weet niet waar die voor staan?
Iemand ervaring hiermee? Ik heb er natuurlijk al vrolijk mee rond gelopen en 3 keer mee gereden...voel me wel een beetje genept als het echt om de perfects gaat
, ze waren nog niet eens ingezakt, leken net nieuw. Nu zijn ze al aardig gezakt...Wat is dan slimmer, verkopen en andere petrie´s kopen, of deze houden en hopen dat het niet afbladerd?
...