Derby rijlaarzen! Juist wel of juist niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Derby rijlaarzen! Juist wel of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:11

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor leren rijlaarzen.
Ik wil ze aan laten meten want ik heb korte beentjes dus ze zijn altijd te hoog!

Vanmorgen was ik bij Pegasus in Kilder (Gld.) en daar doen ze zaken met Derby rijlaarzen.
Mijn voorkeur gaat uit naar laars met rits. Of raden jullie dit niet aan?
Bij hun betaal ik 310 euro incl. aanmeten.

Nu is mijn vraag of jullie goede ervaringen hebben met Derby rijlaarzen?
Of misschien juist niet?

Ik had nog geinformeerd naar Petrie rijlaarzen maar daar zijn ze mee gestopt.
De service was slecht. Maar dit was me al bekend geworden in een ander topic!

Britt

Re: Derby rijlaarzen! Juist wel of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:13

Ik heb de softjumpers en ik vind het fijne laarzen, ik hoefde ze ook praktisch niet in te lopen en het leer is heel soepel. Voor dagelijks gebruik zou ik ze denk ik niet aanraden omdat ze dan te kort meegaan (ik ga nu op voor de test Clown )
Ik heb ze nu ruim twee jaar, maar heb ze praktisch nooit gebruikt dus dat scheelt. Mooi vind ik ze ook Ja

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:15

Ik trek ze alleen aan als ik ga rijden. En zou er ook erg zuinig op zijn. Het is tenslotte een hoop geld Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:15

Ik heb de Derby Marlies. Lijkt op de Softjumper, alleen dat Kalfsleer en met beschermflapje over de rits. Echt een superfijne laars! Rij er niet dagelijks mee. En ik trek ze voor t rijden aan en daarna gelijk weer uit. Dan hou je ze t langst mooi.
In het eerste topic van Need in m'n onderschrift heb ik ze aan.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:17

Ik heb geen idee van welk type de Derby is bij Pegasus.
Volgens mij hadden ze maar 1 soort Tong uitsteken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:18

Als het er een is met veter voor en rits achter in soepel leer, gaat t om de soft jumper. Da's de meest verkochte volgens mij van Derby.
Dec Marlies is ook wel ietsje duurder.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:20

Ik neem geen derby meer.
Tot 2 keer toe hebben ze na opmeten in de winkel een verkeerde maat gestuurd.
De kuit was steeds veel te rond en te groot.
Nee, voor mij geen derby meer.
Ik houd het bij Petrie.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:26

Ik heb zelf geen Derby's, maar ik hoor wel van veel mensen die ze hebben dat ze erg goed bevallen. Gelijk heel soepel zijn en prima kwaliteit. Ik zou er alleen voor kiezen om naar een wat grotere winkel te gaan waar ze meer soorten laarzen hebben. Ik wil niet zeggen dan Pegasus geen goede winkel is, helemaal niet zelfs, ik koop daar wel vaker spullen, maar voor laarzen ben ik toen naar de Divoza in Heteren geweest. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is voor jou, maar voor mij niet echt naast de deur.
Alleen ze hebben daar gewoon veel meer keuze, bijna alle modellen en je kunt dus veel vergelijken. Ik weet alleen niet of ze daar ook derby's verkopen, ik ben toen wezen kijken voor petries of cavallo's. De smidse in Halle verkoopt ook Derby's, veel verschillende modellen, dus als je dan voor Derby's gaat, kun je daar ook nog het een en ander in vergelijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:28

hopla schreef:
Ik neem geen derby meer.
Tot 2 keer toe hebben ze na opmeten in de winkel een verkeerde maat gestuurd.
De kuit was steeds veel te rond en te groot.
Nee, voor mij geen derby meer.
Ik houd het bij Petrie.

Grappig, ik heb datzelfde nl 2x bij Petrie gehad. Haha!
En deze zitten perfect!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:31

Ik heb de topper van de Derby rijlaarzen met dressuurboog en ze bevallen me uitermate goed!
En ik heb ze ook gekocht bij Pegasus in Kilder!
Ik had net mazzel met de maat, het was de laatste in de tabel, ander zou ik ze ook aan moeten laten meten.
Ik heb expres niet voor de softjumper gekozen, ik heb ze gewoon iedere dag zeker 2 tot 3 uur aan en ik vond dat de soft jumper daar net iets te zacht leer voor had. Ook is hier een topic ergens over en waren er indd ook wat minder positieve reacties over de soft jumper.
Ik heb tevens geen veters of rits, gewoon weg omdat ik een egale laars het mooiste vind.
ik denk dat wanneer je een wat dikkere kuit of grote voeten hebt, dit wel super handig zou zijn.
Ik denk dat je een goede keus maakt aan derby laarzen met rits!
succes ermee.
nic.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:34

_Marije schreef:
Ik heb zelf geen Derby's, maar ik hoor wel van veel mensen die ze hebben dat ze erg goed bevallen. Gelijk heel soepel zijn en prima kwaliteit. Ik zou er alleen voor kiezen om naar een wat grotere winkel te gaan waar ze meer soorten laarzen hebben. Ik wil niet zeggen dan Pegasus geen goede winkel is, helemaal niet zelfs, ik koop daar wel vaker spullen, maar voor laarzen ben ik toen naar de Divoza in Heteren geweest. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is voor jou, maar voor mij niet echt naast de deur.
Alleen ze hebben daar gewoon veel meer keuze, bijna alle modellen en je kunt dus veel vergelijken. Ik weet alleen niet of ze daar ook derby's verkopen, ik ben toen wezen kijken voor petries of cavallo's. De smidse in Halle verkoopt ook Derby's, veel verschillende modellen, dus als je dan voor Derby's gaat, kun je daar ook nog het een en ander in vergelijken.

