Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Schimpje schreef:Weet niet zeker of je hiermee bij de DB terecht kan, maar zou in ieder geval eens bellen zodat hun langsgaan om te kijken. Als het beestje er op het 1e gezicht al niet goed uit ziet gaan ze dat wel in de gaten houden, het rijden is dan nog maar de vraag of ze daar wat aan kunnen doen, aangezien ze haar natuurlijk niet zo snel "op heterdaad" betrappen.
Je kunt ook aan je eigen DA een verklaring vragen dat het onjuist is om op deze leeftijd al op zo'n manier te rijden en om te gaan met het dier. Dat kun je dan ook gebruiken om de DB te overtuigen.
Iig heel veel succes en ik hoop voor het dier dat je wat kunt bereiken!

laartjuh schreef:Ik heb het vooral over het punt dat hij eruit ziet alsof hij niet lang meer heeft, er steekt vanalles uit wat niet hoort uit hoort te steken, hij ziet er echt gewoon niet meer gezond uit, doet de DB hier wat tegen?
Dat rijden is op dit punt het minste probleem, het gaat me hier echt om dat die pony als dit zo door gaat gewoon echt niet lang meer heeft.
savath schreef:hoe erg is hij vermagert,dat zal vooral voor de asielen de reden zijn om hem mee te kunnen nemen.
En als hij water heeft en wat eten doen ze er nog niks aan,als je naar mijn topic kijkt dan kan je kijken of hij zo mager is als onze poeka,of dikker,want als hij als poeka eruit ziet,naamt de db hem onmiddelijk mee.
(topic in onderschrift''blijf leven)
Dat verdient ze naar mijn mening niet echt. Ok, misschien is het geen kwade wil van haar (en als ik het zo las in je bericht hebben haar ouders ook nogal invloed), maar je hoeft haar geen paard aan te bieden. Uiteindelijk is het haar probleem (en hopelijk niet lang meer ook die van haar pony)merelmeis schreef:Wat een verhaal! De DB zou ik zeker proberen te bellen, denk dat de pony zeker in aanmerking komt.
Uit je bericht begreep ik dat je het meisje hebt aangeboden om fulltime op jullie andere paard te laten rijden. Ik vind het goed van je dat je wil dat haar pony het wat beter krijgt, maar aan de andere kant hoef jij (vind ik) je paard toch niet aan te bieden als zij haar eigen pony zo verwaarloosd!Dat verdient ze naar mijn mening niet echt. Ok, misschien is het geen kwade wil van haar (en als ik het zo las in je bericht hebben haar ouders ook nogal invloed), maar je hoeft haar geen paard aan te bieden. Uiteindelijk is het haar probleem (en hopelijk niet lang meer ook die van haar pony)
Overigens weet ik niet wie die 'ze' is, dat kon ik er niet uithalen. Weet dus ook niet hoe dicht ze bij je staat en of je misschien een heel goede reden hebt om haar te helpen (dat je vaak met haar omgaat o.i.d).
In ieder geval sterkte en de DB proberen in te schakelen!