op je 18e starten met een pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

op je 18e starten met een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:27

Dat mag toch gewoon mits bij de paarden?

Ik wil namelijk voor het eerst ooit met mijn paard en pony wedstrijden gaan starten maar ben dus nog niet zo in thuis in al die regeltjes. Nagelbijten / Gniffelen

Net als meet gegevens voor de pony, die zijn toch niet van belang als je toch bij de paarden gaat rijden?

Joica

Re: op je 18e starten met een pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:31

als je 18 bent mag je het jaar dat je 18 bent geworden nog uitrijden bij de pony`s daarna moet je met je pony bij de paarden starten Lachen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:52

oh oke dan, ik dacht dat je gewoon helemaal nooit geen wedstrijden meer mocht rijden. Dat was me wijs gemaakt maar klopt dus niet, gelukkig maar Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:28

Je mag idd het jaar waarin je 18 wordt uitrijden en daarna naar de paarden gaan (mag dus ook met je pony). Je moet dan wel een paardenstartkaart aanvragen. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:29

idd^^

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:38

word je eigenlijk, in welk opzicht dan ook, benadeeld als je met een pony bij de paarden rijdt?

en op de site van m'n rijvereniging stond dat ik de meetgevens van de pony moest mee sturen voor de aanvraag van de startkaart. En laat ik die nou net even niet hebben.. Maar als hij bij de paarden start hebben ze die gevenes toch niet nodig?
Laatst bijgewerkt door woeliej op 13-08-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:41

Bij sommige jury`s schijnbaar wel, maar ik ben bijna 21 en ga volgend jaar ook starten met mijn pony.
Ik doe het voor ons en voor de ervaring, er zullen vast genoeg jury`s bij zijn die je er niet nadelig op beoordelen.
Ik heb vorig weekend toevallig met wat juryleden staan praten en die vonden allemaal dat ik het gewoon moest doen.
Mede doordat ik zelf maar klein ben zeiden ze, komt dat met een pony zowieso al mooier uit als wanneer ik een groot paard uit breng Knipoog
Dat gaf me de doorslag om volgend jaar toch te gaan.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:00

ik rij de pony ook voor de ervaring opdoen en om hem wat afwisseling te geven. Ga ook met m'n paard starten, en dat is meer voor mijn ervaring want die is al M2 geweest. Hoop daar ook hoger op mee te komen en die pony meer voor spek en bonen want die crosed vast alleen maar de ring rond... Bloos

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:54

Ik start sinds dit jaar ook met mijn pony bij de paarden, ik vond het bij de pony's allemaal wat gemoedelijker en gezelliger maar helaas heb je geen keus.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:56

je wordt wel erg benaadeelt dat je op een pony rijd. dit hebben mn vriendinnen en ikzelf ook al aardig vaak meegemaakt. als mijn pony en nette ronde volte aan de teugel met stelling liep kreeg ik daar een 5 voor ging ik commentaar halen bij de jury zeiden ze doodleuk koop en paard en kom dan nog maar eens terug dan praten we verder. zo hebebn we al veel meegemaakt. ik was 18 toen ik bij de paarden starten en heb tot mn 19de erbij gereden toen was het gewoon niet leuk meer om te gaan rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:01

Tuurlijk ikke20, ik denk dat je je eigen kunnen dan een beetje overschat. Ik heb er nl. totaal geen last van en ik start binnenkort toch echt in het M1 met mijn haflinger.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:06

ikke20 schreef:
je wordt wel erg benaadeelt dat je op een pony rijd. dit hebben mn vriendinnen en ikzelf ook al aardig vaak meegemaakt. als mijn pony en nette ronde volte aan de teugel met stelling liep kreeg ik daar een 5 voor ging ik commentaar halen bij de jury zeiden ze doodleuk koop en paard en kom dan nog maar eens terug dan praten we verder. zo hebebn we al veel meegemaakt. ik was 18 toen ik bij de paarden starten en heb tot mn 19de erbij gereden toen was het gewoon niet leuk meer om te gaan rijden.

belachelijk... Wat maakt hoogte nou uit. Pony's kunnen net zo goed mooi lopen als een paard... Achja, zolang wij maar beseffen dat we leuke toffe beesten van poownies hebben Haha!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:16

Ik rijd ook met mijn 'pony' bij de paarden. Heb eerst t/m het M2 bij de pony's gereden met hem, en nu heb ik hem doorgestart bij de paarden. Dit gaat gewoon harstikke goed! Volgende maand gaan we voor het eerst Z1 starten.

Je krijgt natuurlijk wel eens opmerkingen van mensen die het dan jammer vinden dat je geen 'echt paard' rijdt, maar van jury's heb ik bijna nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld werd. Meestal zijn het gewoon hele leuke reacties en ik heb heel regelmatig gewoon bovenin de uitslagen gestaan in alle klasses met mijn fjordje van 1.48m Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:34

Zie KNHS reglementen en FAQ van dit forum. Bij deze een slotje.