Ik vind Divoza een super gave winkel en kan d'r wel uren in rond lopen maar tis voor mij 3 kwartier tot een uurtje rijden en aangezien ik er heen moet voor het opmeten en voor het ophalen, heb ik hier niet voor gekozen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:35

Needje schreef:
Als het er een is met veter voor en rits achter in soepel leer, gaat t om de soft jumper. Da's de meest verkochte volgens mij van Derby.
Dec Marlies is ook wel ietsje duurder.

Ik wil alleen met rits. Met veter hadden ze er ook staan maar vind ik gewoon oer lelijk Tong uitsteken
Ik vind met rits gewoon makkelijker aan en uittrekken. Zonder vind ik ook wel iets mooier.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:40

Up_to_Date schreef:
Ik heb geen idee van welk type de Derby is bij Pegasus.
Volgens mij hadden ze maar 1 soort Tong uitsteken

Zie http://www.derby.nl een dealer van Derby kan als het goed is alle soorten en maten bestellen Knipoog
[edit] en alle modellen die zonder rits staan kunnen ook met rits is mijn verteld Ja

De softjumper zijn idd enorm zacht en soepel en gaan volgens mij idd wat minder lang mee, maar toch hoor ik er alleen maar goede verhalen over Knipoog
Er zijn daarnaast ook nog genoeg andere modellen met andere soorten leer.
Wat ik vooral altijd hoor vd Derby's is dat je ze niet zo lang hoeft in te lopen, maar dus al vrijsnel perfect zitten en nergens knellen of hard zijn of zo Knipoog .
Ik heb ze gepast (model Winner) en zaten meteen heerlijk, dus heb ze nu besteld Haha!

Hopla zou het niet een fout van de opmeter kunnen zijn Verward of was het een confectiemaat (vaste maten zoals aangegeven op site) ipv écht aangemeten Knipoog
Jammer van de slechte ervaring Ach gut van Dealers hier in de buurt hoor ik juist dat ze het meest tevreden zijn over de service van Derby als leverancier Ja maarja Derby zit hier dan ook om de hoek dus iets is zo omgewisseld enzo Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:41

Up_to_Date schreef:
Ik trek ze alleen aan als ik ga rijden. En zou er ook erg zuinig op zijn. Het is tenslotte een hoop geld Lachen

Ik ook, ze lopen voor geen ** namelijk Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:42

Rits is juist handig bij smalle pootjes, aangezien je anders moeite hebt om met je voet de schacht te komen.

Je kan de SJ ook zonder veter bestellen. En ik denk dat je in vrijwel elke laars wel een rits kan laten zetten. Ja

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:45

Needje schreef:
Rits is juist handig bij smalle pootjes, aangezien je anders moeite hebt om met je voet de schacht te komen.

Je kan de SJ ook zonder veter bestellen. En ik denk dat je in vrijwel elke laars wel een rits kan laten zetten. Ja

dat lijkt mij ook ja Lachen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:02

Ik heb de Derby Style. Is een hele slank gesneden laars, met rits. Hij is stugger dan de soft jumper. Hij bevalt goed.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:13

Ik heb ook de Marlies en de Derby Style in bestelling.
Ik vind de laarzen erg lekker zitten, alleen zouden ze wat minder zacht mogen zijn. De laars zakt snel in en blijft niet zo mooi als bijvoorbeel die van Petrie of Konings.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:03

BrittKitt schreef:
Up_to_Date schreef:

Ik ook, ze lopen voor geen ** namelijk Clown

Idd,
alleen met rijden vind ik ze fijn zitten Haha!
Als ik erop loop heb ik heel snel blaren.

Maar weet niet zozeer of dit ligt aan het merk of gewoon omdat het leren laarzen zijn Haha!

Ze zijn bij mij wel snel 'kaal' aan de binnenkant tegen mijn zadel aan, maar ze zijn nog steeds mooi Lovers

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:21

Die van mij lopen best. Maar het zijn rijlaarzen, geen wandelschoenen. Dus ik loop er zo min mogelijk op.

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:57

ik heb ze ook ze zijn erg lkkr met rijden

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:46

Ik heb de derby soft jumper. Ze bevallen mij goed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:28

Bij mijn softjumpers laten de 2 leerlagen los. Dus de binnenvoering en de buitenlaag zijn 2 losse dingen nu. Hierdoor worden de laarzen nog slapper dan ze al zijn.
De derby Bento beviel mij goed, maar die heb ik afgereden en de softjumpers vind ik veel en veel te slap.

utje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:05

heb ik nog niet gehad, maar ik vind ze wel mooi

lian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:14

ik vind ze zlef heel fijn ook met rits
ze gaan ook lang mee