Wie heeft ervaring met de: AIRPARKA?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cow_girl

Wie heeft ervaring met de: AIRPARKA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:57

Wie kan mij zijn ervaringen vertellen?

Werkt het goed?

Of zijn er toch nadelen aan zo'n body-airbag?

Graag jullie reacties:

==========================================================================

Het gaat om de: HP

Afbeelding

opgeblazen:

Afbeelding

Of dit model: de Airtop

Afbeelding

Afbeelding

Bienotje

Re: Wie heeft ervaring met de: AIRPARKA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:00

Misschien kun je even de zoekmachine gebruiken, ik herinner me dat laatst iemand een topic had geopend om te melden dat de onderste juist niet zo veilig was als men deed voorkomen. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:07

Dat heb ik gedaan, was een topic in januari, maar daar staan verder geen echte ervaringen bij van iemand die deze echt heeft, en waarbij die gebruikt is.

Ik wil weten of zo'n airbag echt opengaat, en niet op het paard zelf al opengaat bij een verkeerde beweging.

En of het echt heeft geholpen als je er af valt? geen pijn in je rug of nek.... die ervaringen wil ik graag weten.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:47

Ja ik ben er ook wel benieuwd naar, lijkt mij maar wat gek, maar missch is het wel heel veilig. Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen hiermee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:54

Nogmaals, ik kan me iets herinneren over een topic laatst ook waarin iemand waarschuwde voor het gebruik van de onderste die je noemt. Maar die kan ik helaas ook niet terugvinden, misschien dat iemand anders nog weet waar die ergens te vinden is..

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:48

2 stalgenootjes hebben die onderste en 1 keer heb ik iemand ermee zien vallen op de stenen, de airbag sprong open vlak voordat ze de grond raakte en ze had ook geen pijn in haar nek of rug of iets dergelijke. Ze sprong daarna gewoon weer op haar paard en maakte alsnog haar buitenrit. De dag nadien had ze ook geen (spier)pijn, als je valt van je paard durf je nog eens spierpijn te hebben..
Je kunt die onderste ook gebruiken als bodywarmer aangezien er zakken in zitten. Enige nadeel is dat je moeilijk nog z'on sluiting (om aan je zadel te binden) en die na-vulpakketjes vind (wonen in België, hier vind je die airbags moeilijk)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:14

Er stond in de Cavallo van juli (Duits blad) een ruiter-airbag-test.
Mij viel wel op dat die dingen heel erg duur zijn, maar het zit vast beter dan een bodyprotector.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 13:59

Niemand meer?