rijvereniging hoe uit kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

rijvereniging hoe uit kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 19:04

Ik wil binnenkort toch echt gaan starten met wedstrijden. Helaas hebben we bij ons op stal geen rijvereniging en zou ik die dus ergens anders moeten zoeken. Nu ben ik wel heel erg benieuwd waar je op moet letten bij het uit kiezen van een rijvereniging.

Angela

Re: rijvereniging hoe uit kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:13

Ik vond belangrijk dat de vereniging alleen administratief was. Dus geen bardiensten, verplichte lessen, meehelpen met wedstrijden, en natuurlijk ook niet te duur.

Wat wil je zelf?? wil je ook echt gaan rijden met mensen van de rijvereniging, of juist niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:40

Vind het wel leuk om met wedstrijden te helpen die georganiseerd worden. En leuke dingen mee te doen zoals puzzelrit en barbeqeu. Maar dat moet niet elk weekend zijn. Voor afentoe vind ik dat leuk. En lessen volgen hoeft voor mij al helemaal niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:42

Misschien kan je eens informeren op je stal bij andere mensen bij welke vereniging hun lid zijn, wat hun ervaring is en eens een kijkje gaan nemen bij die vereniging.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:45

Ik zou gewoon eens even een beetje rondbellen, inderdaad aan mensen vragen die je kent, hoe hun vereniging in elkaar zit. Je merkt vaak snel genoeg of een vereniging bij je past of niet. Anders een keertje gaan kijken op wedstrijd ofzo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:05

Hier is het de gewoonte om gewoon in de plaats waar je rijdt lid te worden van de vereniging. Sterker nog, bij onze vereniging is de regel dat of het paard in de plaats moet staan, of de ruiter in de plaats moet wonen. Uitzonderingen mogen, maar die worden wel vooraf besproken en worden niet zonder meer lid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:31

Bij de rijvereniging waar ik lid van ben gaan we in principe uit van lessende leden en mag je twee proeflessen volgen voor je lid wordt. We hebben wel "startkaartleden", die zijn alleen lid voor de startkaart, lessen niet en helpen ook niet mee met wedstrijden die door de vereniging georganiseerd worden. Omdat we een eigen accomodatie hebben is het belangrijk dat iedereen naast de contributie een steentje bijdraagt om extra inkomsten te genereren.
Rondbellen en vragen is een goed idee, veel verenigingen hebben een eigen website en je kunt ook op een lesavond of bij een wedstrijd binnen lopen en sfeer proeven. Ook weet je dan hoe de accomodatie is, maken ze gebruik van een hal van een manege of stal, of hebben ze een eigen bak/rijhal?
Het is trouwens niet overal zo dat je in je eigen woonplaats lid moet worden van de plaatselijke rijverening, ik woon in Veenendaal en de vereniging is in Lunteren (paard staat wel in Lunteren).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:55

Neonlight schreef:
Hier is het de gewoonte om gewoon in de plaats waar je rijdt lid te worden van de vereniging. Sterker nog, bij onze vereniging is de regel dat of het paard in de plaats moet staan, of de ruiter in de plaats moet wonen. Uitzonderingen mogen, maar die worden wel vooraf besproken en worden niet zonder meer lid.

Dan had ik een probleem Duivel

Ik heb de regio geselecteerd waar ik mijn selecties en kampioenschappen wel wilde rijden (voor jou zal dat in je eigen buurt zijn neem ik aan Knipoog ) en gevraagd naar de kosten, verplicht lessen, organiseren ze concoursen waar je wellicht korting voor krijgt?, organiseren ze activiteiten, heb je verplichtingen om te helpen, is er een bepaald clubtenue verplicht (voor ik aan een bordeauxrode rijjas vast zat...) etc.

Ik heb gekozen voor de eerste rijvereniging die reageerde. Het antwoord was netjes, volledig en snel wat aangaf dat het secretariaat efficient werkte (van sommigen klopte het mailadres niet eens....), de kosten waren normaal, geen lessen, 1 concours per jaar waar ze graag hadden dat je ook hielp, jaarlijks een barbecue oid en er was geen clubtenue.
Tot dusver heb ik zeker geen spijt.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:11

Neonlight schreef:

Hier niet Knipoog

Bij ons op stal zijn een paar nog lid van de vereniging van voor de verhuizing = paar dorpen verderop Knipoog zijn ze er tevreden over en hadden zoiets van waarom dan wisselen, paar andere zijn weer lid van een ander dorp omdat ze daar de lessen fijn vinden en anderen gaan gewoon voor de goedkoopste zonder verplichtingen enzo Haha!

Het is hier ook een beetje grensgebied dus zo rijden sommigen voor Kring Uden (het dichtste bij) en anderen voor Kring Den Bosch (ook niet ver)

Maar idd gewoon even rondvragen aan mensen/ stalgenoten die al lid zijn of kijken op knhs.nl naar verenigingen in de buurt en bellen voor voorwaarden/ kosten enzo en dan kiezen Knipoog

ouwedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:09

Allemaal je handen uit de mouwen steken kan tog geen kwaad,

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:33

Ik rij voor Reigershof, ik heb verder niets met die club behalve dat ik er een paar jaar op stal heb gestaan.
Ik betaal 5 euro voor eigen wedstrijden, en die hebben ze 1x per maand, en dat is héél voordelig.
Verder geen feestjes, bbq's, helpen e.d.
Gewoon alleen rijden en betalen, en zelf inschrijven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:09

ouwedoos schreef:
Allemaal je handen uit de mouwen steken kan tog geen kwaad,

Ik heb echt wel iets beters te doen dan elke week voor mijn vereniging aan de bar te moeten staan oid. Ik wil best meehelpen, ik schrijf op het jaarlijkse concours, heb dit jaar kascontrole gedaan, en zo zijn er best wat klussen die ik incidenteel wil doen maar ik wil niet aan een verplichting vast zitten, zeker niet op regelmatige basis.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:55

Mexxuna schreef:
Ik rij voor Reigershof, ik heb verder niets met die club behalve dat ik er een paar jaar op stal heb gestaan.
Ik betaal 5 euro voor eigen wedstrijden, en die hebben ze 1x per maand, en dat is héél voordelig.
Verder geen feestjes, bbq's, helpen e.d.
Gewoon alleen rijden en betalen, en zelf inschrijven.

Dat valt dan inderdaad weer mee. Had reigershof nu een eigen rijvereniging of zat e rbij hun ook een in.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:27

Wil je ook gaan lessen bij je vereniging? Zoja dan vallen er soms al wat af, bij mijn vereniging kun je bijv. niet lessen en ik rij er dus gewoon omdat het in verhouding het goedkoopste was voor alles wat er bij zat.

Verder zou ik er idd op letten wat er van je verwacht wordt, zoals met kantinediensten enzo. Ik zat daar nou niet bepaald op te wachten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:06

RVS Reigershof is de vereniging ván Reigershof! Haha!
Er is verder niets aan verbonden, je regelt zelf je wedstrijden, coupons e.d.
Je heb geen bbq's, lessen..
en elke laatste vrijdagavond van de maand kun je voor 10euro 2 proeven rijden. Lachen
Voor mij ideaal!