wie start in belgië wedstrijd onder de naam LRV

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

wie start in belgië wedstrijd onder de naam LRV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:24

nou zoals de titel al verteld

wie start er in belgië wedstrijden onder LRV?
en voor welke??

ben benieuwd

www.lrv.be

webster543

Re: wie start in belgië wedstrijd onder de naam LRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:58

Heb er een jaar gereden, maar vond ik niet echt leuk. Ik startte wel dit jaar de jonge paarden proef.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:06

niet leuk?

ik vind het heel leuk juist Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:29

Ik heb LRV gereden, maar ben dit jaar gestopt wegens gebrek aan tijd. Heb het tot de L2 gehaald.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:01

Ik heb vroeger LRV gereden en vond het alles behalve fijn en bijna altijd slechte terreinen om op te rijden. Nee voor mij geen LRV meer, nooit meer!

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:55

Ik rijd sinds dit jaar opnieuw LRV (paarden) met een paard dat ik uitbreng voor iemand. Een tiental jaar geleden heb ik ook al bij de ponies gereden.

Ik heb sinds kort weer een eigen paard gekocht en als die wedstrijdklaar is (dat zal nog niet voor binnenkort zijn aangezien ze pas 2,5 jaar is), ga ik met haar waarschijnlijk WVUR rijden ipv LRV. Gewoon om dat de LRV terreinen er zo goed als altijd slecht bij liggen (dit weekend opnieuw viertal gereden waarbij de paarden tot hun knieën wegzakten) en ik vind het winstpuntensysteem van de WVUR beter dan het LRV-systeem.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:14

Ik ben dit jaar gestopt met lrv bij de paarden. Vond er echt niks meer aan en kon enkel nog maar negatieve punten opnoemen.
Heb vroeger de tijd van mijn leven gehad bij de pony's ( van 6 jaar tot 15). De sfeer was geweldig en dat maakte alles zo fijn.
Bij de paarden heb je meer groepjes en ze verwachten dat je geen leven meer hebt buiten LRV. Je moet verplicht 4 - tal of 8-tal rijden ook al heb je daar geen zin in of als je een paard hebt dat hier niet geschikt voor is.
Je moet echt elke week naar de training komen en als je niet kan heb je al een grondige reden nodig.
De wedstrijden is een ramp. De terreinen liggen en bijna altijd slecht bij en het jureren is ook niet altijd eerlijk. Ook ben je een hele dag kwijt omdat je steeds lang moet wachten op de resultaten.
Niks meer voor mij, nooit meer. Misschien dat als je een toffe club hebt in de buurt dat het nog aangenaam is maar dat is hier niet het geval.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:21

als ik terug ben uit OZ (zie onderschrift)
ga ik misschien lid worden van LRV
zal dat dan wel zien

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:26

allemaal zo slecht commentaar over de LRV Tong uitsteken

ik heb het er erg naar mijn zin en afentoe zijn de plaatsen wat minder waar je moet rijden ..
ook vind ik de jury's minder en slechter jureren dan in nederland
ook worden ze ervoor betaald in nl en in belgië is dat dus niet zo
en jureert er iemand van de club bij jou zetten ze je ook meestal bij de eerste vijf al zo vaak meegemaakt Knipoog

maar ik heb het er altijd wel naar mijn zin en blijf dit jaar en volgend jaar nog rijden hierzo bij de pony's Haha!

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:55

dat er iemand van je eigen club jou moet jureren lijkt me toch raar aangezien je in de lrv toch in club verband gaat jureren ? Maar het verloopt idd niet altijd eerlijk ook het punten systeem vind ik maar niets .
En ja de terreinen zijn niet altijd even goed maar als je er zo diep in zakt ( tot knie ) beslis je zelf toch dat je niet mee doet .
Wat ik wel een hele verbetering vind is dat je nu je uren op van te voren kent .
momenteel vind ik het nog heel gezellig en leuk dus blijven we nog wat verder rijden Lachen

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:36

Lynnlovesyou schreef:
dat er iemand van je eigen club jou moet jureren lijkt me toch raar aangezien je in de lrv toch in club verband gaat jureren ? Maar het verloopt idd niet altijd eerlijk ook het punten systeem vind ik maar niets .
En ja de terreinen zijn niet altijd even goed maar als je er zo diep in zakt ( tot knie ) beslis je zelf toch dat je niet mee doet .
Wat ik wel een hele verbetering vind is dat je nu je uren op van te voren kent .
momenteel vind ik het nog heel gezellig en leuk dus blijven we nog wat verder rijden Lachen

nou mijn vriendin zit in een andere club en er was van haar een clubgenootje op de derde plaats geeindigt en als dat meisje al zelf heeft gezegt dat het niet goed ging en zei dan meestal een 15e plek rijd
en je komt er dan achter dat er mensen van die club dan jureren klinkt het wel gek en het word er maar genoeg gedaan!

en voor welke club rijd je en voor de paarden of pony's?

