Goede waterdichte jas!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Goede waterdichte jas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:15

Aangezien ik nu een paard bijrijd waar alleen een buitenbak is, wil ik met dit Nederlandse weer toch wel graag een goede waterdichte jas..

Je moet er wel normaal in kunnen paardrijden en het liefst NIET gevoerd, zodat ik hem 's zomers ook kan dragen Lachen Liever ook niet te duur, niet boven de 90 euro Lachen

Alvast bedankt!

ikke

Re: Goede waterdichte jas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:26

Hhmm, de Driza-bone light-coat is duurder, maar probeer 'm eens, het is de moeite waard. Je kunt ze 15 jaar lang mishandelen en dan nog zijn ze waterdicht.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:41

Ik heb gewoon een regenjas op stal hangen Knipoog Alle waterdichte jassen gaan bij mij toch lekken, als je in een hoosbui rijdt houdt niks het water tegen. Behalve dus een gewone simpele regenjas. Heb wel een goeie gekocht, 1 die ventileert dus hij zweet niet. Idiaal!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:14

Ik heb een Equitheme Oxer, de ongevoerde. Hij is absoluut waterdicht, maar dat merk je zelf ook: Echt ademen doet ie niet, dus als je echt actief bezig gaat wordt 't zweten. Ik vind het wel een fijn ding, leuk model, en de prijs was ook leuk, rond de 45,- euro. Ik heb een chocobruine.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:16

ik heb nu een jas van lamicel. dit merk wordt alleen verkocht in belgie. het is wel een winterjas maar wel 100%water en wind dicht. vorige week hebben we een rit gemaakt en dus de hele dag regen gehad. bleef mooi droog.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:16

Ik heb sinds kort een doodnormale regenjas van Human Nature, dat merk van de ANWB. Ben ik superblij mee! Hij is water- en winddicht en prettig om in te rijden, en hij ventileert, anders dan andere regenjassen Ja

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:21

Concorde schreef:
Ik heb een Equitheme Oxer, de ongevoerde. Hij is absoluut waterdicht, maar dat merk je zelf ook: Echt ademen doet ie niet, dus als je echt actief bezig gaat wordt 't zweten. Ik vind het wel een fijn ding, leuk model, en de prijs was ook leuk, rond de 45,- euro. Ik heb een chocobruine.

Heb ik ook en helemaal mee eens!
Al een paar keer gewassen (met spul dat ie waterdicht blijft uiteraard) en gaat nog steeds prima...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:40

Ik heb hem zonder 'waterdicht spul' gewassen, gewoon wasmiddel gebruikt, en dan blijft ie ook waterdicht Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:44

Maar die dus absoluut niet geschikt om mee in te rijden (de oxer), wel om gewoon mee naar stal aan te doen.
Maar zodra je je een klein beetje inspant ben je zeiknat van het zweet, en ik ben nog wel een kou kleum!

Vind het verder wel een heel leuke jas Haha!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:03

ikke20 schreef:
ik heb nu een jas van lamicel. dit merk wordt alleen verkocht in belgie. het is wel een winterjas maar wel 100%water en wind dicht. vorige week hebben we een rit gemaakt en dus de hele dag regen gehad. bleef mooi droog.

het klopt dat lamicell alleen in belgie verkrijgbaar is, echter is dit dezelfde jas als hier de BR. Lamicell en BR worden namelijk in dezelfde fabriek gemaakt, alleen voor belgie komt er Lamicell op te staan en de spullen die naar nederland gaan komt BR op te staan. Knipoog

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:02

een normale regenjas zou toch ook moeten helpen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:05

Heb ook die van Equi-theme. Lachen Heerlijk warm en de eerste keer dat ik hem droeg was er storm en weeralarm. Haha! Prima doorstaan. Let op: maten vallen groot!

