tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:37

hallo,

zondag ga ik weer eens een wedstrijdje meerijden in België met mijn jongere pony
laatste keer is dat niet zo lekker verlopen ging een keer omhoog en viel met mij mee op de grond
buiten dat hebben we hem toen gelongeert en ben ik er weer op gekropen en deed of er niks aan de hand was
dit was ook de eerste keer voor haar dus was dit waarschijnlijk ook door de schrik dat ze dit deed omdat het allemaal wel ineens wat druk was voor haar

maar heeft er nog iemand tips voor de ring in ga?

OemmiejO

Re: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:12

Goed inrijden en zorgen dat je pony lekker ontspannen loopt. Probeer je hier ook op te concentreren in de ring, ontspanning is belangrijker dan een perfect rond volte. Dat komt later wel. Lachen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 08:14

En ik denk dat je beter te lang kan losrijden dan te kort.
Dan maar een brave proef, of dat je hem/haar bijna niet vooruit krijgt, dan dat hij recht overeind staat.
En zelf heel erg ontspannen blijven.
Wat wij de 1e wedstrijden welleens deden voor ons eigen gevoel(pony was al wedstrijden gewend en keek nergens op, maar toch) is voordat je gaat zadelen even een rondje lopen aan de hand.
We hadden geluk dat we vroeg moesten starten, en er nog niemand aan het rijden was, als er al mensen bezig zijn, kan je dat beter niet doen....
Als je pony dan erg druk wordt, vinden ze dat vast niet zo gezellig Tong uitsteken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:15

Inderdaad wat de andere al zeggen. Goed lang inrijden en zorgen dat ze ontspant en zelf ook rustig blijven in de ring! niet bang zijn vvan oooh straks doet ze het weer zoals de vorige keer. Als jij lekker ontspannen en geconcentreerd je proef rijd word je paard daar ook wat meer ontspannen van. Lachen

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:48

Al het bovenstaande Knipoog + lekker op tijd van huis gaan, zodat je zelf ontspannen blijft en rustig aan kan doen.
Als ik ineens snel snel moet dan wordt ik erg gespannen en merkt mijn paard dit ook.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:34

bedankt voor jullie tips..
het is nu de eerste keer dat ik alleen met haar wedstrijd rijd normaal gezien gaat mijn kleinere pony ook mee maar dat gaat wegens omstandigheden niet..
zoals ze nu rijd rijd ze erg fijn en is ze met sprongen vooruit gegaan als 2 maanden geleden de eerste proef heeft gereden
zondag komt nu al vrij snel in de buurt Tong uitsteken
vandaag heeft mevrouw een rustdag aangezien gisteren heel goed is gegaan en wat langer heeft moeten werken
maar ik hoop dat alles goed gaat Haha!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:05

Mooi dat het zo goed gaat. Blijf het goed volhouden, dan komt het wel goed! Succes op je volgende wedstrijd!

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:38

hey
vandaag heb ik de wedstrijd gehad
voor een tweede keer op wedstrijd voor een merrie die net 4 jaar is geworden
had ik toch best netjes en lekker gereden natuurlijk werd er hier en daar wat gekeken maarja dat is nu eenmaal zo..
galop springt hij nog wat slordig aan maar daar word natuurlijk aangewerkt
en hier en daar wat schoonheidsfoutjes ..
maar dat kan nog voor een 2e keer mee vind ik
de eerste wedstrijd was niet zo goed gegaan hierbij was ik laatst met 175 punten
en nu vandaag ben ik 18/23 dus vind het redelijk goed voor de 2e keer
morgen heeft ze een vrije dag en daarna gaan we weer volle bak aan het werk aangezien we zondag weer eens wedstrijd hebben Haha!

escape419

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:10

hoi hoi,

ik heb even een vraagje:
ik wil in januari gaan starten met mijn verzorgpaard Escape hij en ik zijn er beide klaar voor... alleen er is 1 probleem...
zijn manen mogen er niet af van de eigenaar...!
en het is een kruizing hij is namelijk 3 kwart arabier en een kwart welsh vader en moeder hebben geen pappieren... nu is mijn vraag: mag ik dan alsnog starten ?
want ik dacht dat alleen volle arabieren met papier hun lange manen mogen behouden met het rijden van wedstrijden...

wie o wie kan mij helpen?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:44

Dit is niet de juiste plaats om je vraag te stellen, daarvoor kan je beter even een topiv aanmaken, maar wil hem wel even beantwoorden.....

Je kan ook met lange manen gewoon knotjes maken.
Je maakt dan gewoon vlechten, probeer zo strak mogelijk te vlechten.
Het onderste stukje, wat niet gevlochten is(probeer zoveel mogelijk te velchten) sla je dubbel.
Dan pak je naald en draad of elastiek, wat je het fijnste vind(naald en draad wordt het mooiste), en je slaat de vlecht net zo lang dubbel tot je er een mooi knotje van hebt.
Het is even oefenen misschien, het is wel iets lastiger om ze mooi te krijgen, maar wel het proberen waard!

escape419

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:24

thanks!!! Haha!

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:42

Gaaaap !

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:39

tips voor andere wedstrijden of iemand anders nog vragen Tong uitsteken

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:45

Ik zie dit topic nu pas.
Wat vervelend dat je eerste wedstrijd niet goed is gegaan. Maar de tweede gelukkig wel.
Zorg gewoon dat als je op wedstrijd gaat, dat je altijd optijd vertrekt zodat je alles rustig aan kan doen. Want als jij gestrest bent voelt je paard dat natuurlijk ook en die reageerd daar weer op.
Lekker losrijden, zorg dat jullie allebei volledig ontspannen zijn en dan samen knallen in de ring! (niet letterlijk natuurlijk Tong uitsteken )
Succes ermee!