Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:24

He!
Ik wou graag even vragen, of jullie ook wat problemen hebben(gehad) met Petrielaarzen.

Ik heb de Petrie Perfect, mijn vriendin én aantal kennissen hebben deze laars ook. Nu is bij al bijna íedereen de zool van de laars afgegaan (Bij mij zelfs beide zolen). Dit gebeurd tijdens het uittrekken van de laars dmv een laarzentrekker. Vervolgens heeft mijn vriendin (die haar laarzen pas 2 weken had) ze teruggestuurd naar Divoza, en zij hebben ze kosteloos laten maken.
Aangezien ik geen aankoopbewijs had heeft mijn vader ze zelf gemaakt
(Lijm tussen de zool en de hak. Daarna met kleine spijkertjes vastslaan).

Tot nu toe blijven de zolen netjes op hun plek.

Hebben jullie ook dit soort problemen gehad, of andere.
Vertel het hier Clown Fijne ervaringen zijn ook toegestaan hoor Nagelbijten / Gniffelen
Groetjes

senriejetto

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:27

Ik heb ook de petrie perfect 2 paar.. 1 paarheb ik nu denk ik al zo'n 4 jaar. Ik heb 1 keer gehad dat de belijning? gebroken was, die is gemaakt door de ruitersport zaak waar ik ze gekocht had. Verder heb ik nog helemaal geen problemen met de laarzen gehad en ik loop er elke dag op.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:42

Bij een stalgenoot van mij was de zool er ook naar een maand al af.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:09

Je moet bij een laarzentrekker ook niet je hak erin steken, want als je daar iedere keer kracht op zet dan is het niet verwonderlijk dat hij er een keer af valt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:11

Ik heb de Petrie Perfect, heb ze al een heel aardig poosje en zien er echt nog prachtig uit, en zitten ook lekker.
Geen klachten bij mij Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:12

Ja met laarzentrekkers valt de hak van petrielaarzen er snel af.
een vriendin van mij heeft het al 5 x gehad..

ik heb mijn petrie's nou anderhalf jaar en mijn papa is mijn laarzentrekker (bij gebrek aan iets beters..)
en ben nog geen hakje verloren.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:13

De Petrie Perfect en de Petrie Anky (goedkope uitvoering) hebben een gelijmde zool.
Beter is om een wat duurdere uitvoerng te nemen die een goodyear genaaide zool hebben.
Ik heb nog nooit geen problemen met Petrie laarzen gehad.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:15

Hopelijk ook goede ervaringen? Want ik wil graag petri laarzen kopen omdat ik dacht dat deze het beste zijn?

_freedom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:17

hey ik heb sinds kort ook petrie laarzen bij mij is de zool er ook binnen een maand afgegaan gellukig is de schoenmaker niet zo prijzig €2.50

_freedom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:18

hopla schreef:
De Petrie Perfect en de Petrie Anky (goedkope uitvoering) hebben een gelijmde zool.
Beter is om een wat duurdere uitvoerng te nemen die een goodyear genaaide zool hebben.
Ik heb nog nooit geen problemen met Petrie laarzen gehad.

bij mij zijnze er met spijkers ingeslagen spijkers er vast niet goed ingedraaid Cool

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:40

Ik heb ze vorig jaar zomer voor mijn vakantie gehad en aangezien ik de perfect van 400 wou kopen, toch die van 300 gekocht omdat ik toen maar 1x per week reed en de coating er dan sneller af zou gaan, en aangezien ik dan niet elke dag rij je er geen last van zult hebben. Nou na een half jaar begon het al en heb net 3 weken terug me laarzen terug naar de winkel gebracht, die zeiden dat ze ze naar Petrie op zouden sturen omdat ze nog niet op vakantie waren, naja week later zouden ze op vakantie gaan en ik dacht dat ik voor die week nog bericht zou krijgen.. 3 weken later moet ik nog steeds met die afgrijselijk-te-kleine rubberen laarzen rijden .. pff Slapen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:31

Ik zelf heb nooit geen problemen gehad met de petrie laarzen. Ik heb altijd en goedkoopste variant gehad en pas na 6 jaar ging de coating kapot. Maar dat was ook puur mijn eigen fout.

Bij mijn vriend lagen binnen no time de zolen eraf en die hebben we idd voor 2,50 bij de schoenmaker er weer onder laten meppen Haha!