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:41

Ik rij ook LRV, nu nog in de ponyclub, maar dit is mijn laatste zomerseizoen. Ik rij nu DB2, en ik ben lid van Hoogstraten. Sommige jury's zijn inderdaad redelijk onbekwaam, en ruiters van de eigen club worden goed beoordeeld en ook de terreinen kunnen er wel is slecht bijliggen, maar wat verwacht je dan, er moeten op 1 wedstrijd honderden combinaties passeren, die kan je moeilijk allemaal in één mooie zandpiste laten rijden. Over het algemeen vind ik LRV een heel leuke sfeer hebben, er valt altijd wel iets te beleven en zeker voor kleine kinderen is de ponywerking ideaal, met de spelletjes, parades enz... Ik vind het echt jammer dat ik pas op mijn 12 bij de LRV ben gegaan, als ik die kleine bengeltjes op hun a-pony'tje zie rondhobbelen Clown .

Wat dat jureren in clubverband betreft, de leden van de ruiters kunnen de ponyruiters van hun eigen club beoordelen.

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:20

Ik rij lrv
alleen vind ik het jureren niet echt eerlijk marja Tong uitsteken
voor de rest vind ik het wel fijn enzo Haha!
Ik heb hier ergens gelezen vcan trainingen...dat hebbe we bij ons in de club niet hoor Tong uitsteken mischien omdat we een kleine groep zijn en het grootendeels op de zelfe stal staat

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:54

rominy schreef:
Lynnlovesyou schreef:

nou mijn vriendin zit in een andere club en er was van haar een clubgenootje op de derde plaats geeindigt en als dat meisje al zelf heeft gezegt dat het niet goed ging en zei dan meestal een 15e plek rijd
en je komt er dan achter dat er mensen van die club dan jureren klinkt het wel gek en het word er maar genoeg gedaan!

en voor welke club rijd je en voor de paarden of pony's?

Het jureren is inderdaad in clubverband dus op een officieel tornooi kan het nooit zo zijn dat je iemand van je eigen club moet jureren. Bij gewestelijke wedstrijden kan dit wel voorvallen.

Het jureren bij de LRV is inderdaad iets wat je met een korrel zout moet nemen. Gelukkig heb je ook wel jury's die er verstand van hebben en hun taak serieus nemen. Maar je komt er ook tegen waarvan je denkt of die wel ooit een paard van dichtbij gezien hebben.

De terreinen liggen er soms schandalig bij ja maar vaak is dit ook te wijten aan het weer. Ik heb ook al op erg gladde pistes bij de KR gereden. Al vinden die wedstrijden meestal op maneges plaats en de pistes dus meestal wel redelijk goed zijn.

En viertal en achttal is inderdaad verplicht, dit vind ik langs een kant wel jammer. Bij ons in de club was er overtijd discussie dat ieder met zijn beste paard in het achttal moet rijden. En dat vind ik niet echt kunnen. Als eigenaar beslis je zelf met wel paard je in de groepsdressuur rijdt. En zeker als het "mindere" paard even goed mee aankan.

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:27

ik rij ook lrv en doe dit nog altijd met veel plezier. bij ons is de club wel niet zo groot (2 achttallen) en is iedereen vriendelijk tegen elkaar maar ik ken ook clubs die wel groot zijn en dus groepjes vormen. ik rij bij de ruiters van tielen in de b2

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:24

ik rijd ook lrv, mijn eerste seizoen nu Ja

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:56

orban schreef:
Ik heb vroeger LRV gereden en vond het alles behalve fijn en bijna altijd slechte terreinen om op te rijden. Nee voor mij geen LRV meer, nooit meer!

En rij je nog UDR???

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:15

Ja hoor, ik rij daar al zo een dikke 10 jaar. Dat kan al tellen hé.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:12

Ik heb een seizoen LRV gestart en rij nu maar op en neer naar Nederland. Wat een ellende was dat zeg...

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:00

orban schreef:
Ja hoor, ik rij daar al zo een dikke 10 jaar. Dat kan al tellen hé.

En jij kwam naar Leopoldsburg op 9 sept. hé? Knipoog

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:42

Jep ik ben normaal van de partij.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:41

Joehoe, een mini meeting, ik zal daar ook zijn, als alles goed is.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:45

Urielle schreef:
Ik heb een seizoen LRV gestart en rij nu maar op en neer naar Nederland. Wat een ellende was dat zeg...

Hoezo eigelijk?

Terreinen zijn wel altijd bar en bar slecht. LRV is beetje alternatief allemaal. Maar wel gezelliger, ik vind Nederland dan weer veel sjieker, en die hebben dan weer het motto "Als je maar geld hebt dan kom je er wel" wat in Belgie totaal niet zo is, vind ik.. Maar ja dat is mijn mening ..

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:18

"altijd" zijn de terreinen nu ook niet slecht he. Het kan gebeuren ja, hangt meestal af van het weer.
Maar evengoed heb je goeie terreinen Ja

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:37

Haha nee je hebt gelijk, maar toch vind ik het allemaal nog al wat simpeltjes of soms slecht geregeld. Bij onze LRV iig, maar mss verschilt dit wel per LRV zeg maar...