Het leed dat trailer opknappen heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Het leed dat trailer opknappen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:10

Omdat ik nu eenmaal geen extreem groot inkomen heb als student.. Maar wel graag wat verder met mijn poownie van huis wil zit ik er aan te denken een opknappertje aan te schaffen.. nu kwam ik er een op marktplaats tegen voor 250 euro.. Dit is een een paards trailer met een ouderwets zeiltje... OP zich is hij in goede staat en ik ben zelf handig en mijn vader en opa ook..
Maar wat ik mij wel afvraag is kan je het ouderwetse zeiltje ook inruilen voor een polyester kap?
Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Napie

Re: Het leed dat trailer opknappen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:13

Ik heb ook een trailer gekocht voor 250 gulden en gedacht die knappen we even op voor een paar honderd. Toen we hem eenmaal uit elkaar gingen halen kwamen we steeds meer dingen als rot tegen. Uiteindelijk hielden we het metalen frame, het dak en de assen over. De rest is allemaal vervangen. We hebben alles wel zelf gedaan maar uiteindelijk hebben we nog ruim 1500 gulden eraan uitgegeven. Voor dat geld hadden we beter een goede tweedehands kunnen kopen.
Kan je niet beter af en toe een trailer huren?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:21

Napie schreef:
Ik heb ook een trailer gekocht voor 250 gulden en gedacht die knappen we even op voor een paar honderd. Toen we hem eenmaal uit elkaar gingen halen kwamen we steeds meer dingen als rot tegen. Uiteindelijk hielden we het metalen frame, het dak en de assen over. De rest is allemaal vervangen. We hebben alles wel zelf gedaan maar uiteindelijk hebben we nog ruim 1500 gulden eraan uitgegeven. Voor dat geld hadden we beter een goede tweedehands kunnen kopen.
Kan je niet beter af en toe een trailer huren?

Ja hier idem dito...
Wij hadden al heel lang een oud trailertje..
Toen mijn paard destijds eerst drachig werd, daarna ziek hebben we een poos dat ding niet gebruikt.
Toen we weer met dat ding op pad wilden, bleek dat de bodem begon te rotten.
Mijn vader wilde een nieuwe bodem er in doen.
maar toen bleek het onderstel zwaar verwaarloost en link..
Toen bekeken we de klep eens goed en die bleek eigenlijk ook aan vervanging toe te zijn!

We hebben m toen maar verkocht voor 50 euro (zaten nog goede bandjes op Knipoog )
En een goede 2dehandse aangeschaft.
Het was even zoeken en veel was extreem duur.
Maar bij toeval kwamen we bij een gezin terecht waarvan de bijde kinderen om het leven waren gekomen.
De pony's, trailer... alles moest de deur uit.
De manege houder heeft toen de pony's gekocht en de trailer (in 1 koop was goedkoper) en wij kregen toen de trailer voor het zelfde bedrag als hij ervoor betaald had.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:59

Wij hebben 3 jaar geleden ook een opknappertje gekocht en er nog steeds plezier van. Natuurlijk wel een nieuwe bodem ingelegd en vorig jaar 2 houten wanden vervangen, maar we gebruiken hem toch zeker 4 x in de week

Tussen de vele nieuwe trailers van tegenwoordig voel ik me wel eens lu.......lig, maar het is een prima ding ook al is hij ong. 28 jaar oud.

Hij is wel voorzien van een polyester kap en niet met een zeiltje.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:00

Die kap zul je misschien wel kunnen laten vervangen, maar dat zal ook wel wat kosten. Mijn man is ooit eens in een tunneltje blijven hangen met de trailer van iemand anders Bloos , en we hebben hem toen laten repareren bij een bedrijf dat boten e.d maakt en repareert, ze zouden daar ook een nieuwe kap kunnen maken als ze precies weten wat de bedoeling is. Maar bij zo'n bedrijf zou je dus even moeten informeren wat de mogelijkheden zijn.(volgens mijn man waren die reparatie kosten toendertijd trouwens al 1200 gulden...en daar hadden we dus geen nieuwe voor)
Wij hebben zelf trouwens een anderhalf paardtrailertje van Tonka overgenomen van een kennis dit jaar voor 700 euro. En die hoeft alleen een verfje aan de buitenkant..dat is meer de moeite denk ik..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:01

Blon_D schreef:
Omdat ik nu eenmaal geen extreem groot inkomen heb als student.. Maar wel graag wat verder met mijn poownie van huis wil zit ik er aan te denken een opknappertje aan te schaffen.. nu kwam ik er een op marktplaats tegen voor 250 euro.. Dit is een een paards trailer met een ouderwets zeiltje... OP zich is hij in goede staat en ik ben zelf handig en mijn vader en opa ook..
Maar wat ik mij wel afvraag is kan je het ouderwetse zeiltje ook inruilen voor een polyester kap?
Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Is het zeiltje dan niet meer goed? Als het zeiltje goed is, zou ik het niet direct willen vervangen, op zich werkt het ook en het is lichter. Of er een passende kap verkrijgbaar is, is ook afhankelijk van merk en type.
Bedoel je trouwens een 1-paards of een 1,5-paards trailer? Want 1-paards zou ik niet doen, is niet stabiel.
Die tip van huren is trouwens een goede als je niet zoveel geld hebt, want een opknappertje kost na de aanschaf nog zo het één en ander.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:09

neem geen 1 paards trailer en liefst ook niet eentje met zeiltje (klapper de klapper) en hoeveel wielen zitten er onder?
(Ja, ik ken een 1 paards met maar 2 wielen!! donders eng ding!)

