trailer kopen in nederland en gebruiken in belgie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yasmin1

trailer kopen in nederland en gebruiken in belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:37

hallo

ik zoek al een tijdje een trailer en heb er eentje gevonden denk ik.
de trailer is nederlands maar ik zal het in belgie gebruiken en trekken met een belgische auto, is het mogelijk dat ik de trailer 'belgisch' maak ? Blond
hoeveel gaat dit me kosten?
en wat is ongeveer de verzekering per jaar in belgie voor een 1.5paards trailer van 600kg?

ik hoop dat jullie een antwoord vinden!

groetjes!

ikke

Re: trailer kopen in nederland en gebruiken in belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:14

Zoek even goed uit hoe dat moet, vóórdat je die trailer koopt! Het schijnt een klein wereldrampje te zijn om een trailer op Belgisch kenteken te krijgen.
Is het een handelaar? Beding de prijs inkl. Belgisch kenteken. Zeker in de grensstreek weten die jongens daar vaak goed de weg in.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:34

ikke schreef:
Zoek even goed uit hoe dat moet, vóórdat je die trailer koopt! Het schijnt een klein wereldrampje te zijn om een trailer op Belgisch kenteken te krijgen.
Is het een handelaar? Beding de prijs inkl. Belgisch kenteken. Zeker in de grensstreek weten die jongens daar vaak goed de weg in.

hoi

nee het is van iemand die gestopt is met de paardensport...

gr!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:35

Volgens mij moet hij dan opnieuw gekeurd worden. Denk dat dat niet weinig gaat kosten.

Er zullen in Belgie toch ook wel genoeg trailers te koop zijn???

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:08

Daantje1981 schreef:
Volgens mij moet hij dan opnieuw gekeurd worden. Denk dat dat niet weinig gaat kosten.

Er zullen in Belgie toch ook wel genoeg trailers te koop zijn???

hoi,

ik vind niet zo veel trailers in belgie voor mijn buget en eisen Vork
weet je ongeveer hoeveel me dat gaat kosten?

gr

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:08

wij hebben ook een nederlandse gekocht.. Je moet gewoon een nieuwe nummerplaat aanvragen en opnieuw laten keuren. Ik weet wel niet meer juist wat de kosten hiervan waren, maar ik dacht dat het nog wel mee viel.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:26

en waar doe je dat?

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:38

Mijn vader is daarvoor eerst de verzekering in orde gaan brengen en ik denk dat ze hem daar hebben verder geholpen, ze hebben gezegd welke papieren juist verstuurd moesten worden en naar waar (Brussel), en na een week hadden we onze nummerplaat. Dan moet je met je plaat op je trailer naar de keuring.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:54

swiftyfreak schreef:
Mijn vader is daarvoor eerst de verzekering in orde gaan brengen en ik denk dat ze hem daar hebben verder geholpen, ze hebben gezegd welke papieren juist verstuurd moesten worden en naar waar (Brussel), en na een week hadden we onze nummerplaat. Dan moet je met je plaat op je trailer naar de keuring.

hoi

ah en hoeveel kost de omzetting en keuring?

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:34

Dat is niet zoveel hoor,wij hebben onze caravan ook laten omzetten kost je een gewone keuring, dus wat is dat ?30 euro of zo.Wel moet je natuurlijk aanvragen van je nummerplaat ook nog doen maar dat zijn ook de kosten niet.

Trailers in nederland zijn veel goedkoper als in Belgie.In Belgie vragen ze rustig voor een trailer uit 1990 nog 4000 euro.Een 2 paards dan hè.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:24

silvana schreef:
Dat is niet zoveel hoor,wij hebben onze caravan ook laten omzetten kost je een gewone keuring, dus wat is dat ?30 euro of zo.Wel moet je natuurlijk aanvragen van je nummerplaat ook nog doen maar dat zijn ook de kosten niet.

Trailers in nederland zijn veel goedkoper als in Belgie.In Belgie vragen ze rustig voor een trailer uit 1990 nog 4000 euro.Een 2 paards dan hè.

ja inderdaad daarom wil ik er ook 1 in nederland kopen, bedankt!

gr

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:12

yasmin1 schreef:
swiftyfreak schreef:

hoi

ah en hoeveel kost de omzetting en keuring?

gr

De nummerplaat kostte enkele euro's en de keuring was inderdaad iets van een 35 euro. Wij vonden het goed meevallen.