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:19

ja heb ook Equi-theme oxer heerlijke jas en ik kwam er ook al achter dat het wel zweten is in dat ding dus als ik een jas nodig heb voor met het rijden doe ik mijn br aan die is ook waterdicht en zweet ik minder in ze zijn deze allebei wel gevoert maar de jas die ik je echt aan kan raden is kingsland supperjas je zweet er niet in je hebt zelf een rits onder de oksels voor extra ventilatie en hij is supper waterdicht je betaalt er wel een paar euro's extra voor maar hij is dan ook supper stevig en je kan hem dragen vanaf 15 graden en is dus zomers en swinters een supper jas OK dan!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:25

Ik heb een snowboardjas gekocht. Hij is superhandig (met sneeuwvanger, lekker warmmm), hij is hip en waterdicht. Wat ik ook wel leuk vind is dat niemand anders hem heeft. Je kan ook een zeiljas kopen oid. Wat ik mis binnen de jassen voor de ruitersport is dat ze meestal niet functioneel zijn (of niet waterdicht of je zweet je een ongeluk), dat is met ski- en watersportjassen vaak wel zo.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:29

Ik heb een Gore-Tex. Het handige aan deze is jas, dat hij een binnenjas heeft die je gewoon kunt dragen over je thirt of je kan hem vast ritsen in de jas.
Dus ik kan hem gebruiken in de winter en zomer.

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:07

WAXcoat!!! Vooral de lange die mijn benen en zadel goed droog houdt.
Bij de laatse regenbui op mijn lichaam helemaal droog gebleven alleen mijn lichtgewichtcap met luchtsleuven liet de regen in straaltjes over mijn hoofd lopen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:18

Afbeelding
Ik heb deze, van Equitheme. Ik ben er erg blij mee. Lachen

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:55

Ik heb het zomer model van de bovenstaande jas van equitheme, dat is een getailleerd model. hij is regen en wind dicht .. hele fijne jas

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:38

Patriciak44 schreef:
Ik heb een nieuwe jas van Happey Valley (volgens mij)
Kort model, heel dun, beetje regenjasachtig spul, alleen dit zit dan wel lekker. Hadden ze verschillende basic kleuren van en ook bodywarmers.
Ik vind m erg lekker zitten in ieder geval!
Hij komt bij de Hyporama vandaan, maar ze zullen hem vast wel bij de meeste ruitersport zaken hebben..

http://www.happyvalley.nl/images/collec ... olblue.gif

Is superwaterdicht en niet te warm...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:32

Tenson!

Dat is een outdoor merk, en gebruikt geen Goretex, maar een iets goedkopere variant, ik kan even niet op de naam komen.

Ik rij door weer en wind en zweer bij dit merk.

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:58

Kingsland bomberjacks

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:59

ChristinaW schreef:
Kingsland bomberjacks

Zijn die 100% waterdicht?

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:29

bij mij in ieder geval wel Knipoog
Wind en waterdicht!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:48

ik heb ook een waterdichte jas nodig om mee buiten te rijden, maar ik ben echt "verliefd" op die oxer bomberjack van equitheme! Clown
maar is het echt waar dat je er niet mee kan rijden omdat je dan veel te veel gaat zweten?

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:48

asjemenou schreef:
ChristinaW schreef:
Kingsland bomberjacks

Zijn die 100% waterdicht?

ja helemaal en als je het als je het niet gelooft is er ook nog een kl jas die helemaal de naden en allees heeft afgeplakt maar die glimt wel daarom word die minder genomen en die andere die de meeste hebben is ook al hele maal supper water dicht

pinkyhorse schreef:
ik heb ook een waterdichte jas nodig om mee buiten te rijden, maar ik ben echt "verliefd" op die oxer bomberjack van equitheme! Clown
maar is het echt waar dat je er niet mee kan rijden omdat je dan veel te veel gaat zweten?

ja je gaat er echt in zweten verder vind ik het wel een hele fijne jas op er mee op wedsrijden te 'groomen' en gewoon op stal te lopen wanneer mn kl te warm is