wanneer zou jij voor een stal willen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

wanneer zou jij voor een stal willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:25

Ik vroeg mij af hoever de liefde voor paarden en paardrijden bij jullie gaat.
Als jullie de kans zouden krijgen om voor een stal te rijden, ook wedstrijden e.d. Wat zouden jullie er voor over hebben, en wat willen jullie ervoor terug.
Ben benieuwd.....

edit: Je mag de paarden op wedstrijden uitbrengen, krijgt een gedeelte van de verkoopprijs, alles wordt betaald voor je. Intern is kosteloos, dus eten en drinken ook.

Wat zouden jullie dan doen?

edit: Wij zoeken namelijk straks iemand erbij.
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 15-08-07 21:55, in het totaal 3 keer bewerkt

boefster

Re: wanneer zou jij voor een stal willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:30

ik heb heel bewust gekozen om na mijn opleiding dat niet te gaan doen, omdat ik vaak gezien heb dat het om jonge paarden gaat die je concourwijs moet maken, en als ze dan braaf zijn en een beetje niveau hebben ze weer af moet geven.
dus als ik het zou doen zou ik goede afspraken willen daarover.
ik denk dat dat het belangrijkst is, zodat je weet waar je aan toe bent als ruiter, en ook zelf de kans krijgt te groeien in je kunnen. en een normaal salaris!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:31

Wat bedoel je met er voor over hebben?

Als het gaat om een baan zou ik mijn huidige baan zo op zeggen. Ik zou zo intern gaan als het moet.
Maar daar zou dan wel een normaal salaris tegenover moeten staan.

Als het geen baan is maar een "verzorgpaard" zou ik daar geen vergoeding voor hoeven hebben. Ik denk dat iedereen wel een verzorgpaard wil waar hij/zij alles mee mag doen. Als het paard bestemd is voor verkoop of fokkerij vind ik ook dat de eigenaar geen vergoeding hoort te vragen, omdat het paard door de verzorger steeds meer waard wordt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:40

oke, snap wat jullie bedoelen. Heb begintekst aangepast..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:46

Ik rij 2x per week voor een springstal.
Ik rij dressuurmatig met een paar springpaarden en longeer er een paar.

Ik doe dit voor mijn plezier niet als werk. Ik mag kostenloos rijden en help de eigenaresse door een paar paarden te doen. Een wisselwerking die erg goed werkt! Ik rij daar inmiddels al een jaar en het bevalt me erg goed.

Vooraf weet ik dat er paarden verkocht gaan worden dus in ben er op voorbereid. Heb ook al een paar paarden die gereden heb zien vertrekken. Maar er komt altijd wat leuks voor terug. Ik vind het juist wel leuk om de paarden te rijden en ze iets te leren of ik leer van het paard (er staan paarden uit verschillende klasses)

Tja en als ze dan uiteindelijk verkocht worden.... Troost ik me met de gedachte dat ik even van dat dier heb mogen genieten.

Groetjes Iris

edit: Zie dat de beginpost is veranderd Verward ... nu klopt mijn verhaal niet meer zo hahaha Maar goed ik krijg er dus niet voor betaald en doe dit ook maar 2x per week een aantal uurtjes lang.

Maar als ik de mogelijkheid zou krijgen om er mijn werk van te maken...... Nou dan zeg ik geen nee!! Niet intern ik woon samen en ga trouwen maar vanuit huis zonder twijfelen!! maar ja..........

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:49

Ik wil na dit jaar (men examenjaar VWO) er graag een jaar tussen uit. En dan het liefst ergens op een stal werken, het gewone stalwerk zoals mesten en voeren geen probleem, als ik daarvoor daar paarden mag rijden ben ik al gelukkig. Voor mij de mooiste manier om heeeeel veel ervaring op te doen en om plezier te hebben Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:52

OoappeloO schreef:
Ik wil na dit jaar (men examenjaar VWO) er graag een jaar tussen uit. En dan het liefst ergens op een stal werken, het gewone stalwerk zoals mesten en voeren geen probleem, als ik daarvoor daar paarden mag rijden ben ik al gelukkig. Voor mij de mooiste manier om heeeeel veel ervaring op te doen en om plezier te hebben Lachen

Zie je wel, dat zijn de echte. Wij zoeken straks namelijk straks iemand erbij.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:55

