wat doen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ursulaatje

wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 23:17

wat doen jullie met een jaarling dat nogal snel schrikt?

Solaria_Liz

Re: wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:30

geen onverwachte bewegingen maken..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:41

Uitvinden waarom, en verder zelf rustig blijven.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:59

Ligt eraan waarom het dier schrikt. Is het nog niet veel gewend? Bij jaarlingen is het zaak veel en vaak te laten wennen aan 'enge' dingen. Zelf altijd heel rustig blijven, heel langzaam dingen doen zelfs, mocht dat nodig zijn. Als je het dier er nu aan laat wennen, kan dat heel goed van pas komen, vooral omdat je hem later wat minder goed zult kunnen houden Knipoog

Geef wat meer info, en ik denk dat er meer gezegd kan worden, met specifiekere tips?

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:27

Rustig blijven, en als die oud genoeg is hem langzaam aan confronterende dingen te laten wennen Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:47

als een paard schrikt laat ik het altijd even kijken naar datgene waar het van schrikt Knipoog
ik reageer meestal niet zo,paard schrikt, ik stop even laat het dier even kijken en loop daarna weer door.
niet teveel aandacht aan besteden,dan hebben ze bevestiging dat er iets aan de hand is.

gewoon langs dingen gaan die eng zijn, met een ander paard erbij wat wel heel braaf is en niet te snel schrikt,zo heeft de jaarling steun aan het oudere paard, die dan goed voorbeeld is.
Haha!

Woukelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:21

Jaa veel aan dingen laten wennen, & dan vooral in bekende omgeving.. zelf rustig blijven en hem geruststellen Lachen

Peerdloverdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:23

veel laten wennen en geruststellen, en vooral zelf zeker zijn. als een paard ziet dat je onzeker bent, snel schrikt, zal hij/zij dit gedrag overnemen

horseworld20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:04

Ik zou niet meteen verwachten van je jaarling dat ie overal maar aan gewend moet zijn.. Alles is zo'n beetje "nieuw" en nog "eng" voor em... Staat ie alleen of in de opfok?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:12

samen met nog 2 jaarlingen en een oudere ruin van 16 Knipoog

ik weet over welke ze het heeft.
is nogal een Naarlingetje met karakter en madam vind echt aaaaaalles eng Haha!

ze komt niet al te vaak uit de wei, schat zo 1x per week.
en dan is op het erf alles dus eng.
met meelopen kan ze best heel braaf zijn,maar gooit nogal snel haar hoofd heen en weer en trekt je zo mee.
eenmaal in de stal is ze superlief,vaststaan,poetsen, voetjes geven is geen enkel probleem.
en dan staat ze dus alleen binnen he? dan is ze superbraaf Haha!

alleen dat schrikken overal van en wegdraaien waarbij ze dus beresterk word......da's af en toe wel een probleem. Knipoog
maar komt wel goed, ze is nog jong en het ene dier is wat makkelijker met vreemde dingen dan de andere