Ik heb haar gewoon vast aan een halstertje met touw en dat touw doe ik als ik ga opzadelen al wat korter zodat ze niet heel erg gaat lopen.
Ze had trouwens in het begin al dat ze dat lopen enzo deed bij opzadelen, dus niet dat ze dat opeens deed maar toen ik begon met haar te rijden deed ze dat al. Ik sta nu wel vaak buiten te poetsen en op te zadelen, buiten doet ze het wel meer als binnen dus weet niet of het daar aan ligt?
Vroeger toen ze beleerd is voor de kar hebben ze er ook een maand ofzo over gedaan en met veel geduld, voordat ze toestond dat ze een staartriem onder haar staart door kreeg, ik zal eens vragen of ze toendertijd ook zo draaide en liep toen ze een zadel oid. op haar rug kreeg.
We rijden veel buiten, en dit vind ze erg leuk, want (ik stap op voor de stallen zegmaar en dan rijd je het pad af zo de weg op richting het bos en de polder) bij het opstappen wil ze ook altijd gaan lopen, dan staat ze wel met haar neus richting het hek naar de weg. Dit doet ze ook op het terrein waar ik les heb, nu draai ik haar daar met haar neus richting de stallen wanneer ik opstap en dan loopt ze niet dus dat zal ik thuis ook eens proberen.
Verder met opstappen, in de bak oid. blijft ze gewoon netjes staan.
Ik ben benieuwd wat jullie denken/zeggen

er ligt ook altijd een dikke pad of bontchabrak onder dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen..

)