Help!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 22:03

Nouja zegt al genoeg de titel.. Bloos

Ik heb dus eigenlijk een probleem.
Ik heb me dus op gegeven voor het ruiterbewijs, maar nou weet ik niet meer zeker of ik het wel kan.
Vandaag dus er weer over gepraat op de manege, maar het voelt gewoon net alsof de manege eigenaar mij niet mag. Nou heb ik dus een probleem met opstijgen, dat weet ik ook wel, maar er werdt maar over doorgezeurd. Dus ik had op laatst echt iets van waar ben ik aan begonnen en hoe kom ik er onder uit. Nou weet ik wel dat je voor je angst niet moet weg lopen, toch doe ik het onbewust wel. Het lukt me gewoon niet, want ik weet gewoon dat de hele kantine me aankijkt met opstijgen en met losstappen , nou wordt ik daar ontzettend zenuwachtig van en dan lukt het me gewoon niet. Nou heb ik dus het idee dat het me niet gaat lukken, en ik wordt er ontzettend down van. Nou heeft 1 van de meiden wel gezegt van niks van aantrekken, maar dat kan ik niet het blijft door mijn hoofd spoken. Ik probeer van alles, om het goed te doen maar dan gaat het weer fout, het is net alsof hij me niet begrijpt of wil begrijpen, maar ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Dat weet ik gewoon niet, of het heeft een verkeerde indruk op mij, dat hij zo doet maar het voelt wel zo. Wie weet er dingen om me weer een beetje happy te voelen.

Greetz,,
Miranda

Ps: Sorry voor het domme verhaal, als je dit verhaal niks vindt er zit een terug knop en een kruisje.

jammes

Re: Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:07

Toch moet je je er niet druk om maken en als het je dwars blijft zitten: dan stap je op die eigenaar af en vraag je hem of hij iets tegen je heeft. Misschien is dat helemaal niet zo en denk je dat alleen maar. Als hij erg vervelend doet, kun je hem er wel fijntjes op wijzen dat je toch echt een betalende klant bent en wel normaal behandeld wenst te worden. Maar nogmaals, misschien vergis je je gewoon. Verder zou ik dat opstijgen gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter. Wat een ander denkt, daar moet je maling aan hebben, mensen hebben altijd wel wat aan te merken op een ander.
Succes en je kunt het vast wel!

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:01

niet druk om maken .. je kan het dat moet je blijven denken.. bij de apotheek kan je druppels halen ( die gebruik ik zelf ook wel eens ) en dan kan je die innemen waardoor je rustig word.. vraag ernaar het heet Bisolvon.. succes en je kan het

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:06

Mag ik vragen wat je probleem is met opstijgen? Dat kan toch nooit zo erg zijn dat mensen je daardoor raar aan gaan kijken?

Ik zou gewoon opgaan voor het ruiterbewijs, dat is alleen maar een extra ervaring voor jou, of je nou slaagt of niet. (hoewel 95% wel slaagt, de lat ligt niet zo hoog als de meeste mensen denken) En vooral: Blijf er plezier in houden en heb schi*t aan de mensen die je zogenaamd niet mogen, meestal zit daar iets van afgunst achter.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:53

Ik weet niet wat het is met opstijgen, het is net alsof me iets tegen houdt. Ik ben halverwege maar dan blijf ik hangen net alsof ik niet durf. Nou ga ik altijd wel met plezier rijden, en zodra ik erop zit is het voorbij. En nou zeggen ze dat ik verkeerd opstijg nou ik weet het niet meer. Ik ga ook wel gewoon door met paardrijden. Maar iets van afgunst dat zit er denk ik niet achter, want zo super zie ik er niet uit en ik kan ook niet super paardrijden. Zal later dan denk ik ook niet ZZ gaan rijden ofzo(wat natuurlijk wel mijn doel is) .
Iedereen bedankt voor de berichtjes.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:55

trek er niets van aan!
en als de rest van je proef goed is zal je heus wel niet buizen omdat je problemen hebt met opstappen!
Ik dacht ook dat ik het niet ging kunnen, maar het lukte me wel.
Geloof in jezelf, anders zal het niet lukken!!:-) oma praat denk je nu, maar dat is echt zo!
Laat ze maar kijken, jij bent diegene die op het paard zit, zij niet... Trek je er niets van aan!!
Probeer wel kalm te blijven en je moet denken dat de jury (misschien wel een dikke vent!) een bikinie draagt,... of denk gewoon dat je in een les aan het rijden bent:D --> ik spreek uit ervaring Clown
veel succes alvast! Knipoog

