zonder reden niet de ring in mogen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvyB

zonder reden niet de ring in mogen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:32

Ik wil even jullie mening weten

Ik was laatst op concour, en moest iemand voorlezen.
Ik ga haar aanmelden (normaal doet ze dat zelf) en zeg haar naam. Zegt de jury, oke maar ze mag niet starten. Ik; waarom dan niet? Jury; omdat ze te laat is. Ik; ze is niet te laat dit is haar starttijd! Jury; ze had gelijk naar haar andere proef gemoeten maar dan gaat ze eerst een tijdje staan klesebessen. Ik; oh, maar dat wisten wij niet! Jury; dat is jullie probleem ze mag niet starten. Ik zeggen tegen haar, dat ze niet mag starten, en toen is ze er zelf heen gegaan. Maar ze mocht nog niet starten. Hebben wij er mensen van de organisatie er heen laten gaan maar ze mocht nog niet starten. Wij zijn gaan afzadelen en toen is ze er weer heen gegaan. De jury heeft beweerd dat ze van het paard af is geweest en dat ze haar jasje uit heeft gehad en over het terein heen is gelopen.
Maar dit is allemaal niet waar de ringmeester heeft het zelf gezien:O. nu heeft ze toen we thuis waren de knhs opgebeld of de jury wel het recht heeft om haar zomaar niet te laten starten. De knhs zei: de jury heeft helemaal het recht niet om jou zomaar niet te laten starten. Dat had ze eerst moeten overleggen met de federatie die aanwezig zou moeten zijn op de wedstrijd en daarna had ze het ook moeten vermelden op de coupon maar dat heeft ze ook niet gedaan. dus die jury heeft de regels heel erg overtreden.!
Want bij de regelementen staat dat ze je nog niet een mag diskwalificeren als je geen witte handschoentjes aan hebt! (dat is verplicht) dan moet de jury je de kans geven om ze op te halen en dan laten verder rijden met de proef.

Wat vinden jullie hier nou van??
alvast bedank voor je reactie Bloos

Vippie

Re: zonder reden niet de ring in mogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:07

Belachelijk, maarja weet een leer voor de volgende keer. Idd een jury mag je niet zomaar wijgeren tenzij je megaveel te laat bent. Maar dan nog zullen ze je als je een goede reden hebt altijd laten starten.
Starttijd is starttijd en wat jij in de tussentijd tussen je proeven doet moet je zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:09

Witte handschoenen niet verplicht, je mag zelfs paarse aan als je dat graag zou willen. (of de jury daar blij mee is, is wat anders)

En was dat ook de reden?
Dat ze later was voor andere handschoenen te halen, want ik snap het niet helemaal Lachen

EvyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:32

Hee.. nee dat was niet de reden dat ze later was hoor Haha! dat was gewoon een voorbeeldje:P maarja.. bedankt voor je reactie:D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:15

Een jury mag wel iemand weigeren om te starten als deze persoon te laat is.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:22

Ik ga het vandaag nog navragen aan de jurylid 3 huizen verderop. Is kijken wat zij zou doen als ik dit verhaal vertel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:43

Citaat:
Artikel 44 - Verplichtingen deelnemers
1. Deelnemers dienen:
a. zich onder alle omstandigheden correct te gedragen. Wangedrag leidt tot
diskwalificatie en kan tot gevolg hebben dat het Federatiebestuur hiervan
opgave doet bij de Aanklager;
b. zich niet te onttrekken aan prijsuitreikingen voor zover deze binnen de
voorgeschreven tijdlimiet plaatsvinden, tenzij de Federatievertegenwoordiger
hiervoor toestemming heeft gegeven.
2. In het geval dat door opzet of nalatigheid niet aan de bepalingen van dit artikel
wordt voldaan, is de Federatievertegenwoordiger bevoegd deelnemers uit te
sluiten of te diskwalificeren en eventueel gewonnen prijzen in te houden of terug
te vorderen.
3. Deelnemers moeten op het in het programma vermelde tijdstip of op het door
de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte
tijdstip in de ring of bij de start aanwezig zijn.
4. a. Indien een deelnemer te laat in de wedstrijdring verschijnt of aan de wedstrijd
is begonnen voor dit hem is toegestaan, kan hij door de jury worden
uitgesloten.

EvyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:16

Hee! maar deze persoon was niet te laat dit was haar starttijd.. ze mocht wel eerder maar dat heeft ze niet gedaan, ja dankje ik zou van dat jurylid wel eens het antwoord willen horen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:46

EvyB schreef:
Hee! maar deze persoon was niet te laat dit was haar starttijd.. ze mocht wel eerder maar dat heeft ze niet gedaan
Dan was ze toch te laat?
Zie deze quote van Scum:
Citaat:
*knip*
3. Deelnemers moeten op het in het programma vermelde tijdstip of op het door
de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte
tijdstip in de ring of bij de start aanwezig zijn.

4. a. Indien een deelnemer te laat in de wedstrijdring verschijnt of aan de wedstrijd
uitgesloten.

Wellicht heeft de ringmeester het verkeerd begrepen?? En gezegd dat ze nu mag of op haar eigen tijd? Maar was dit niet duidelijk besproken met de jury (die zich dus afvroeg waar ze bleef Knipoog )???

EvyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:32

Hee! dan nog heeft de jury geen recht om haar niet te laten starten:O omdat ze het niet volgens de regels heeft gedaan.!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:35

belachelijk zeg.

die zal gewoon met het verkeerde been uit bed zijn gestapt.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:41

Als ik het goed begrijp zijn de tijden naar voren geschoven en wist ze dat ze eerder moest starten.
Dan is ze in mijn ogen idd te laat.