Tess_jj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:36

Ik heb ook petrie Perfect.. ik heb ze al zo'n 4 jaar en nooit wat aan de hand ik vind ze super..!! En ik rijd er bijna elke dag mee soms wel meerdere paarden per dag..!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:23

Heb al 10 jaar petries en nog NOOIT is er een hak afgegaan, lijkt me toch een beetje met onoordeelkundig gebruik te maken hebben om eerlijk te zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:42

Het probleem zit 'm bij de Petrie Perfect (als je even wat verder leest dan je neus lang is). En er zijn nu al meerdere mensen die dit probleem hebben gehad.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:46

Bij mij is zelfs mijn laars ook ingescheurd.. ook de zool is ooit een x losgelaten!

ik heb nu petrie Anky, en deze zijn ideaal

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:54

Ik heb ook de petrie perfect.
Mn zool liet in het begin ook vrij snel los.

Ik heb ze nu al zo'n vier jaar maar draag ze eigenlijk niet.
ik denk wel dat als ik ze weer ga dragen de zool er binnen no time af ligt Clown

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:57

Coating laat alleen maar los, en dat met 1,5 jaar 1 keer per week rijden.. Als ze nou alleen maar hadden gezegt dat er coating op die laars zat, had ik ze nooit gekocht

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:45

Focussed schreef:
Het probleem zit 'm bij de Petrie Perfect (als je even wat verder leest dan je neus lang is). En er zijn nu al meerdere mensen die dit probleem hebben gehad.

En er zijn ook zat mensen die er geen last van hebben. Doe toch eens eventjes wat beleefder reageren, zo jaag je serieuse reageerders een beetje weg Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:51

Focussed schreef:

Ben benieuwd hoe die 'meerdere mensen' de laarzen verzorgen...
Ik heb mijnen 4 augustus 2006 gekocht, en ze zien er nog geweldig uit, en zitten ook zalig.
Alleen op het plekje waar mijn spoor zit, zit een beschadigingetje.

http://i17.tinypic.com/4p2dksn.jpg

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:58

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de petrie`s , maar mijn rits van de mountainhorse laarzen was ook zo kapot. Zo hebben alle merken wel wat. Maar ik vind wel dat het geld wat je ervoor betaald, dat de kwaliteit beter mag. Van een coating laag is te verwachten dat wanneer je ze veel gebruikt en veel buiten rijd in verschillende weersomstandigheden, deze wel lang blijft zitten. Maar bij de ruitersportzaak zeiden ze al gelijk dat ik daar niet aan hoefde te beginnen, blijkbaar hebben ze daar dus al veel klachten over gehad.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:02

Ik heb nu 3 jaar Petrie Dressage, dingen zien eruit als nieuw (maar worden ook behandeld alsof ze ooit mn hele vakantiegeld gekost hebben Knipoog)
Daarvoor had ik goedkopere Petries (weet niet welk model, maar waren geloof ik 400 gulden ofzo) en ook die heb ik 4 jaar lang, dag in dag uit gedragen. Was ik minder net op dan op die Dressage (daarmee liep ik rustig hele dagen, afspuiten enz geen probleem) maar maakte wel 1x per week helemaal schoon enz.
Nooit problemen gehad (ja, afgesleten hakje, maar dat heb je met gewone schoenen ook na zo'n tijd)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:43

Mijn Petrie Perfects zien er prima uit. Geen problemen of wat. Ik heb ook een ''laarzenbutler'' zon ruitvormige laarzentrekker waar je je voet insteekt. Is mij aangeraden omdat dat beter is voor het leer (is niet van hout maar ijzer) en zo trek je niet onnodig aan je zool van de laars.

Wel heb ik het onderste laagje van mijn hakje na zo'n 8 maanden laten vervangen, gewoon versleten. Nu loop ik daar alweer meer dan een half jaar op rond en nergen smeer last van.

Helemaal tevreden met mijn Petries. Lovers

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:47

mijn zusje was ook niet zo te spreken over de petrie perfects. ivm met drachtigheid van haar merrie heeft ze lange tijd niet gereden omdat hij op rust moest. dus die laarzen had ze nauwelijks aangehad, coiting liet los.. goede service van de divoza/petrie ze kreeg nieuwe laarzen. zelfde probleem en ook nauwelijks gebruikt. ze was het zo zat met de petrie. ze heeft ariat schoenen en chaps gekocht. volgens mij voor haar geen petrie's meer Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:50

Citaat:
Focussed schreef:

Tact is duidelijk niet je sterkste punt. Jammer dat je je niet normaal weet uit te drukken. Zo krijg je nooit een oplossing voor je probleem. Aangezien ik al zo lang petries heb ken ik meerdere modellen, als je langer nadenkt dan je neus lang is.