Vliegendeken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Vliegendeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 14:18

Seg wat ik me al de hele tijd afvraag is : zo'n vliegendeken helpt dat wel ?
Daar zitten toch gaatjes in ? Prikken de dazen of andere beesjes er niet gwn door ?

Angela

Re: Vliegendeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:02

Voor sommige paarden is een vliegendeken niet genoeg, idd omdat de dazen er doorheen prikken. Vaak werkt het wel voldoende omdat de paarden vooral last hebben van het gevoel dat ze eroverheen lopen, en dat verhinder je wel met de vliegendeken.

Violet_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:08

Ik weet niet of het echt helpt, ik heb er wel een Haha! maar ik weet niet echt of er veel verschil in zit Tong uitsteken

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:54

Ahzo ... Haha! Want je hebt ook van die dekens die vliegendekens worden genoemd maar er zitten geen gaatjes in ...dan kan je het even goed een zomerdeken noemen vind ik.
Want ik heb nu op mijn merrie een zomerdeken liggen maar bij echt warme dagen zweet ze een beetje eronder dus dan doe ik het deken af maar dan heeft ze weer last van die dazen en dan gaat ze toch maar vanzelf in de stal staan ...
Ik denk dat ik een vliegendekentje ga kopen voor de warme dagen ...mss prikken de dazen erdoorheen maar mss niet meer zo veel als zonder deken ...
Haha!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:58

Ik heb een redelijk "dik" vliegendeken, daar prikken ze echt niet doorheen, is echt een super goed deken. Maar je hebt er inderdaad vele waar doorheen geprikt wordt. Mijn paard zweet er wel een beetje onder (enkel aan de voorkant, bij de rand van het deken rondom de hals).

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:20

Ik heb meerdere vliegendekens.
Maar de Imperial riding UV-werend is toch echt de beste.
zelfs de weatherbeeta mesch combo kan er niet tegenop.