Ik ken nog wel een 1,5 paards opknappertje met gewone kap voor je, zal ik eens vragen wat die moet kosten?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:45

Ja zou je dat willen doen cissy? Ik wil idd een 1,5 paards 1 paards is niet praktisch.. Trailer in kwestie heeft wel 4 wielen.. Maar ben niet zo kapot van zeiltjes.. ook al komt er als het goed is niks zwaars uit de lucht vallen vind het idee van een polyester kap wel prettig Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:00

Blon_D schreef:
Ja zou je dat willen doen cissy? Ik wil idd een 1,5 paards 1 paards is niet praktisch.. Trailer in kwestie heeft wel 4 wielen.. Maar ben niet zo kapot van zeiltjes.. ook al komt er als het goed is niks zwaars uit de lucht vallen vind het idee van een polyester kap wel prettig Clown

Ja sommige paarden willen nog wel eens nerveus worden door dat geklapper van die zeiltjes als het bijvoorbeeld erg waaid!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:18

Goed zeil klappert niet. Ik heb jaren met een Westfalia-met-zeildak gereden (en Callippo rijdt er nu mee) en dat geeft geen problemen.
Een trailer opknappen is net zo duur als een goede tweedehands kopen. Koop dus alleen dure trailers als wrak. Ik heb een nieuwe Westfalia voor 3500 euro. Ding is van '84 en geheel uit elkaar geweest, opnieuw verzinkt, nieuw plaatwerk en nieuw bevestigingsmateriaal (in RVS).
Ik heb onlangs nog een prijsje gemaakt voor een oude Weijer. Zou ongeveer 1200 tot 1500 euro gaan kosten, voor een volledige reastauratie, inkl banden en remmen. Het ijzerwrk van die trailer was in topconditie, daar hoefde niks aan te gebeuren. Zij gaat het waarschijnlijk niet doen. Als je 900 euro biedt, is ie van jou en die trailer is nog in goede conditie, alleen hij ziet er niet uit. tzt zou ik wel het houtwerk vervangen, maar dat blijft echt nog wel een paar jaar goed, zeker lang genoeg om student-af te zijn en het wel te kunnen betalen om hem goed op te knappen en er dan alsnog jaaaaaaren plezier van te hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:05

sorry, die trailer die ik bedoelde is zo goed als verkocht, misschien die van Ikke een optie?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:37

Dat zou ik nou nooit doen een trailer kopen voor 250 euro

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:00

MSQuincyTE schreef:

Ik zoek nog een 2-paards Westfalia Jupiter, ongeveer in dit budget. Iemand....?? Staat van het houtwerk totaal onbelangrijk.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:26

Je hebt PB

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:34

Dinger schreef:
Je hebt PB

Wie, ik?? Dan is dat niet goed gegeaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:37

Wij zijn toevallig bezig met het opknappen van een oude trailer. Hij was wel wat duurder, 600 euro, bodem en onderstel alles is nog goed.

We zijn wezen kijken om er een nieuwe kap er op te zetten. De kans dat hij past is vrij klein, en volgens de trailer-man zouden we zeker nog duizend euro kwijt zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:42

Judith_ schreef:
Wij zijn toevallig bezig met het opknappen van een oude trailer. Hij was wel wat duurder, 600 euro, bodem en onderstel alles is nog goed.

We zijn wezen kijken om er een nieuwe kap er op te zetten. De kans dat hij past is vrij klein, en volgens de trailer-man zouden we zeker nog duizend euro kwijt zijn.

Hihihi, noem jij mensen die trailers handelen ook altijd zo Vork
Doe ik ook, ik zou niet weten hoe anders!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:43

ikke schreef:
MSQuincyTE schreef:

Ik zoek nog een 2-paards Westfalia Jupiter, ongeveer in dit budget. Iemand....?? Staat van het houtwerk totaal onbelangrijk.

Dan kun je beter gaan door sparen voor een goeie trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:44

Ik had ook even geen enkel idee hoe ik hem anders moest noemen. Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:49

MSQuincyTE schreef:
ikke schreef:

Hoezo, je weet niet wat ze wil.
Onze buurman wou ook onze trailer hebben en er dan een aanhangwagen van maken.
Het ging alleen niet door..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:51

MSQuincyTE schreef:
ikke schreef:

Waarom zou ik??
Ik zie trouwens dat ik een ongeloofelijke tikfout heb gemaakt Bloos Bloos Bloos Een Jupiter zal absoluut niet lukken voor die prijs en daar heb ik ook niks aan. Ik zoek een Saturnus, zo'n oude met die leuke ronde raampjes opzij.
Eentje die op Marktplaats staat: http://dieren.marktplaats.nl/paarden-tr ... falia.html

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:07

ik meende eerst ook voor zeer weinig een trailer te moeten kopen.
Gelukkig heb ik nog even doorgespaard (ja ik ben ook student)
heb nu een 1 3/4 wesco uit 2000. mooie trailer voor €2100,-
1 plaat voel je dat het houtwerk (gecoat) iets verrot is, maar dit kan nog jaren zo blijven zitten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:15

We hebben op dit moment mischien een oplossing gevonden Lachen