Hoeveel uitgeven voor 1 jarige appaloosa merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scaramouche

Hoeveel uitgeven voor 1 jarige appaloosa merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:02

Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen, maar ik zit een beetje met een dilemma:
Ik heb een leuke jaarling gezien, afstamming: PALOUSA-STURDY FELLOW, vaders vader is GRIBALDI, vaders moeder is PALOUSA CYBELLA. Haar moeder is Pippi langkous.
De vaste vraagprijs voor haar is € 1500, ze wordt ongeveer 1.62, nu heb ik totaal geen verstand van dit soort paarden behalve dat ik haar wel erg leuk vindt, ze is blanket gekleurd.
Wie weet er wel wat vanaf en kan me vertellen wat je ongeveer aan een jaarling appaloosa kwijt bent?
Alvast bedankt!

onley

Re: Hoeveel uitgeven voor 1 jarige appaloosa merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:05

de stalling ? of eventueel opfok wat mijn keuze zou zijn eventueel de smid 1 op de 3 maanden (omdat ze op het gras lopen is dat niet zo nodig) wormkuur en tandarts kosten wat erg belangrijk is in hun jonge jaren (2x per jaar )

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:07

onley schreef:
de stalling ? of eventueel opfok wat mijn keuze zou zijn eventueel de smid 1 op de 3 maanden (omdat ze op het gras lopen is dat niet zo nodig) wormkuur en tandarts kosten wat erg belangrijk is in hun jonge jaren (2x per jaar )

Ik neem aan dat ze de prijs van het paard zelf bedoeld.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:09

Volgens mij ligt de prijs ongeveer ook tussen de 1000 en 1500 op het moment, heeft ze zelf wel papieren? Anders vind ik het wel te duur 1500.

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:03

Of ze papieren heeft weet ik niet zeker, bijde advertentie staat in ieder geval: keuring bij het NAS een eerste premie gehaald.
Papieren vind ik ook niet belangrijk, dus als jullie wat anders voor mij weten die wel naar 'de maatstaven" geprijsd is?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:35

Ik ken Palousa Convenance, ook van Gribaldi, en meervoudig Nederlands kampioen bij de NAS. Ik denk dus dat je wel met een potentieel toppertje te maken hebt.

Maar misschien kun je je vraag beter op een ander deel van het forum zetten, want voor de western worden meer Amerikaanse Appaloosa's gebruikt. Daarvan zijn de prijzen heel anders. Gribaldi is een Trakehner en niet bepaald een westernpaard Haha! .

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:39

Voor een 1 jarige met papier vind ik het een hele mooie prijs. Ik moet zeggen dat ik voor mijn veulen meer vraag gezien de bloedlijn die hij heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:08

WN - FA

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:09

is een redelijke prijs en idd een hele goeie-nederlandse- afstamming. moet je geen western willen rijden, maar dressuur zou heel goed kunnen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:28

Dit is niet fokkerij gerelateerd, denk dat het het beste staat bij een van de vraag maar raak-fora.

-> TAO

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:34

onley schreef:

Tandarts twee keer per jaar of de wormkuur?
Wordt toch wel aangeraden om vaker te ontwormen dan dat, zeker als ze in een groep lopen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 07:24

Ik vind het een koopje! Zeker voor een merrie die een premie heeft behaald.