wel of niet leasen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

wel of niet leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:30

Heb een eigen pony van 1,40, zelf ben ik 1,73 en af en toe zit ik haar echt in de weg (heb ik het idee). Graag wil ik daarom een groter paard rijden, waar ik ook meer mogelijkheden mee heb.
Zie het ook niet echt zitten om bv met m'n kleine pony bij de paarden te starten.

Nu kan ik een paard leasen;
het is een ruin van 1,60 en 10 jaar oud.
niveau onbekend, kan dressuur en springen
trailer en verkeersmak
staat ca 30 autominuten van m'n huis
€150,- per maand

Heb gevraagd of k m bij m'n andere pony kon stallen, maar dat hadden ze liever niet.
Stel dat ie bij m'n andere pony gestald kon worden dan zou ik uiteraard die kosten voor mijn rekening nemen.
Maar om 15 minuten linsom te moeten voor m'n pony, en vervolgens vanaf die plek 45 minuten moeten rijden naar het leasepaard...........

Ik neem aan dat je zo vaak mag rijden als je wilt, aangezien er staat leasen, maar weet niet wat er verder bij de kosten in zit

Is dit een redelijke prijs wat ervoor wordt gevraagd?

friesiszwart

Re: wel of niet leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:22

Ik zou alleen leasen als beide paarden op dezelfde stal of in de buurt van elkaar staan Nu staan zij 3 kwartier bij elkaar vandaan. Hoe wil je dit oplossen? Ik neem aan dat je dagelijks naar beide paarden toe wilt gaan en de nodige verzorging en beweging wilt geven. Op deze afstand gaat dit je een uur extra per dag kosten. Staan zij bij elkaar kunnen zij met name in de winter beiden langer buiten staan. Alleen al de extra tijd die je met de ander bezig bent.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:06

is het een optie om de pony te verkopen/te verleasen? of ook op die andere stal neer te zetten?
dan heb je meer tijd en kun je die grote gaan rijden, prijs vind ik heel redelijk mits er niks meer bij komt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 13:10

Mijn pony gaat never nooit niet weg. Op dit moment is ze drachtig, en ik denk dat ze het ook leuk voor de kar zal doen.
Heb er wel aan gedacht om m'n pony te gaan verleasen maar denk dat het verstandig is dit te doen als ze het veulen heeft (april 2008)
M'n pony staat voor zeer weinig bij kenissen, en wordt ook door de kinderen daar gereden, ben eigenlijk niet van plan om een dure pensionstalling te gaan zoeken (dan zou ik haar beter thuis kunnen stallen)
Denk dat ik nog maar even door moet sparen, en dat ik dan zelf een ''groot'' paard aanschaf.