Welke schoenen voor het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Welke schoenen voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 17:36

Ik heb nu rijschoenen van huismerk van Divoza, maar die zijn nu al kapot. Ik draag ze nog geen jaar! Nu wil ik andere rijschoenen kopen. Welke adviseren jullie. Ariat vindt ik te duur BTW. Ik train altijd met schoenen dus ze worden intensief gebruikt

Diesel54

Re: Welke schoenen voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:01

Ik heb ook al 2x huismerk van Divoza gehad en binnen de kortste keren de zolen los Boos!
Gympen doen het altijd goed (zwarte streetdance oid), maar ja das niet zo hippisch verantwoord natuurlijk Tong uitsteken Clown
Dus uiteindelijk kom je dan toch op de originele Ariat denk ik...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:03

Heb ook mandoni gehad... Zelfde probleem. Clown
Ik heb nu Ariats die me erg goed bevallen.. Weet niet wat je budget is, maar ze waren €100,- Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:04

100 euri is te doen, maar dan moeten ze wel minstens 3 jaar meegaan. Ik heb nu bijna de zolen eronder weg en gewoon zwaar waardeloos. Iemand die evaring heeft met schoenen MH?

Droombeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:49

Ik heb de Quercy van Aigle. Gaat nu al 3 jaar mee en nog steeds niet versleten ondanks dagelijks intensief gebruik. De prijs was wat hoger maar het is z'n geld duidelijk wel waard.
(daarvoor had ik de equiderby van aigle, maar daar kwam de zool ook snel van los)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:23

ik lees even mee,ik ben ook geintresseerd in goede rij-schoenen voor intensief gebruikt

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:26

ik heb ariats. ariat edurance geloof ik. ze gaan nu al bijna 2,5 jaar mee en zitten erg lekker.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:30

ik heb ook de ariat ze zitten erg lekker en gaan al 3 jaar mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:34

HAR --> RUI.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:39

Ik heb vandaag ariat aangeschaft. De goedkoopste. Al waren die ook al 100 euri... maar ze zitten heerlijk. Hopelijk gaan ze lang mee.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:22

In ieder geval kun je ook andere schoenen proberen, als het maar een goede hak heeft Knipoog

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:23

WinBinChes schreef:
100 euri is te doen, maar dan moeten ze wel minstens 3 jaar meegaan. Ik heb nu bijna de zolen eronder weg en gewoon zwaar waardeloos. Iemand die evaring heeft met schoenen MH?

Ik heb ervaring met MH schoenen Lachen Ik heb ze nu een jaartje denk ik, en zeer intensief gebruikt (lees: 4 maanden non stop in de sneeuw, 10 paarden per dag rijden/longeren+stalwerk). Het leer begint hier en daar wat scheurtjes te vertonen maar had ze misschien ook wel iets beter kunnen onderhouden, ze vonden het volgens mij niet zo grappig om kletsnat van de sneeuw voor de hete kachel gezet te worden Schijnheilig Ik vind het heerlijke schoenen, loop er de hele dag op en ook met rijden super.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:59

Ik heb nu 2 jaar ariats..
Ze hebben al een paard die op mijn been viel (terwijl ik er naast stond op stal) overleefd en de kouwende hond..
Ik loop er elke dag op.
Ik heb een jaar bij de paarden gewerkt van 7 uur smorgens tot vaak 10 uur s avonds en nu werk ik een jaar in de winkel en heb ze daar zelfs aan.
Daarnaast gebruik ik ze ook nog voor bij de paarden en het rijden.
Ze worden dus extreem intensief gebruikt en doen het nog steeds heel goed.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:22

ik heb ook schoenen van MH, bevallen prima, heb ze al wel z'on twee jaar gebruikt en nog lang niet kapot. Ik gebruik ze vooral in de winter want dan blijven men voetjes heerlijk warm Lachen

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:26

Ik heb petrie schoenen, helaas heeft mijn moeder ze ( Met goede bedoelingen verder) een aantal keer ingevet met olie, nu is het leer een beetje té soepel geworden en krijg ik ook hier en daar wat scheurtjes rondom de naden, ik gebruik ze nu ongeveer anderhalf jaar elke dag en rijd er dus ook elke dag mee, sneeuw, regen, maakt niet uit. Ik denk dat ze zonder die olie er nog een stuk beter uit hadden gezien. Ze lopen in ieder geval heerlijk en de zool ervan vertoont ook geen abnormale slijtage. Weet helaas niet meer hoe duur ze waren!

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:38

Ik heb ook ariat schoenen.
Ik heb ze dagelijks aan als gewone schoenen.
Lopen lekker.
Ik heb ze al 1 1/2 jaar en eigenlijk nog geen scheurtjes of andere gebreken gezien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:13

ik draag legerkistjes, doc martens, mountainhorse jodphurs (windsor) of robuuste stal/rijschoenen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:45

Ik heb eerst gereden met Docter Martens, en toen die na 5 jaar af waren heb ik Mountain Horse schoenen gekocht. Die gebruik ik nu 2 jaar en afgezien van dat ze grijs geworden zijn ipv zwart zijn ze nog helemaal goed! Hele fijne schoenen, zowel naast als op het paard. En je hebt ook niet 1,2,3 natte voeten, ze houden redelijk nattigheid tegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:47

Heb ook de schoenen van MH lopen lekker en zitten fijn met rijden. Gaan lang mee en volgens mij waren ze iets onder de € 100. Je hebt ze met en zonder veters in zwart en bruin. De versie met veters zit strakker om je voet wat ik zelf prettiger vindt. Inderdaad lekker warm in de winter maar ook in de zomer, hier kun je misschien zelf wel conclusies uit trekken maar dat is voor mij het enige nadeel.

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:52

Mountain Horse schoenen bevallen mij ook aardig, heb ze nu 1.5 jaar en dr is nog nooit wat mis mee geweest.. lekkere droge voetjes.. hehehe Lachen

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:49

Ook mountain horse schoenen... echt super, heb ze nu ongeveer 6 jaar, alleen veters moeten vervangen, heb er ongeveer 3 jaar redelijk intensief mee gereden.. nu als stalschoenen, maar nog steeds niks mis mee, rij alleen liever met leren laarzen...

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:26

ik heb ook schoenen van MH die zitten echt heerlijk Lachen en zijn met rijden ook erg fijn!

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:47

ik heb jophers van Petrie die zijn van leer!! echt super Lachen

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:50

Ik heb jophers van het huismerk van ooteman, zool is een beetje een zwak punt na een tijdje maar ze zitten super .. oja ze zijn leer

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:07

Bergschoenen van Bristel, heb een paar bruine en zwarte, wil echt niet meer anders. Ze zijn maar 30 euro en gaan lang mee (modder, zwembad, vieze stallen, paard op je tenen, ze overleven het allemaal), ze zitten meteen heerlijk en er kunnen gewoon chaps over. Ideaal Ja .