Australië-Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lecheken

Australië-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:32

Het is al een tijdje men droom om voor een jaar of permanent naar Australië of Amerika te gaan om daar op een farm te werken. Nu werk ik op een bureau en dat is echt niets voor mij Gaaaap

Het enige probleem zou zijn dat ik men paardje niet wil achterlaten. Men vriend zou het helemaal zien zitten om ergens anders opnieuw te beginnen dus dat is toch al positief Bloos

Ik heb reeds gehoord dat het enorm duur is om een paard naar Australië-Amerika over te vliegen, heeft er iemand een idee hoeveel dat ongeveer zou kosten? Enkele reis uit België te vertrekken of eventueel uit Nederland?
En ik weet ook al dat als je naar Australië gaat dat ze je paard daar eerst 3 weken ofzo bijhouden en dat je hem dan pas mag gaan halen. Maar uiteindelijk als het is voor langer dan een jaar dan vallen 3 weken nog goed mee denk ik Clown

Iemand die dit reeds gedaan heeft of iemand kent met die ervaring of gewoon handige informatie? Haha!

Mijn paardje is nu nog maar 1,5 jaar maar zou pas zijn voor binnen een jaar of 2 jaar dus dan is hij 3 maar kan hem echt gewoon niet achterlaten, zou er veel te veel hartpijn van hebben Ach gut

cissy

Re: Australië-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:09

ik zou eerst maar eens een paar maanden op proef gaan, voor hetzelfde geld krijg je vreselijk heimwee en dan staat je paard in daar in verweggistan....
Diverse vriendinnen van mij zijn over de wereld uitgevlogen en paarden zijn of meegegaan maar ook weer teruggekomen....

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:32

De quarantaine in Australie is een maand:)

Kosten: weet ik niet precies, maar gok op 1000-en pleuries...

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:13

Ik zou ook eerst een paar maanden op proef gaan, om te kijken of jullie het daar zelf wel leuk vinden en of je kunt wennen. Misschien kun je iemand vinden die zo lang voor je paard wil zorgen, en als je dan besluit om te blijven, kun je je paard altijd nog laten overkomen Lachen. Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:27

Eerst hier in quarantaine, dan daar in quarantaine en Australië is echt heel streng. Toen met de OS bleven de paarden maar in 1 dorp, maar jij zou met je paard het open veld ingaan. Aangezien ze dierziekte vrij zijn, zijn er hele strenge eisen. Ik ben zelf voor 4 maanden zonder paard naar Australië geweest en ik heb iemand gevonden die goed voor haar heeft gezorgd. Als je daar eenmaal bent en werkt eventueel vliegt de tijd voorbij. Ik zou ook eerst tijdelijk gaan, want je visum is ook maar een paar maanden geldig.

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:22

Het visum dat ik zou nemen is een vakantie-werk visum en is 1 jaar geldig en mogelijk te verlengen met nog een jaar. Maar ik ga zeker en vast eerst alles goed bekijken en mss dan eerst zelf gaan en hem laten achterkomen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:34

Daarnaast wordt je ook niet zomaar inwoner van australie of amerika...daar gaat net als hier een selectie aan vooraf.

Met een bepaald beroep (dokter of in de bouw) heb je wel kans dat je eerder mag blijven.

Mijn tip: Vraag je working holiday visa aan en ga er maar een paar maanden zitten en werken.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:48

De quarantaine in de VS bedraagt ongeveer 3 weken voor een merrie en iets langer voor een hengst dacht ik, een ruin hoeft niet in quarantaine en mag zo het land binnen.
Ik weet niet wat je budget is maar de reis alleen al is verschrikkelijk duur en als je dan nog eens je paard mee wil nemen.
Ook moet je zien dat je eens daar onderdak voor jezelf en je paarden hebt en dit kan betalen.
't Is ook een droom van mij maar eentje die ik niet echt in vervulling zal zien gaan denk ik Bloos

Luilak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:24

Lecheken schreef:
Het visum dat ik zou nemen is een vakantie-werk visum en is 1 jaar geldig en mogelijk te verlengen met nog een jaar. Maar ik ga zeker en vast eerst alles goed bekijken en mss dan eerst zelf gaan en hem laten achterkomen...

En je kan dit visum alleen verlengen als je 3 mnd of langer op een farm hebt gewerkt. Inwoner blijven kan inderdaad niet zomaar, ik ben bezig met de procedure, maar die is ingewikkeld en lang. Ik zou zeker niet op stijl en sprong gaan, bereid je goed voor (hoe goed is je Engels??), want het werkt hier nou eenmaal allemaal ietsje anders dan in NL...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:06

wat ik weet van het importen vanuit Amerika is dat ze daar 1 maand in guarantaine houden. En dat je rond de 4500-6000 euro moet rekenen voor een enkeltje Clown Ligt ook aan de koers en bedrijf die het regelt.

edit: eerst een tijdje zonder je paard gaan lijkt mij een heel goed plan, stel je wilt terug moet je weer een hele smak geld voor de reis terug betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:13

Amerika is goedkoper dan Australië. Voor Amerika moet je rekenen op idd heel globaal duizend euro (kan wat meer, kan wat minder worden). Voor Australië een paar duizend euro, plus daar zijn veel meer strengere regels voor Lachen

Ik zou paard gewoon thuis laten. Meenemen pas als je je definitief gaat settelen, leer eerst het land en de omgeving en de mogelijkheden kennen.

Voor meer praktische info over transport en eventueel een vrijblijvende offerte / meer info over de regels / testen etc. www.ehs.be Lachen