Strand waar je WEL mag rijden..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

Strand waar je WEL mag rijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 16:18

Hallo.. ik had vanlaatst hier ergens op bokt gelezen dat er op sommige stranden wel mag worden gereden met je paard.
Ik wil graag binnenkort naar t strand met mn shet.. maar ik weet niet of hier in de buurt ook een strand is waar dat ook zo is..?
Ik woon in alkmaar.. dus de dichtst bij zijnde stranden zijn schoorl/egmond/( voor t bos bergen.. ) en die richting een beetje.. maar ik weet niet welke stranden je wel en niet mag betreden daar.. en ik had gehoord dat je na 8 uur wel gewoon op alle stranden mag komen..?

Alvast bedankt voor jullie reactie Haha!

dolor

Re: Strand waar je WEL mag rijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:45

op www.kustgids.nl staat alle info. je moet dan naar stranden gaan, daarna naar strandpagina en daarna op het strand klikken waarvan je info wilt. je moet dan even scrollen naar het gedeelte over paarden.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:46

stipje, ben ook wel benieuwd

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:55

Burghaamstede daar mag je het hele jaar door op het strand maar je moet rechts aanhouden als je het strand op gaat.
Links liggen de toeristen.

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 21:59

worteltje schreef:
Burghaamstede daar mag je het hele jaar door op het strand maar je moet rechts aanhouden als je het strand op gaat.

ok *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:59

Terschelling, moet je wel op de boot...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:33

Petten!

Daar mag je ná 19.00 wel het strand op met je paard Ja

Yessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:08

In Sint Maartenszee mag je in het seizoen (denk april-sept) tussen 9:00 en 19:00 niet op het strand, dus er zijn mogelijkheden om lekker op het strand te rijden.
Bij niet-strandweer gedoogd de reddingsbrigade het meestal wel, maar dat wil niet zeggen dat de politie je geen bekeuring komt brengen...
Succes! Het is zo fijn op het strand...

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:10

worteltje schreef:

Maar als je naar rechts gaat kan je maar een heel klein stukje rijden tot de 1e strandtent.
En als je naar links gaat tot aan de vuurtoren.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:07

nobillity schreef:
worteltje schreef:

Maar als je naar rechts gaat kan je maar een heel klein stukje rijden tot de 1e strandtent.
En als je naar links gaat tot aan de vuurtoren.

Je bent niet goed voorgelicht, zal het ff rechtzetten.........
Je mag niet naar links in het seizoen, wel naar rechts en dan mag je tot bijna naar Renesse, ik ga er vanaf bij het verklikkerpad en dan rijd ik daar toch nog wel een 45 minuten op,ik ben meestal 2,5 uur onderweg, vertek en eindpunt omgeving Lisiduna.
Lijkt me toch niet een klein stukje...........

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:08

Nog even, je mag veel verder dan de vuurtoren!!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:55

Ik ging bij camping de Duinhoeve erop.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:46

nobillity schreef:

Dan is jou beginpunt i.d.d niet hetzelfde, ik ging uit vanaf het bos, waar de meeste mensen hun rit beginnen(manege)
Wees blij dat we dat stuk mogen rijden, er zijn meer plaatsen waar het niet mag, of waar je vastzit aan tussen 10 en 19.00 uuur.

Dus ff voor de meelezers, vanuit het bos bij Lisiduna mag je naar rechts, kun je doorijden tot een flink stuk voorbij de vuurtoren, daar er weer af, kan je toch hele einden rijden........

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:03

ookee,,, mijn strand staat er niet tussen Boos!
ik woon in beverwijk, en ik ga altijd met mijn paardje naar castricummer of heemskerkse strand, wanneer mag ik naar het strand??vanaf hoelaat?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:06

Idd Terschelling, daar mag je altijd wanneer je maar wilt en tot waar je maar wilt over t strand rijden, heeeerlijk Haha!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:07

mammaslamma schreef:
nobillity schreef:

Dan is jou beginpunt i.d.d niet hetzelfde, ik ging uit vanaf het bos, waar de meeste mensen hun rit beginnen(manege)
Wees blij dat we dat stuk mogen rijden, er zijn meer plaatsen waar het niet mag, of waar je vastzit aan tussen 10 en 19.00 uuur.

Dus ff voor de meelezers, vanuit het bos bij Lisiduna mag je naar rechts, kun je doorijden tot een flink stuk voorbij de vuurtoren, daar er weer af, kan je toch hele einden rijden........

Nee daar ging ik er niet op. Want de eigenaren van Camping de Duinhoeve ken ik dus daar konden we de trailer zetten dus dan was het vanuit daar makkelijker om erop te gaan Knipoog

Yessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:16

Xje Kim, je woont in beverwijk en zoekt een verzorgpony, mag dat ook wat verder weg zijn, zoals Callantsoog???

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:28

[

Dus ff voor de meelezers, vanuit het bos bij Lisiduna mag je naar rechts, kun je doorijden tot een flink stuk voorbij de vuurtoren, daar er weer af, kan je toch hele einden rijden........[/quote]

Nee daar ging ik er niet op. Want de eigenaren van Camping de Duinhoeve ken ik dus daar konden we de trailer zetten dus dan was het vanuit daar makkelijker om erop te gaan Knipoog[/quote]

Oke,maar dan mis je wel juist het mooiste stukje om te rijden, als je er daar pas op komt, vind ik zelf.
Het leuke van hier, is dat je zowel door het bos kunt en over het strand, heb je van alles wat, dat heb jij dan misschien gemist, en anders zeker nog es doen,heerlijk rustig, kom je geen kip tegen.......

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:40

weet iemand wanneer je op heemskerkse/castricumer strand mag rijden? (staat er nl niet bij)

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:46

Ik wacht wel tot het oktober is Huilen van het lachen ik wil namelijk als ik naar het strand ga wel het liefst hier dicht bij ( bergen / schoorl / egmond ) Bloos

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:50

Bij Wijk aan Zee mag je er gewoon op! Hier wordt het gedoogd. Errug fijn strans om op te rijden.