Verzekeren exclusief een been - ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Verzekeren exclusief een been - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:07

Dit is mogelijk, iig wordt dat altijd gezegt, maar zijn er ook mensen hier die hier ervaring mee hebben? Stel dat je je paard wilt verzekeren, maar hij wordt afgekeurd aan 1 been. Dat was bij mij het geval en heb ik de verzekering gelaten voor wat het is. Echter zit ik er nu weer aan te denken om haar toch nog te verzekeren, en dan maar zonder dat eventuele been (natuurlijk zou ze weer opnieuw klinisch gekeurd (moeten) worden). Hoe kun je dit doen, welke verzekeringen zijn hier het 'makkelijkste' mee zal maar zeggen.

Ik ben heel benieuwd naar ervairngen van mensen die niet hun gehele paard hebben opgenomen in de verzekering vanweg een eventuele klinische afkeuring.

Ladygiroc

Re: Verzekeren exclusief een been - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:08

Volgens mij kan je gewoon je paard zonder dat ene been laten verzekeren. Is mij altijd verteld..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:11

Je kan een verzekering afsluiten waar de benen uitgesloten worden. Of je alleen dat been voor verzekering kunt uitsluiten lijkt mij niet, gewoon even je verzekering hierover bellen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:57

Ik hab dat gehad.
Haar onderbeen linksvoor was uitgesloten van verzekering bij kreupelheden etc.
Als er dan iets is proberen ze altijd af te komen van hun verplichtingen.
Ik heb bij aankoop een klinische en rontgenologische keuring laten doen. LV bij de buigproef niet helemaal goed, maar een hele kleine bemerking. Op de foto's was helemaal niets te zien.

Toen ze later kreupel werd en lichte athrose bleek te hebben aan beide voorbenen wou de verzekering dus ook maar de helft betalen. Terwijl er eerst op de foto niets te zien was.
Ook heb ik nu suplementen voor mijn paard die echt geweldig helpen maar de verzekering niet wou betalen.
Ook na ongeveer het 17de levensjaar van je paard is ie niet meer verzekerd.
Dus let goed op!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:01

helemaal niet meer na zn 17e saffier ?
is het dan in 1 x pats boem afgelopen?

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:06

dat was bij ons iig wel, wij kregen een aantal jaar geleden een brief van de verzekering dat mijn merrie niet meer verzekerd was ivm leeftijd (hoe het er precies stond weet ik niet meer), welke leeftijd ze toen had ontschiet me even maar het gebeurd dus idd wel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:07

fijn is dat.
snap wel waarom ze dat doen maar als eigenaar word je dr niet echt blij van ntuurlijk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:11

Bij de meeste verzekeringen worden ze er op een bepaalde leeftijd zonder pardon uitgegooid!

Als er een verzekeringsmaatschappij is, die dit wel wil doen, vraag ik me af wat er gebeurt als het paard aan een ander been kreupel wordt. Ik zie ze er nog voor aan om het niet verzekerde been 'de schuld' te geven. Dat die andere kreupelheid voorkomt uit ongelijke belasting ofzo. Ik zou er in ieder geval heel goed over nadenken en navragen hoe het dan zit.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:28

Ik heb uiteindelijk veel meer aan de verzekering betaald dan ik van ze terug kreeg (tuurlijk weet je nooit wat er kan gebeuren)
Bij mij betaalde ze het andere voor been dus de athrose wel.
Maar er zit altijd een eigenrisico van 25%. Dus de verzekering betaalde van 75% van de rekening maar de helft.

Hier in frankrijk kan je je paard zelfs na z'n 8ste of 9de niet meer verzekeren (teminste niet waar ik geweest ben)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:30

das vroeg dan zeg :s

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:02

Ja. Ik kon mijn paard al niet meer verzekeren, omdat ze 10 was.
Het slaat ook eigenlijk nergens op aangezien de meeste paarden op die leeftijd echt lekker in de sport lopen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:07

Saffier, welke verzekering heb je dan? Ik heb FEO en die heeft niet de regel dat een paard boven de 17 niet meer verzekerd wordt, anders had ik dit wel gehoord want die van mij is ook boven de 17. Voedingssupplementen worden niet door de verzekering vergoed, ook wanneer blijkt dat ze goed werken, ze zien het niet als medicijn.
Wat rot voor je dat ze zo moeilijk doen met uitkeren.

Edit: ik zie dat je in Frankrijk verzekerd bent, daar hebben ze waarschijnlijk andere regels.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:51

Inmiddels is mijn paard niet meer verzekerd. Hier is ze ook al te oud voor de verzekering (11 jaar)
In nederland was ze bij Amev Hippo verzekerd. Die suplementen waren op voorschrift van de DA hij heeft zelfs nog een brief geschreven waarin staat dat het op zijn voorschrijven gegeven wordt etc. Maar dat heeft niet geholpen.
Ze betalen wel speciaal beslag, maar ja als dat niet helpt, en de suplementen zijn in verhouding goedkoper Clown

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:52

Ik krijg de door een DA voorgeschreven supplementen ook niet vergoed, terwijl EFO heel veel vergoed.