Wanneer beginnen met winterdeken opdoen bij pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Wanneer beginnen met winterdeken opdoen bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:20

Hallo,

Ik weet eigenlijk helemaal niet wanneer je precies de winterdeken bij je pony moet gaan opdoen..

Doen jullie meteen een winterdeken op als het wat kouder wordt of eerst een dunnere staldeken?

Normaal worden mijn pony's altijd geschoren voor de wedstrijden maar dit keer niet en wil dat ze geen wintervacht krijgen ..

Hoor het graag Haha!

bromfiets

Re: Wanneer beginnen met winterdeken opdoen bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:23

Ik zou beginnen met een dun dekentje als het 's nachts kouder wordt dan 15 graden. Van daar uit kun je dan uitbouwen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:27

Binnen is het meestal warmer dan buiten, bovendien waait het er als het goed is niet.
Je zou kunnen beginnen met buiten een ongevoerde regendeken voor onverwachtte buien (zoals nu, het hoost) en als het ECHT kouder wordt langzaam een dikkere op. En wanneer, dat hangt ook een beetje van het weer af. Er kan in september nog wel een hittegolf komen, en dan zet je je pony uiteraard niet onder een deken............. en een wintervacht houdt je ook nooit helemaal tegen, dat wordt door de natuur o.a. geregeld door het korter worden van de dagen.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:04

Tegen september, maar dat ligt echt wel aan de temperatuur. en ik beign natuurlijk in september met een dunnen en overdag een nog dunnere en dan zo steeds dikker naar mate het kouder wordt.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:41

Ons paard laten we altijd tijd een wintervacht krijgen omdat dat gewoon natuurlijk is,, bij ons gaat de winterdeken om als het richting het vriespunt komt... Een paard kan namelijk tot ong -15 verdragen dus koud heb ze het niet,, en we kijken altijd bij dr oksels of het warm is;)

Als je geen wintervacht wil zou k beginnen met een dunne deken als het wat koouder wordt en als het dan steeds kouden wordt gewoon iedere keer een wat dikkere denken opdoen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:56

Wacht even....bij de OKSELS voelen of ze het warm heeft???
Die heb ik nog nooit gehoord. Je voelt normaal gesproken aan de benen, neus of eventueel de oren, maar de oksels?? Ga ik toch eens proberen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:01

PP-->SV

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:38

Winterdeken komt er pas op als het onder de 10 graden wordt 's nachts.
Voor die tijd misschien een dunne zomersheet, maar dat is dan meer voor mijn eigen gemoedsrust. Voor de haren hoef ik het niet te doen, de oudste moet toch geschoren worden, en de jongste raakt zo dik niet in haar vacht.