Ik heb als trainer gewerkt op verschillende stallen. Gratis kost en inwoning, als er wedstrijden zijn word dat betaald en daarbij ook nog 'zakgeld'. gedeelte van de koopprijs krijg ik niet. Ik rijd voornamelijk jonge paarden die of snel worden verkocht of na 3 maand trainen weer de wei opgaan om ze weer op te pakken als ze 5 zijn. mn hele leven zal ik dit niet doen, het is keihard werken en er zit een zeker risico aan (je krijgt niet alleen de lievertjes ). werkdagen van 8 tot 7 en 12 daagse werkweken breken je ook op na een aantal maand Lachen. maar je leer heel veel Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:58

nummer 2 ha ha

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:06

ik wil best 7 dagen per week paard rijden...maar dan moeten de paarden die aan mij toevertrouwd worden ook enkel en alleen door mij gereden worden.
ik wil gewoon het volledige vertrouwen van de eigenaar/werkgever dat ik de paarden op mijn manier mag rijden en dat ik dus ook goed doe.
"zakgeld" en eventuele stalling van eigen paard is dan meer als genoeg als idd kost en inwoning gratis is.
ik wil niet in eerste instantie aangenomen worden om de paarden te trainen om vervolgens een veredelde uitmester te worden.overigens ben ik totaal niet te beroerd om ook uit te mesten etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:59

Thokkadisje schreef:
Ik heb als trainer gewerkt op verschillende stallen. Gratis kost en inwoning, als er wedstrijden zijn word dat betaald en daarbij ook nog 'zakgeld'. gedeelte van de koopprijs krijg ik niet. Ik rijd voornamelijk jonge paarden die of snel worden verkocht of na 3 maand trainen weer de wei opgaan om ze weer op te pakken als ze 5 zijn. mn hele leven zal ik dit niet doen, het is keihard werken en er zit een zeker risico aan (je krijgt niet alleen de lievertjes ). werkdagen van 8 tot 7 en 12 daagse werkweken breken je ook op na een aantal maand Lachen. maar je leer heel veel Haha!

Zoiets ja. Als ik kijk wat er in mijn vak wordt betaald aan goede MBO-schoolverlaters en wat er in de paardenwereld wordt betaald, dan zit daar enig verschil in (understatement). Bovendien is mijn vak beduidend minder risicovol, minder fysiek belastend en goede carièrremogelijkheden.
Maarre, TS, ik ben te huur voor 80.000 euro bruto excl per jaar. Dat betaald mijn baas nu ook voor mij, dusse........ Haha! Haha! Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:04

Haha, inderdaad Ikke! Als ik er net zo veel voor zou krijgen als voor mijn huidige baan, wil ik er best over na denken.
Intern zou ik nooit doen, ben veel te blij met mijn eigen huisje en bovendien vind mijn man het ook leuke om me af en toe te zien Haha! Ik heb er bewust voor gekozen de paarden als hobby te houden, en daarnaast een goede baan te hebben. Ik rijd nog steeds paarden voor anderen, breng ze wel eens uit etc. maar dan op mijn voorwaarden. Ik wil er niet afhankelijk van zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:16

Een beetje flauw is het natuurlijk wel. Ik heb bedrijfskunde gedaan en daardoor heb ik behoorlijk inzicht in het reilen en zeilen van bedrijven.
Het is aan de andere kant best zinvol om een poos op een stal te werken, er wordt door sommigen wel erg licht gedacht over stalwerk. Ik heb er geen problemen mee om regelmatig te helpen op stal, maar het is toch een stuk comfortabeler om in de poep van achterhoekers te laten roeren dan om dagelijks paarden te verzorgen. Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:27

Ik heb voor handelstalletjes gereden na mijn werk, waar ik wel op hun kosten paarden uitbracht en ook zoveel % bij verkoop kreeg.
Ik ben ook een paar keer gevraagd dat in dienstverband te komen doen. Heb daar toen over nagedacht maar afgewezen. Nu kon ik het als hobbie houden en als ik zou willen met alle gemak zeggen, ik heb geen zin in dat paard of in nog een paard erbij (al liep het aantal paarden als hobbie ook nog wel eens uit de hand Tong uitsteken )
Ik vind dat moeilijker als het om werk zou gaan