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:59

De beste stuurlui staan zoals gewoonlijk aan de kant. Er is altijd iemand die het beter weet, en 100 % goed doet niemand het, zelfs Anky heeft haar mindere dagen.
Grijp de koe maar eens bij de horens en ga ervoor. Wat is het ergste wat je kan overkomen ?
succes !

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:27

ik zou dat opstijgen lekker veel gaan oefenen zodat je er meer vertrouwen in gaat krijgen, je zakt heus niet als je maar een foutje maakt. Ach gut
en met je examen,laat die lui maar kijken, jij bent lekker aan het rijden en zij niet. Vork

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 07:07

Bedankt allemaal voor de liefe berichtjes.
Opstijgen is een probleem op de manege maar bij mijn vz-pony niet, maar dat zal wel komen omdat ik die al bijna 3 jaar ken. Dus dat is ook weer wat anders. Mijn proefjes gaan ook nooit zo super goed, als ik zou willen. Ga mijn ruiterbewijs halen op het paard waar ik ook altijd in de les op rijd. heb nog nooit buiten gereden op hem, dus dat wordt mijn eerste mss ook wel de laatste keer Knipoog . En ze vindt steiltjes zo eng, maar dat kunnen we hellemaal niet oefenen want onze instructice springt niet zo graag, en buiten met dit weer wil ook niet echt. Ik hoop dat ik het haal, heb alle vragen al geleerd, dus heb nog een stuk of 9 keer leren en dan nog 1 keer het hele boek lezen en dan hoop ik dat ik het ken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:43

volges mij ben je heel erg onzeker en dat daardoor het opstijgen op de manege niet zo goed omdat je denkt dat iedereen naar je zit kijken. Nerd
maar ze kijken echt niet alleen naar jou hoor ze kijken gewoon in het algemeen en als jij een foutje maakt valt dat heus niet iedereen op hoor.
en over dat springen, als jullie met een aantal uit jou les voor het ruiterbewijs gaan dan lijkt het me toch handig dat jullie het nog een keer in de les oefenen want stel je voor, jullie zakken allemaal op het springen dan gaat jullie instuctrice behoorlijk af toch. Ziek
als je paard het springen eng vind en daardoor weigerd en jij er op de goede manier op reageerd dan is er niets aan de hand, alleen als je er dus fout op reageerd. OK dan!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:39

barbar schreef:
volges mij ben je heel erg onzeker en dat daardoor het opstijgen op de manege niet zo goed omdat je denkt dat iedereen naar je zit kijken. Nerd
maar ze kijken echt niet alleen naar jou hoor ze kijken gewoon in het algemeen en als jij een foutje maakt valt dat heus niet iedereen op hoor.
en over dat springen, als jullie met een aantal uit jou les voor het ruiterbewijs gaan dan lijkt het me toch handig dat jullie het nog een keer in de les oefenen want stel je voor, jullie zakken allemaal op het springen dan gaat jullie instuctrice behoorlijk af toch. Ziek
als je paard het springen eng vind en daardoor weigerd en jij er op de goede manier op reageerd dan is er niets aan de hand, alleen als je er dus fout op reageerd. OK dan!

