Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
Lenneke_ schreef:Ik heb al een paar keer iets vreemds met Anouar mee gemaakt.
Op een gegeven moment kreeg hij een scheur in z'n linkerhoef (horizontaal), de volgende dag stoot ik keihard m'n teen en zit er een grote scheur dwars over m'n teennagel.
Paar weken later stoot ik m'n knie, schaafwondje. Wat zie ik diezelfde dag bij Anouar, schaafwondje op z'n knie.
We hebben ook allebei een litteken net onder de rechterknie (en m'n moeder ook)
Het kan toeval zijn, maar ik vind het dan wel erg toevallig.
Met Macy heb ik helemaal niet zo'n speciale band. Tussen ons is er vriendschap, maar heel anders dan met Anouar.
Met Anouar is het gevoel anders, al vanaf de eerste dag dat ik hem ken.
Het is niet zo dat hij helemaal aan mij hangt, hij is heel zelfstandig, maar er is iets tussen ons dat ik niet kan beschrijven.
Urielle schreef:Mijn paard spiegelt heel duidelijk mijn gedrag en gevoel, maar imo heeft dat minder met onze 'band' te maken danwel met simpel kuddegedrag. Als ik gespannen en gestresst ben, is hij ook lastig om mee om te gaan. Met rijden geef je dan door gespannen spieren natuurlijk ook nog eens onbewust andere (tegenstrijdige) hulpen dus dat is helemaal duidelijk te merken. Ben ik rustig en kalm dan is hij ook veel meer op mij gefocust. Als ik hem vertrouwen geef om langs iets engs te gaan voelt hij mijn rust, en gaat hij ook min of meer braaf. Datzelfde in de omgang dus.
Ik denk wel dat wij een bepaalde band hebben, hij kijkt naar me uit, weet wie ik ben en lijkt de voorkeur aan mij te geven maar imo kan dat net zo goed gewenning zijn: hij weet dat ik zijn vrouwtje (leider) ben die altijd met hem bezig is en dat anderen naar mij luisteren waar het hem betreft.
Bij een ander wil ze nu nog wel eens dominant doen. Oren plat en dreigen maar.
zie hier: