Mountain horse laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 18:17

Ik wil graag mountain horse laarzen gaan kopen (leren) Nu heb je twee soorten: Mountain High Rider of MH Sportive High Rider II. Heeft iemand een van deze laarzen. En wat zijn jullie ervaringen hier mee. ziten ze goed? gaan ze lang mee? enz..
Knipoog

KikiKSA

Re: Mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:53

Ik heb zelf de Mountain High Rider in het zwart en bruin en ben er echt superblij mee!Ze zitten echt ontzettend lekker nadat je ze hebt ingelopen!Moet wel zeggen dat ik de Sportive High Rider II wel iets chiquer om te zien vind, die andere die ik dus heb zijn iets lomper is mijn ervaring... Maar het zijn wel ontzettend fijne laarzen!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:57

*kijkt even op de doos* Ik heb de sportive high rider II. Ik kon maar niet aan rijlaarzen komen ivm enorme kuiten Boos! maar deze zitten als gegoten. Ik heb ook heel erg weinig last gehad van knellende laarzen of stugheid, ze zitten super en de prijs is ook heel erg schappelijk Lachen ik ben er blij mee!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:00

heb ze allebei
de sportive gebruik ik op wedstrijd
de Mountain heb ik nu zo een 2 jaar beide bevallen me erg goed

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 08:48

OKe, Ik heb nu de petrie perfect maar dat vind ik het toch net niet ze zitten strak en zijn helemaal niet soepel ik heb ze al 1,5 jaar dus zijn wel goed ingelopen maar ik krijg er noch steeds hele zere voeten van.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:19

ik heb de high rider, bevalt me super goed. zit erg lekker. als je wedstrijden rijdt moet je wel de sportive rider nemen, want met de high rider mag je geen wedstrijden rijden.

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:19

Heb de sportive high rider II en zitten aangenaam , kwaliteit zit zeker snor Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:02

Ik heb de Sportive II en die zitten inderdaad wel lekker. Heb ze nu te koop staan, omdat ik over wil naar gaithers.

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:13

Ik ben ook geintresseerd in de sportive high rider.
ik heb een paar vragen.
1: Hoelang kan je die laarzen maximaal houden?
2: lopen jullie er ook gewoon mee rond
op stal?
3: komen er snel gaten in
4: rijd het makkelijk?

alvast bedankt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:18

Ik heb dan wel de high riders maar zal toch bovenstaande vragen beantwoorden Lachen
Loop er als t moet heel de dag op Haha! Die zitten zo fijn Ja
Tuurlijk loop ik er mee rond op stal en in de wei..
Gaten? Verward nooit gehad Haha!
Rijdt super...

Wil niets anders meer!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:32

Ik heb de sportive high rider II. Heb ze nu een... jaar? Ze zitten en lopen echt heel fijn, draag ze ook gewoon op stal. En, ze zijn niet duur. Mooi, ja.. kwestie van smaak, maar nee ik vind Petrie's mooier. Nu na een jaar begin ik nu wel slijtplekken te zien aan de binnenkant van mijn been, maar dat is meer 'de mooi' dan dat het echt ernstig is. Ik vind ze verder vrij stevig, ik denk dat ze beter geschikt zijn voor stalwerk enzo dan petrie's of andere duurdere merken. Maar goed, heb geen vergelijkingsmatriaal moet ik bekennen.

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:03

Oke harstikke bedankt. dus ik heb nu gelukkig ook een 2e keuze. en ze zijn idd niet deur:)

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:03

Zatilda schreef:
Oke harstikke bedankt. dus ik heb nu gelukkig ook een 2e keuze. en ze zijn idd niet duurr:)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:13

Ik heb de highrider, daar mag je wel degelijk wedstrijden mee rijden. Heb niet het leed van inlopen gehad, zitten heerlijk.. nee geen spijt van. Inderdaad ze zijn iets lomp, dus als ik aan nieuwe toe ben neem ik de toch wat eleganterder versie Lachen

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:15

ik heb zelf de high rider. ik vind ze erg fijn zitten (vergeet soms da'k ze aan heb) en hoefde ze niet echt in te lopen zoals je vaak moet met laarzen.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:22

Ik heb de Mountain Horse High Caliber. Die zijn nog veel eleganter dan de Sportive. En hebben ook een mooi vetertje.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:02

Ik heb de sportive's maar die van mij staan te koop. Kan er in vergelijking met mijn High riders maar niet aan wennen.
Ze zitten goed hoor, maar mijn voeten zijn denk net te breed voor de sportives.
Verder heb ik over ritsen etc geen klagen! Mijn High riders doen het ondertussen al weer 6 bijna 7 jaar!(heb de ritsen nu 1x moeten vervangen)
Maar dat is met andere laarzen net zo'n gevoelig punt.

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:02

Ik heb gister de Sportive gekocht.
Ze zitten iets los bij de enkel maar goed bij de kuit, dus hopelijk blijven ze goed zitten.
Ben er in ieder geval erg blij mee Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:09

Ik vind ze heeeeerlijk zitten en ze gaan lang mee. Ik kan er uren op lopen in tegenstelling tot andere laarzen. Ik vind ze alleen niet super chique, ook de sportives niet...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:13

Ik heb ze allebei gehad, en heb momenteel toch weer gekozen voor de Sportive High Rider II! Haha!

Ik vind het heerlijke laarzen, heb geen moment last gehad van blaren of pijnlijke voeten. Ze blijven ook mooi. Ik heb hier een paar liggen dat is cker al 5 jaar oud en intensief gedragen en ze zien er nog prima uit.

Ik blijf qua merk cker bij Mountain Horse, vind ze gewoon superfijn. Ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:43

Ik heb ook de highriders II, hele fijn laarzen. En idd, geen gedoe met inlopen, ze zitten gewoon direct goed. Ze zijn idd wat robuust, maar daardoor lopen ze wel ontzettend lekker. En het leer is ook van fijne kwaliteit, de mijne hebben al heel wat modder gezien maar zijn zo met een beetje schoenpoets weer helemaal als nieuw.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:47

dolor schreef:
ik heb de high rider, bevalt me super goed. zit erg lekker. als je wedstrijden rijdt moet je wel de sportive rider nemen, want met de high rider mag je geen wedstrijden rijden.

Deze heb ik ook, ik vind het super laarzen.
Eerst was ik op de sportive uit, maar toen bleek dat mij voet/onderbeen/kuit verhouding niet klopt. Had ik de goeie maat voor me voeten, was die veeelste hoog(oke ze zaken nog wel, maar dan zouden ze te hoog blijven), had ik een maatje kleiner,pasten me voeten er niet meer in. Smalle kuitmaat was te klein en de grotere was natuurlijk hoe kan het ook anders te groot Clown . Dus ik vrees voor op maat gemaakte laarzen mocht ik wedstrijd gaan rijden.

Maar ik vind dit geweldige laarzen, zodra ze eenmaal soepel zijn, zitten ze heerlijk!! Ook heb ik de thermolaars van Mountain Horse, ook super laarzen.

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:48

Ik heb de sportive highrider II, ik vind ze ideaal. Ik heb hele dikke kuiten zodat een hoop merken al geen optie was. Kan er de hele dag op lopen. Heel ideaal vind ik de rits, dat bleek maar weer toen ik gister met paard en al onderuit ging. Rits open en hij is zo uit.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:52

Ik heb ook de Sportive Rider. Vond de High Rider toch niet iets te lomp. Fijne laars. De rits vind ik ideaal, ben altijd blij dat die erin zit als ik een stalgenoot met laarzenknecht in de weer zie en ze toch kuitkramp krijgt.
Bij mij zijn de laarzen na 1,5 jaar nog in nette conditie. Kwestie van schoohouden en poetsen (wat ik nu hoognodig weer eens moet doen).
Enige minpuntje is volgens mij al genoemd: laars is redelijk wijd rond de enkel. Maar gelukkig geen last van doordat ie mooi aansluit rond mijn kuit.
Nauwelijk/niet hoeven inlopen is daarentegen groot pluspunt!

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:57

MOUNTAIN HORSE SPORTIVE RIDER
€ 179,50 bij Piaffe Ruitersport. Bij Divoza kosten ze € 215.95
Hen ze daar ook besteld, eerst passen bij Divoza en dan bestellen bij Piaffe. Succes.