Laten chippen, maar wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nnniekje

Laten chippen, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 14:01

Ik heb dus vandaag mijn verzorghaflinger laten chippen. Dit is gebeurd op mijn kosten aangezien dat de eigenaar het onzin vindt maar goed. Probleem is nu dat er bij de haflinger wel papieren aanwezig zijn, maar dat deze nooit zijn overgeschreven op de naam van de huidige eigenaar, waardoor de papieren nog steeds op naam van de fokker staan. Nu heb ik hem laten chippen en nu moet ik dat formulier eigenlijk opsturen naar het haflingerstamboek, maar daar staat mijn pony nog steeds op naam van de fokker geregistreerd. Mijn vraag is hoe ik dit nu moet aanpakken zonder dat er kosten komen voor de huidige eigenaar want die wil er geen geld aan besteden. Moet ik het formulier dat ik vandaag heb gekregen met de aanvraag voor het paspoort en een kopie van zijn papier opsturen naar de KNHS of opsturen naar het haflingerstamboek?

Westerntrail

Re: Laten chippen, maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:08

Ik denk naar het Haflingerstamboek.
Kijk maar even op de site staat genoeg info.

http://www.kvth.nl

Wil je de wedstrijden met haar in?

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 14:45

nee maar aangezien ik altijd buiten rij vond ik t toch wel een fijn idee dat ie was gechipt. Ik zal gewoon s een mailtje naar t stamboek sturen kijken wat die zeggen.

Mells

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:07

alle paarden die op de weg komen, of op transport ergens heen gaan moeten verplicht een chip tegenwoordig. Als je komen chippen nemen ze normaal gelijk je papieren mee om het aan te passen (chipnummer op de papieren) en worden ze gelijk overgezet op naam toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:41

die eigenaar is zelf verantwoordelijk voor het hebben van een paspoort én chip of DNA registratie, dat is VERPLICHT nl. Beetje de kosten op jou verhalen is wel heel kortzichtig van hem hoor, wie zn paard is het nou??! maar daar kun jij niks aan doen Lachen

Voor het paspoort is het niet noodzakelijk dat het paard op zijn naam staat maar dan moet ie m opgeven als papierloos. Wil hij toch de afstamming etc in het paspoort dan zul je het stamboek moeten inschakelen.
succes!