Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Randy01 schreef:Ik woon vlakbij Alkmaar, in Noord-Holland. Niet direct aan de kust maar er ook niet zo gek ver vandaan. Ik heb eens een paard gekocht in de buurt van Gorinchem die daar inderdaad last had van zomer exceem. Vanaf het moment dat ze bij mij kwam heeft ze er nooit meer last van gehad.
Hier in de buurt hoor ik het eigenlijk nooit dat een paard last heeft van exzeem etc. Het enige waar wij hier eigenlijk last van hebben zijn de gewone vliegen.
Zelfs het aantal horzels dat ik tot nog toe gezien heb valt hier erg mee.
Randy01 schreef:Ik woon vlakbij Alkmaar, in Noord-Holland. Niet direct aan de kust maar er ook niet zo gek ver vandaan. Ik heb eens een paard gekocht in de buurt van Gorinchem die daar inderdaad last had van zomer exceem. Vanaf het moment dat ze bij mij kwam heeft ze er nooit meer last van gehad.
Hier in de buurt hoor ik het eigenlijk nooit dat een paard last heeft van exzeem etc. Het enige waar wij hier eigenlijk last van hebben zijn de gewone vliegen.
valine schreef:Randy01 schreef:Ik woon vlakbij Alkmaar, in Noord-Holland. Niet direct aan de kust maar er ook niet zo gek ver vandaan. Ik heb eens een paard gekocht in de buurt van Gorinchem die daar inderdaad last had van zomer exceem. Vanaf het moment dat ze bij mij kwam heeft ze er nooit meer last van gehad.
hoi,
ik heb even in je profiel gespiekt en zag dat ik de tandarts (Hans) nog geholpen heb toen je paardje behandeld moest worden bij de Steenen Kamer.
Tja,het is ff ontopic maar wou het je toch even melden...
Lisa_Melody schreef:Randy01 schreef:Ik woon vlakbij Alkmaar, in Noord-Holland. Niet direct aan de kust maar er ook niet zo gek ver vandaan. Ik heb eens een paard gekocht in de buurt van Gorinchem die daar inderdaad last had van zomer exceem. Vanaf het moment dat ze bij mij kwam heeft ze er nooit meer last van gehad.
Mijn paard staat tussen Alkmaar en Bergen (nog iets dichter bij de kust) maar ze heeft wel eczeem... Op dezelfde stal staan nog een paar paarden met eczeem, dus hier is het niet echt eczeemvrij helaas. Misschien is het alleen wel minder erg dan verder van de kust..