pony wilt de wei niet uit omdat ie verliefd is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

pony wilt de wei niet uit omdat ie verliefd is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 12:10

ja ja het klinkt belachelijk, maar mijn welsh ruin is verliefd, hij is niet weg te slaan bij een shetlander die er al bijna een jaar staat. De shetlander is ook constant hengstig en ze doen niets anders als tjah hun hormonen vrij spel laten. Nu krijg ik mijn pony soms amper uit de wei, hij rent weg of komt mijn appeltje halen en rent dan snel weg.. Meestal krijg ik hem uiteindelijk toch wel te pakken, maar dan doet hij vreselijk druk bij de poetsplaats. Het lijkt dan wel een hengst waar niets mee aan te vangen is, draaien, laag steigeren, van schrapen tot stampen als stampertje kortom geen fractie van een seconde stil blijven staan. Eenmaal het erf af is er niets aan de hand, brave pony zoals altijd. Maar goed wat doe ik hier nu mee? Zelf krijg ik hem meestal wel te pakken, maar ik wil ook dat hij luisterd naar mijn verzorgster en dat zij ook niet eerst een halfuur vanalles moet proberen om hem uit de wei te krijgen. Daarbij helpt negeren helemaal niet bij de poetsplaats, 1x goed boos worden helpt wel maar dan blijf ik om de minuut nog zeggen: aaahh nee en hem terug op zijn plaatst zetten etc. Kortom alle tips zijn welkom.

feliciaa

Re: pony wilt de wei niet uit omdat ie verliefd is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:34

Misschien moet je ze eens een keer een paar dagen van me kaar scheiden.. En wat die verzorger betreft ik denk dat ze gewoon zijn vertrouwen nog moet winnen. Als ze gewoon goed consequent tegen hem is dan heeft hij vanzelf wel door dat zij de baas is en niet hij..

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:38

ja dit is erg vervelend, kan je de shetlander ook niet meenemen. dan staat je pony ook niet alleen en kan je hem ook corrigeren als dat ,moet en wat hier bovenstaat kan ook nog maar dat kan/mag niet altijd. je verzorgster moet maar geduld hebben en hij moet haar leren kennen Van o ik moet vandaag met jou mee

veel succes ermeee

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:02

Ik zou zelf niet die shetlander meenemen, want dan krijgt jou pony je zin en ik denk niet dat je dan snel van het probleem af bent. Wat je wel zou moeten doen vind ik echt heel erg lastig. Bij ons op stal staat een Fjord die echt niet zonder een andere Fjord kan, ik zal eens precies vragen wat zij er nou aan doet, want nu kan je ze wel prima apart uit de wei halen enzo. Volgens mij heeft ze op het begin die ene in de stal gezet, maar toen wilde die ander er toch steeds naartoe. Maar ik zal het nog even navragen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:19

Dit komt mij zo bekend voor Ja , maar geloof me, mijn mannetje is ook heel erg vasthoudend, maar het word vanzelf minder, in ieder geval uit elkaar halen en zo min mogelijk in elkaars zicht. Zie mijn topic van een aantal weken geleden: viewtopic.php?f=13&t=794902&hilit=

Momenteel zijn de paarden nog steeds gescheiden van elkaar en gaat het steeds beter, maar een goeie brul als de merrie langs komt en nerveus als ze eerder uit het land gaat is er nog wel, maar het word als het goed is wel steeds minder Knipoog

_Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:52

Ik zou ook beginnen met de twee uit elkaar te halen.
Daarnaast is het voor de verzorgster zoals andere ook al zeiden erg belangrijk dat zij laat zien dat zij de baas is en niet hij..

Succes ermee!

Moderatoropmerking:
Edit Tanja:
Er is al even niet gereageerd in dit topic, uit voorzorg zet ik toch een slotje.
Hier viewtopic.php?f=119&t=822843 een soortgelijk topic waar ook al veel tips instaan.