Ik ben eigenlijk ook wel erg onzeker, het voelt gewoon zo omdat de rest al heel snel op hun paard zit en ik dan alleen achter blijf. Dat is het probleem juist hoe reageer je op zoiets . We gaan deze donderdag springen, nou we zullen zien.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:43

Bang ben je maar even, spijt hebje voor altijd. Gewoon je zelf opgeven en een keertje naar het bos gaan, dat paardje doet dat waarschijnlijk ook wel vaker.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:50

ik had dat eerst ook maar sinds ik ben blijfen oefen en de kantine gewoon ben gaan negeren lukt het me. Ik kan er nu wel om lachen omdat het mee eerst niet lukte om op paarden te komen en wel op pony's. En nu kom ik niet op pony's en wel op paarden Tong uitsteken Als het me niet lukt heeft een meisje (Shelly) in mijn les het door en dan lachen we samen altijd omdat het er echt malotig uit ziet bij mij en dan ga ik ook nog eens lachen en dan lukt het nog niet. En uiteindelijk lukt het altijd, en kan ik er gewoon om lachen. Echt Lachen helpt Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:54

Kan je niet het ruiterbewijs op je VZpony halen?
Neem je die 2 x mee naar les zodat die de omgeving kent!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:00

misschien proberen iets eerder de bak in te gaan zodat jij als eerste bent
dit kon met mijn manege les altijd wel.
en gewoon proberen misschien kun je het een aantal keer doen tijdens de les ofzo
ik deed eerst ook moeilijk opstappen maar gewoon veel oefenen

veel succes
en inderdaad is je verzorgpony geen optie voor je ruiterbewijs

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:23

Als je wat langzamer bent dan de rest laat het er dan zo uit zien dat je gewoon de tijd neemt om het veilig te doen. Je hoeft er niet binnen een bepaalde tijd op te zitten.

Voor de rest moet je gewoon laten zien dat je genoeg controle hebt over je paard en in kan springen op onverwachte situaties.

Toen ik examen deed (wel al 7 jaar geleden) was 3 kwart gezakt voor theorie en waren er maar 2 gezakt voor praktijk

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:28

Mijn vz-pony dat is geen optie, mag er namelijk de weg niet op wegens ongeluk met vorige verzorger en pony. Met springen en praktijk had ik het makkelijk gehaald dan. Bedankt voor de tips zal er donderdagavond mee werken(dan heb ik weer les en waarschijnlijk morgen op mijn vz-pony rijden. En inderdaad daar zit ik zomaar op Nagelbijten / Gniffelen

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:52

heb er vertrouwen in en alles komt goed

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:15

Citaat:

Een simpele tip, maar wel een goede! Als je blijft denken dat het niet lukt, lukt het ook echt niet. Enne, iedereen vind wel íets moeilijk, daar ben je echt niet de enige in. Persoonlijk zou ik iemand niet afrekenen omdat hij/zij wat moeizamer opstijgt. In plaats van zo moeilijk doen, zou die manege eigenaar je eens wat goede tips moeten geven (op een aardige manier)! Is er misschien een vriendin die ook rijdt en je een beetje kan helpen? Goede vriendinnen geven je altijd zelfvertrouwen!

Heel veel succes, en ik weet zeker dat je het kan!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:43

merelmeis schreef:
Citaat:

Een simpele tip, maar wel een goede! Als je blijft denken dat het niet lukt, lukt het ook echt niet. Enne, iedereen vind wel íets moeilijk, daar ben je echt niet de enige in. Persoonlijk zou ik iemand niet afrekenen omdat hij/zij wat moeizamer opstijgt. In plaats van zo moeilijk doen, zou die manege eigenaar je eens wat goede tips moeten geven (op een aardige manier)! Is er misschien een vriendin die ook rijdt en je een beetje kan helpen? Goede vriendinnen geven je altijd zelfvertrouwen!

Heel veel succes, en ik weet zeker dat je het kan!

Ik heb wel een paar die wel zeggen dat ik het kan, het lukt op mijn vz-pony allemaal wel. Maar dat kan ook wel komen omdat ik daar al bijna 3 jaar rijd. En ik haar echt door en door kan vertrouwen. Het opstijgen lukt soms wel, maar als ik dan halverwege ben dan houdt iets mij tegen.
Ga in ieder geval veel oefenen.