Als dat niet zo was is het idd raar van de jury dat ze niet mocht starten.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:24

EvyB schreef:
Hee! dan nog heeft de jury geen recht om haar niet te laten starten:O omdat ze het niet volgens de regels heeft gedaan.!

Wel dus, zoals hierboven ook al staat!
Lees dit eens:
Citaat:
*knip*
uitgesloten
.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:46

Tsja als iedereen komt aanwapperen als ie dr klaar voor is wordt een wedstrijd er niet overzichtelijker op.

Op onze wedstrijden is het ook op tijd, ben je er niet dan achteraan aansluiten ALS de jury dat wil

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:51

Bij ons is het nog altijd zo dat als je op tijd start, dus bijvoorbeeld om 12:15, dat dat ook je starttijd is. Als je om 12:00 al zou kunnen vanwege uitval blijft je starttijd nog steeds 12:15.

Het is anders wanneer je niet op tijd, maar op volgorde start, dan moet je idd gelijk na diegene die voor jou is. Ongeacht er uitvallers zijn!

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:01

WinBinChes schreef:
Bij ons is het nog altijd zo dat als je op tijd start, dus bijvoorbeeld om 12:15, dat dat ook je starttijd is. Als je om 12:00 al zou kunnen vanwege uitval blijft je starttijd nog steeds 12:15.

Het is anders wanneer je niet op tijd, maar op volgorde start, dan moet je idd gelijk na diegene die voor jou is. Ongeacht er uitvallers zijn!

ja precies, zo was het op onze manege ook altijd !

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:08

runningkawa schreef:
Witte handschoenen niet verplicht, je mag zelfs paarse aan als je dat graag zou willen. (of de jury daar blij mee is, is wat anders)

En was dat ook de reden?
Dat ze later was voor andere handschoenen te halen, want ik snap het niet helemaal Lachen

ja, maar dat kan je nu wel zeggen.
oficieel zijn ze niet verplicht maar je kan alsnog prblemen krijgen met andere handschoenen.
je mag ook officieel met schoenen en chaps starten, maar ik ken iemand die ook bijna de ring uit moest omdat die geen laarzen aan had...

ik vind dat ze met dresuur wel erg kattig zijn...
maja.. welke tak kies ik?? jup.. dresuur Tong uitsteken

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:07

Mmmm.. het is van 2 kanten te begrijpen.. snap bijde wel.. Ziek Ziek
volgende keer beter Bloos
XxX Pling

EvyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:19

Hee! allemaal bedankt voor de reacties;D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:43

maar.. je hebt je starttijden en hebt het recht op deze tijden te starten toch?
ik moest deze week ook ineens 15 minuten eerder van de ringmeester maar heb dit geweigerd ivm dat ik nog niet eens had gedraafd met inrijden.
Lijkt mij dat ze mij hier niet voor kunnen weigeren, ik heb het recht om op mijn eigen tijd te starten namelijk.
en of dit nou voor een eerste of tweede proef is moet niet uitmaken lijkt mij? ( of denk ik nou weer asociaal Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:55

WinBinChes schreef:

Vaak hebben clubs bij startlijst ook vermeld dat de starttijden evt met half uur vervroegd of verlaat kunnen worden, hier heb je als ruiter dus wel degelijk rekening mee te houden! Als je dus besluit toch op je eigen tijd te starten, kan het zijn dat je voor de jury te laat bent, en je dus uitgesloten wordt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:55

Als er tijden staan aangegeven mag je altijd op die tijd starten dat is wat mij altijd verteld is. Laatst had ik ook dat het programma ineens 20 minuten inliep. Terwijl ik bij het aanmelden en betalen nog had gevraagd of het op tijd liep. Van de ringmeester/ organisatie mocht ik gewoon op mijn eigen tijd starten maar de jury wilde dat ik accuut de ring in ging. (terwijl ik net voor de pauze zat, en ik heel makkelijk na de pauze geplaatst kon worden). Uiteindelijk ging het nog best netjes en had ik nog winst ook (zo chagerijnig was hij toch niet).
Ik probeer sowieso altijd jury's niet te lang te laten wachten, ze zitten daar uiteindelijk toch op hun vrije zondag.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:59

Ik heb ook altijd te horen gekregen dat als er tijden bij staan, je deze ten alle tijden aan kan houden. Dus ook bij uitvallers voor je mag je gewoon je eigen tijd starten. Daarom doen veel verenigingen alleen startvolgorde. Indien er dus starttijden bij stonden was het jurylid in dit geval fout. Tijd=tijd

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:12

Lezen jullie nu toch over het mooie citaat wat scum en _10_ gequot hebben? Je hoort sowieso een uur van te voren aanwezig te zijn zodat bij eventuele uitvallers je toch ruim kan losrijden. Je behoort dus op de tijd te starten wat de jury en dus de ringmeester aangeven!Wil je toch eigenwijs op je eigen tijd starten loop je het grote risico dat je uitgesloten wordt. Dit staat dus netjes in het reglement beschreven!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:18

Zoals ik het verhaal nu begrijp is er vanuit de organisatie niet gezegd dat er eerder gestart moest worden dus ik het niet onlogisch dat ze op haar eigen starttijd wil rijden.
Afgezien of een jury wel of niet in haar recht staat in dit geval vind ik het buitengewoon onsympatiek om een deelnemer zo te behandelen.